οa1ύθμιση δανείων 5 εφοπλιστών

08.07.2018

Δάνεια συνολικού ύψους κοντά στα 3 δισ. δολ. πήραν έξι εφοπλιστές, αποκομίζοντας οικονομικά οφέλη για τις εταιρίες τους και «κοιτώντας» την επόμενη μέρα με μεγαλύτερη άνεση.

Οι συμφωνίες αναχρηματοδότησης που ήδη κλείστηκαν και άλλες που βρίσκονται στη διαδικασία συζητήσεων συμβάλλουν στην τόνωση της κεφαλαιακής δομής των ναυτιλιακών ή και δημιουργούν πρόσθετα «μαξιλάρια» ρευστότητας, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν είτε για την αποπληρωμή άλλων υποχρεώσεων ή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων τους. Στο επίκεντρο βρίσκονται ηχηρά ονόματα της ναυτιλίας, όπως οι Κωνσταντακόπουλος, Κούστας, Παππάς, Παληός, Φράγκου, Βαλέντης, αποδεικνύοντας με τα deals με τους πιστωτές τις παραδοσιακά καλές σχέσεις και τους δεσμούς εμπιστοσύνης που διατηρούν ως επί το πλείστον με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με τα τελευταία να τους παρέχουν διευκολύνσεις και νέες πιστωτικές γραμμές στήριξης. Άλλωστε οι χρηματοδοτικές ανάγκες του κλάδου είναι μεγάλες και σε μεγάλο βαθμό δεν μπορούν να καλυφθούν μόνο με ίδια κεφάλαια.

Οι τράπεζες αποτελούν έτσι σημαντικό αρωγό σε αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια, αρκετοί υποστηρίζουν ότι πολλοί εφοπλιστές πετυχαίνουν ανάπτυξη με δανεικά, με αποτέλεσμα στο «τέλος της ημέρας» να βρίσκονται αντιμέτωποι με «φουσκωμένα» χρέη, όμως κι εδώ ο αντίλογος είναι πως με μια ορθή διαχείριση το χρέος δεν γίνεται συνήθως θηλιά .

Οι συμφωνίες με τις τράπεζες παρόλ’ αυτά συνοδεύονται και από δεσμεύσεις των μεγαλομετόχων για τη στήριξη των εταιριών τους, αλλά και άλλα μέτρα λελογισμένης στρατηγικής.

ΠΟΙΟΙ ΠΕΤΥΧΑΝ, ΤΙ

«Μαξιλάρι» ρευστότητας αυξημένο κατά $65 εκατ. για την επόμενη τριετία εξασφάλισε η Costamare μετά την επίτευξη σημαντικής συμφωνίας αναχρηματοδότησης με τις τράπεζες.

Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή, με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο, πέτυχε συγκεκριμένα την αναχρηματοδότηση του οφειλόμενου ποσού δανείου $300 εκατ. περίπου, στο πλαίσιο της αρχικής διευκόλυνσης που ανερχόταν στο 1 δισ. δολ. πριν από μια 10ετία. Βάσει των όρων της συμφωνίας, που «αποκαλύφθηκε» μέσα από τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2018, το δάνειο θα λήξει πλέον το 2021 με τελική πληρωμή balloon $88 εκατ. Συνολικά η εξέλιξη αυτή συμβάλλει στη βελτίωση και την τόνωση της ρευστότητας της ναυτιλιακής, η οποία έχει κλείσει και σημαντικά ναυλοσύμφωνα για 16 containerships του στόλου της με κολοσσούς όπως η Maersk.

Πολύς λόγος είχε γίνει το τελευταίο διάστημα για το υπέρογκο χρέος $2,2 δισ. της Danaos Corp, το οποίο θα έπρεπε να αποπληρωθεί ως τις 31 Δεκεμβρίου φέτος, με αποτέλεσμα πολλοί να λένε ότι η ναυτιλιακή του Γιάννη Κούοτα δεν θα γλιτώσει την προσφυγή στο Chapter 11, καθώς η δίνη στην οποία βρέθηκε μετά και την κατάρρευση της Hanjin Shipping ήταν μεγάλη. Τελικά όμως, πριν από μερικές ημέρες και μετά από μια επίμονη διαπραγματευτική διαδικασία, επήλθε η συμφωνία αναχρηματοδότησης του χρέους, επιτυγχάνοντας απομείωση $551 εκατ. Η ωρίμανση των συνολικών οφειλών δε, παρατείνεται για πέντε χρόνια και συγκεκριμένα ως το 2023, με αποτέλεσμα η Danaos να παίρνει σημαντικές «ανάσες».

