Μείωση πωλήσεων σε κινεζικά bulkers

11.04.2025

Δραματική μείωση για τα μεταχειρισμένα καράβια από τη χώρα του δράκου προκαλούν τα λιμενικά τέλη που επιβάλλουν οι ΗΠΑ, με τους αγοραστές να στρέφονται στα ιαπωνικής κατασκευής

Οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων από την Κίνα μειώθηκαν σημαντικά, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρίες αναμένουν την επιβολή λιμενικών τελών από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με το gCaptain, μόλις τέσσερα κινεζικά bulkers πουλήθηκαν πρόσφατα στην αγορά μεταχειρισμένων, όπως ανέφερε η Clarkson Research Services Ltd. Πρόκειται για το ένα πέμπτο των μηνιαίων πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Αυτή η μείωση δείχνει ότι οι ενέργειες των ΗΠΑ επηρεάζουν τις αγορές, καθώς επιδιώκουν να επιβάλουν τέλη πάνω από 1 εκατ. δολ. ανά λιμενική επίσκεψη. «Υπάρχει τώρα σαφώς μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον για τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής σε σύγκριση με εκείνα που κατασκευάζονται στην Κίνα» δήλωσε ο Burak Cetinok, επικεφαλής έρευνας της Arrow Shipping. Οι χρεώσεις μπορεί θεωρητικά να φτάσουν τα 3,5 εκατ. δολ. ανά πλοίο, δήλωσε προηγουμένως ο Clarkson. Οι πλοιοκτήτες και οι εταιρίες ναύλωσης πλοίων έχουν τροποποιήσει τα ναυλοσύμφωνα για να αντιμετωπίσουν την προοπτική της επιβολής τελών πολλών εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ της αναχώρησης ενός πλοίου έως την άφιξή του σε αμερικανικό λιμάνι . Ο επικεφαλής της Mercuria δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τα μέτρα, εάν επιβληθούν τελικά, θα είναι καταστροφικά για τις αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών με πλοία ξηρού χύδην φορτίου. Η επιφυλακτικότητα των αγοραστών έχει σαφώς επηρεάσει την αξία των πλοίων κινεζικής κατασκευής. Τα στοιχεία της Clarkson δείχνουν ότι ένα κινεζικό πλοίο πουλήθηκε πρόσφατα για περίπου 5,8 εκατ. δολ. λιγότερα από ένα αντίστοιχο ιαπωνικό πλοίο. Ωστόσο, τα πλοία Capesize των 300 μέτρων δεν έχουν επηρεαστεί τόσο έντονα, καθώς δεν ελλιμενίζονται συχνά στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Cetinok της Arrow. Αυτή είναι καταπληκτική ευκαιρία για τους υποψήφι ους αγοραστές! Υπάρχει όμως μια μείωση στις παραγγελίες μικρότερων φορτηγών πλοίων στην Κίνα, σύμφωνα με τον Bilal Muftuoglu, στέλεχος της Howe Robinson Partners. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, 13 τέτοια πλοία παραγγέλθηκαν στην Κίνα έναντι 21 στην Ιαπω νία, δήλωσε ο Muftuoglu. «Το να έχει η Ιαπωνία περισσότερες παραγγελίες από την Κίνα είναι μάλλον ασυνήθιστο τέτοιες εποχές» πρόσθεσε.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!