NYK: Συμφώνησε στην κατασκευή του πρώτου VLCC διπλού καυσίμου – μεθανόλης

08.04.2025

Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Nippon Yusen Kaisha (NYK) προσθέτει στον στόλο της το πρώτο very large crude oil carrier (VLCC) διπλού καυσίμου – μεθανόλης.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία με έδρα το Τόκιο έχει εγγραφεί για μια νέα κατασκευή μήκους 339.5 μέτρων, & χωρητικότητας 309.400 dwt στα ναυπηγεία Nihon (NSY), μια κοινοπραξία μεταξύ της Imabari Shipbuilding και της Japan Marine United. Επίσης, το πλοίο βασίζεται στο concept design που αναπτύχθηκε από τη NYK μαζί με τους Idemitsu Tanker, Iino Kaiun Kaisha (Iino Lines) και NSY.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το πλοίο μπορεί να χρησιμοποιήσει μεθανόλη ως καύσιμο εκτός από το συμβατικό μαζούτ και είναι εξοπλισμένο με μια γεννήτρια άξονα που παράγει ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας την περιστροφή του κύριου άξονα της έλικας που μειώνει σημαντικά το διοξείδιο του άνθρακα, τα οξείδια του θείου, τα οξείδια του αζώτου και τις εκπομπές σωματιδίων.

«Με την άριστη ενεργειακή του απόδοση και την πρόοδο της απανθρακοποίησης, το πλοίο θα διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στη μελλοντική απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές αργού πετρελαίου», ανέφερε η NYK.

Προς υπενθύμιση, τον περασμένο Οκτώβριο, η Iino Lines έγινε η πρώτη ιαπωνική που παρήγγειλε ένα supertanker που μπορεί να λειτουργεί με μεθανόλη. Το πλοίο πρόκειται να παραδοθεί το 2027 και θα έχει σύμβαση ναύλωσης με την Idemitsu Tanker.

Το νεότευκτο πλοίο της NYK παραδίδεται το 2028 και εξίσου θα ναυλωθεί στην Idemitsu.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!