Ο κλάδος του yachting καταγράφει ανοδική πορεία

20.12.2022

Το 2021 ήταν μια καλή χρονιά για τον κλάδο του yachting τόσο για την Ελλάδα όσο και σε διεθνές επίπεδο, ενώ και το 2022 αναμένεται να κλείσει με αυξητικές τάσεις.

Η ανοδική πορεία για την χώρα μας άρχισε από πέρυσι, καθώς μεταξύ άλλων ψηφίστηκε ο νέος νόμος που αφορά και στον περιορισμό του καμποτάζ. Παρ’όλα αυτά οι γεωπολιτικές εξελίξεις λειτούργησαν ανασταλτικά τόσο για την έναρξη της σεζόν όσο και για την κίνηση της γενικά, ενώς σε αυτές προστέθηκε η αύξηση των αεροπορικών εισιτηρίων αλλά και των καυσίμων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στην Μεσόγειο η χώρα μας καταλαμβάνει την πρώτη θέση με ποσοστό 24% και ακολουθούν η Γαλλία και η Ιταλία με ποσοτά 19% και 17% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στην Ελλάδα ειδικότερα, ο εν λόγω κλάδος αντιπροσωπεύει το 15% της συνολικής απασχόλησης ή αλλιώς προσφέρει 570.000 θέσεις εργασίας και συμβάλλει στο 5.1% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας. Την ίδια ώρα συμβάλλει και στην αύξηση εσόδων από τις μαρίνες και τους τουριστικούς λιμένες.

Υπενθυμίζεται ότι στο Malta Maritime Summit που πραγματοποιήθηκε λίγους μήνες πριν, ο τέως Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες τόνισε χαρακτηριστικά ότι “Είναι ευχάριστο να παρακολουθούμε την ιδιαίτερα αυξημένη ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας καθώς και την ιδιαίτερη αύξηση στον θαλάσσιο τουρισμό του yachting, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην πρώτη θέση από τις χώρες της Μεσογείου για το 2021, αλλά και να υπάρχει η πρόβλεψη για περαιτέρω αύξηση μέσα στο 2022, ιδιαίτερα μετά το νομοσχέδιο για τη μερική απελευθέρωση του καμποτάζ”. Παρ’όλα αυτά όπως είπε ο ίδιος αν και η κυβέρνηση ψήφισε ένα θετικό στο σύνολο του νόμου, αποφάσισε ωστόσο να απελευθερώσει για 21 ημέρες “τριτοκοσμικά” σκάφη (από cayman islands, bahamas κλπ), χωρίς αυτά να αποδίδουν μέχρι τώρα τα ναύλα στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στην τρέχουσα χρονιά, λίγες ημέρες πριν ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος, μιλώντας στην εκπομπή maritimes και αναφερόμενος στην τρέχουσα χρονιά σημείωσε ότι “Παρά την κρίση του πετρελαίου το 2022 ήταν εξαιρετικό κυρίως για τα μικρά πλοία έως 24 μέτρα ή για τα πολύ μεγάλα τα οποία απευθύνονται σε μια συγκεκριμένη κατηγορία”. Όσον αφορά στο ποιοί τουρίστες προτίμησαν την χώρα μας τόνισε ότι “Ανέκαθεν κύριοι “παίκτες” του ελληνικού yachting είναι Αμερικανοί τουρίστες, ωστόσο την τρέχουσα χρονιά υπήρχε ενδιαφέρον από Σκανδιναβούς αλλά και για πρώτη φορά από Λατίνους”.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στις 17 & 18 Φεβρουαρίου 2023, θα διεξαχθεί στην Αθήνα το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting στο οποίο αναμένεται να συμμετέχουν θεσμικοί εκπρόσωποι από τον χώρο της ναυτιλίας και του τουρισμού, καθώς και ιδιώτες με σημαντική δραστηριότητα στον εν λόγω κλάδο, όπως εταιρείες ναύλωσης, ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, εταιρείες διαχείρισης μαρινών, εταιρείες παρεχόμενων υπηρεσιών υποστήριξης σκαφών, κατασκευάστριες εταιρείς σκαφών, brokers και άλλοι επαγγελματίες.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!