Ο φιλικός διακανονισμός καθυστερεί την πώληση του ΟΛΠ
Ο φιλικός διακανονισμός με την κινεζική Coscoγια την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, όπως εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα τεθεί επί τάπητος στη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ.
Εν μέσω πιέσων από την Cosco ο ΟΛΠ επιχειρεί να προχωρήσει γρήγορα την όλη διαδικασία ώστε να υπάρξει και η έγκριση από έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων στις 11 Νοεμβρίου, όπουθα πρέπει να τοποθετηθεί ο βασικός μέτοχος που είναι το ΤΑΙΠΕΔ. Εαν οι μέτοχοι τελικά συμφωνήσουν ο «Φιλικός Διακανονισμός» θα προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Η κινεζική πλερά βιάζεται να κλείσει η υπόθεση και για το λόγο αυτό σύμφωνα με πληροφορίες, έστειλε εξώδικο στον ΟΛΠ καλώντας τον να υπογράψει το κείμενο του «Φιλικού Διακανονισμού».
Να σημειωθεί ότι κατά την ενημέρωση του ΔΣ απο τον Γ. Ανωμερίτη εκφράστηκαν έντονες αντιδράσεις απο την πλευρά των εκπροσώπων των εργαζομένων, οι οποίοι υποστήριξαν οτι εαν κάποιος αγνοήσει τις δυο βασικές παρατηρήσεις του σκεπτικού της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα αντιμετωπίσει ποινικές ευθύνες.
Τόνισαν μάλιστα οτι αυτές οι ευθύνες θα αναζητηθούν δικαστικά και στο ενδεχόμενο προσπάθειας καταστρατήγησης της απόφασης θα αντιδράσουν δυναμικά.
Τα «αγκάθια»
Οπως είναι γνωστό, το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε το φιλικό διακανονισμό υπό δύο όρους που δεν υπήρχαν στην αρχική συμφωνία των δύο πλευρών.Οι δυο σημαντικές παρατηρήσεις που υπάρχουν και οι οποίες δημιουργούν νομικά κενά και νομικές αμιφισβητήσεις είναι:
Σύμφωνα με την πρώτη παρατήρηση των δικαστών, το «πάγωμα» της καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος, που ζητάει η ΣΕΠ Α.Ε. επικαλούμενη την οικονομική κρίση της χώρας, μπορεί να γίνει μόνο όσο διαρκεί η κατασκευή του δυτικού μέρους της προβλήτας ΙΙΙ, το ανώτερο για 7 χρόνια.
Η δεύτερη αφορά στον υπολογισμό του σταθερού ενοικίου που καταβάλλει η ΣΕΠ, το οποίο αφορά την παραχωρούμενη έκταση. Το σκεπτικό των δικαστών λέει ότι σ’ αυτή την έκταση θα πρέπει να προστεθεί και η έκταση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ που θα κατασκευαστεί, γεγονός που σημαίνει ότι το ενοίκιο θα αυξηθεί.
Να σημειωθεί οτι ο κ. Ανωμερίτης στην ενημέρωσή του στο ΔΣ του ΟΛΠ σημείωσε επίσης οτι στη νέα επένδυση των Κινέζων στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ, συνολικής επένδυσης 230.000.000 ευρώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών, καθώς και η μηχανολογική αναβάθμιση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, μετά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και την αναβάθμιση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.
Μετά τα συγκεκριμένα έργα, η ετήσια δυναμικότητα για τη ΣΕΠ Α.Ε. θα ανέλθει σε 6.200.000 TEU, τα οποία μαζί με το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ Α.Ε. (προβλήτας Ι) δυναμικότητας 1.000.000 TEU καθιστούν το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Σημειώνεται ότι η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ της ΣΕΠ αυξάνεται από 3.700.000 TEU σε 6.200.000 TEU χωρίς αλλαγή του ποσοστού ανταλλάγματος προς τον ΟΛΠ Α.Ε. (24,5\% επί των εσόδων της ΣΕΠ από το 2017).
Από τον διακανονισμό κρίνεται η πορεία του διαγωνισμού
Κλειδί για την πρόοδο του διαγωνισμού πώλησης του 67\% του ΟΛΠ που βρίσκεται σε εξέλιξη με πέντε ομίλους να έχουν περάσει στην τελική φάση, είναι ο φιλικός διακανονισμός.
Αρχικά προβλέπονταν πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβάλλονταν εντός των προσεχών εβδομάδων, αλλά τώρα δίνεται αγώνας ώστε να κατατεθούν μέχρι τέλος του έτους. Ολα δείχνουν πως οι ενδιαφερόμενοι θα είναι ένας ή δύο, δηλαδή η Cosco και πιθανώς η APM Terminals.
πηγή:sofokleousin.gr