Όπως συμβαίνει συνήθως σε ανάλογες συμφωνίες η ναυτιλιακή θα εφαρμόσει και ένα είδος «μνημονίου», που θα περιλαμβάνει και τον αυστηρότερο έλεγχο του λειτουργικού κόστους. Στο πλαίσιο του deal, η Danaos θα εκδώσει 99,3 εκατ. νέες κοινές μετοχές που θα αντιστοιχούν στο 47,5\% των διαθέσιμων κοινών μετοχών, προς συγκεκριμένους πιστωτές, περιορίζοντας έτσι το ποσοστό των σημερινών μετόχων. Βέβαια, η Danaos Investment Ltd θα παραμείνει και μετά την τυπική ολοκλήρωση της συμφωνίας (στις 31 Ιουλίου) ο μεγαλύτερος μέτοχος.

Η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά κινήθηκε αθόρυβα για την αναχρηματοδότηση του χρέους της. Καταφέρνοντας να αναχρηματοδοτήσει όλες τις πληρωμές που ήταν προγραμματισμένες για το 2018 και το 2019, κατόπιν διαπραγματεύσεων με πέντε πιστωτές της που κατέληξαν σε συμφωνίες για νέα δάνεια 550 εκατ. Και οι πέντε συμφωνίες υπεγράφησαν τον Απρίλιο και τον Μάιο, και παρατείνουν τις αποπληρωμές για έως και τρία χρόνια, ενώ μειώνουν τις δαπάνες για τόκους κατά 2,4 εκατ. δολάρια ετησίως.

Με νέο δάνειο θα αποπληρώσει ένα παλιό η Diana Shipping, στην οποία «καπετάνιος» είναι ο Συμεών Παληός. Οι σχέσεις του εφοπλιστή με τις τράπεζες στο παρελθόν έχουν περάσει από διάφορες φάσεις και διακυμάνσεις, όμως, πλέον φαίνεται να έχουν βρει σημείο επαφής. Έτσι προ ημερών έκλεισε συμφωνία με την BNP Paribas για την αναχρηματοδότηση δανείου της.

Σύναψε δε, νέο 5ετές δάνειο $75 εκατ., ποσό που θα αξιοποιηθεί για την αποπληρωμή χρέους 130 εκατ., το οποίο «τρέχει» στην τράπεζα. Η νέα δανειακή σύμβαση θα συμβάλει στην αποπληρωμή σε ποσοστό 100\% των 17 πλοίων που είχε αγοράσει με το παλαιότερο δάνειο. Στο τέλος του 2017 η Diana είχε μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις 601,4 εκατ. δολ.

ΚΑΙ Η PYXIS

Την αναχρηματοδότηση δανείων $26,9 εκατ. μέσω νέου δανείου 20,5 εκατ. δολ. πενταετούς διάρκειας και με 2,1 εκατ. δολ. σε μετρητά ολοκλήρωσε πριν από ένα τρίμηνο και η Pyxis Tankers του Βαλέντη Βαλέντιου. Ο εφοπλιστής συμφώνησε επίσης, με προηγούμενο πιστωτή του να διαγραφεί ένα υπόλοιπο 4,3 εκατ. δολ. Τα οικονομικά οφέλη από την αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων εξυπηρετούμενων δανείων για τρία τάνκερ της εταιρίας είναι σημαντικά και ενισχύουν τη θέση της Pyxis. Μεταξύ άλλων αυξάνεται η καθαρή αξία των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας κατά 10\% και παρατείνεται ο χρόνος αποπληρωμής των δανείων κάθε πλοίου σχεδόν κατά τρία χρόνια

πηγή: Dealnews.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!