Ο δείκτης Clean Tanker σε υψηλό 10 ετών
Μετά από υπερδιπλασιασμό από την αρχή του έτους, ο δείκτης Baltic Exchange Clean Tanker Index έχει σκαρφαλώσει στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δέκα ετών σε τριμηνιαία βάση, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την Eastport Research & Strategy της Σιγκαπούρης, χρησιμοποιώντας ημερήσια στοιχεία Απριλίου και Μαΐου, μέχρι σήμερα για το 2ο τρίμηνο του 2022.
“Οι μετατοπίσεις στις ροές ενεργειακών προϊόντων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία προκάλεσαν ανάκαμψη στα spot MR κέρδη”, ανέφερε η Eastport.
Πάνω από το 80% των πλοίων από διαχειριστές MR chemical tankers αναπτύσσονται στο εμπόριο μη χημικών (non- chemical trade), όπως φυτικά έλαια (vegetable oils) και CPP, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Eastport.
“Μια αυστηρότερη αγορά για καθαρά MRs (clean MRs) μπορεί να ασκήσει ανοδική πίεση και στα ναύλα των long- haul chemical tankers”, προέβλεψε η Eastport.
Από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από περισσότερους από τρεις μήνες, οι ΗΠΑ έχουν απαγορεύσει τις εισαγωγές όλων των ορυκτών καυσίμων (fossil fuels) από τη Ρωσία. Επιπλέον, το αργό πετρέλαιο (crude oil) των ΗΠΑ έχει αποσταλεί στην Ευρώπη σε μεγάλους όγκους και τα διυλιστήρια των ΗΠΑ προτίμησαν να εξάγουν αποστάγματα στην ήπειρο, ενεργώντας βάσει του υπερατλαντικού αρμπιτράζ (arbitrage). Αλλά αυτό έχει δημιουργήσει κάποιες επιπτώσεις στο ευρύτερο συγκρότημα διύλισης (refining) των ΗΠΑ, καθώς η υψηλότερη παραγωγή αποσταγμάτων (distillates) έχει αποβεί σε βάρος της παραγωγής βενζίνης (gasoline), σε αντίθεση με τη συνηθισμένη λειτουργία των διυλιστηρίων.
“Αυτό που σημαίνει για την αγορά των tankers είναι ότι οι product carriers σπεύδουν στην Ευρώπη για να φορτώσουν βενζίνη (gasoline) για την αγορά των ΗΠΑ, αυξάνοντας τα ναύλα στη διαδρομή MR TC2”, ανέφερε σε μια νέα έκθεση της η Lorentzen & Co.