Μεγαλύτερες δυνατότητες κερδών για τα μικρότερα bulkers

22.06.2022

Το νέο εργαλείο που παρέχει τριμηνιαίες αξιολογήσεις σε όλες τις χρηματοοικονομικές μετρήσεις υποδηλώνει ότι έχει περάσει το peak για τις τιμές των μικρότερων bulk carriers, όπως αναφέρει ο Will Fray από την MSI.Αξιοσημείωτο είναι ότι η δυναμική της αγοράς που υποστήριξε τα κέρδη για τα μικρότερα bulkers τους τελευταίους 12-18 μήνες υποστήριξε αντίστοιχα και τις αξίες των πλοίων, σε αντίθεση με τις τιμές των συμβολαίων τόσο των νεότευκτων όσο και των scrap.

Αναλυτικότερα, τα δεδομένα από την τελευταία τριμηνιαία έκθεση Dry Bulk της MSI δείχνουν ότι τα πέντε ετών Handysizes έχουν υπερδιπλασιαστεί σε αξία από τον Ιανουάριο του 2021, ενώ οι τιμές στα Capesizes αυξάνονται μόνο κατά 56%.Γενικότερα, οι σχετικές αλλαγές στις αξίες των πλοίων από την κορύφωση της ναυλαγοράς τον Οκτώβριο είναι αξιοσημείωτες. Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές των μεταχειρισμένων Capesizes ακολούθησαν σε γενικές γραμμές την ανάλογη πορεία, με το θετικό αντίκτυπο της αύξησης των τιμών των νεότευκτων (αύξηση κατά 3.3% από τον Οκτώβριο) και των scrap (άνοδος κατά 10%) οι οποίες αντισταθμίστηκαν από τα χαμηλότερα κέρδη (μείωση κατά 11%). Ωστόσο, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τιμές πέντε ετών Capesizes είναι μόνο κατά 1% υψηλότερες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Όσον αφορά στις τιμές handysize νεότευκτων και scrap έχουν αυξηθεί κατά παρόμοια ποσά, από την αρχή του έτους (κατά 3.6% και κατά 10% αντίστοιχα) και τα ποσοστά χρονοναυλώσεων είναι επίσης περίπου κατά 10% χαμηλότερα, με τις αξίες των μεταχειρισμένων handysizes να είναι πολύ υψηλότερες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ένα πενταετές handysize πλοίο αξίζει τώρα κατά 17% περισσότερο από τον Οκτώβριο.

Να σημειωθεί ότι το νέο εργαλείο Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης Έργων της MSI είναι ένα χρηματοοικονομικό μοντέλο που παρέχει τριμηνιαίες προβλέψεις για το P&L, τον ισολογισμό, τις ταμειακές ροές, το χρονοδιάγραμμα δανείων, τις αποσβέσεις και τις προκύπτουσες οικονομικές μετρήσεις για την αξιολόγηση της απόδοσης της επένδυσης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεμονωμένα πλοία ή χαρτοφυλάκια πλοίων σε πολλούς τομείς με κάθε πλοίο να υπόκειται στους δικούς του όρους χρηματοδότησης, ναύλωσης και λειτουργικού κόστους. Το αποτέλεσμα είναι αποκαλυπτικό, καθώς παρά τη θεμελιώδη ανάλυση που δείχνει ότι τα μικρότερα πλοία θα υπόκεινται σε καλύτερες συνθήκες αγοράς και θα έχουν σχετικά μεγαλύτερες δυνατότητες κερδών σε σχέση με το παρελθόν, το unlevered IRR για την αγορά ενός πέντε ετών handysize bulker που θα πωλείται σε πέντε χρόνια θα είναι κατά 4.4%, χαμηλότερο από ένα capesize (5.9%). Αυτή η ανάλυση υποδηλώνει ότι τα handysize bulkers είναι πλέον σχετικά υπερτιμημένα σε σύγκριση με τα capesizes. Αλλά με αποδόσεις επένδυσης κάτω του 6% ετησίως, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι και τα δύο είναι υπερτιμημένα σε απόλυτες τιμές, εάν οι επενδύσεις στη ναυτιλία πρέπει να κριθούν έναντι ενός τυπικού κόστους ιδίων κεφαλαίων περίπου 8%. Κάτι τέτοιο βέβαια θα ήταν αντίθετο με την αισιοδοξία που επικρατεί μεταξύ των ιδιοκτητών bulkers, ιδιαίτερα μικρότερης χωρητικότητας.

MSI bulklers 22062022

Γενικότερα, η άποψη της MSI καθοδηγείται κυρίως από την αναμενόμενη πτώση των κερδών των bulkers το 2023/24, αλλά ο κύκλος κερδών είναι στενά ευθυγραμμισμένος με τους κύκλους των τιμών νεότευκτων και scrap, οι οποίες αναμένεται να επιδεινωθούν τα επόμενα δύο χρόνια. Επίσης, οι σύγχρονες αξίες του ενεργητικού το επόμενο έτος θα υποστηριχθούν από το κόστος αντικατάστασης των νεότευκτων, το οποίο θα σημειώσει μόνο οριακή μείωση – οι τιμές πέντε ετών handysizes θα μειωθούν μόλις κατά 15% σε ετήσια βάση το επόμενο έτος, σε σύγκριση με πτώση κατά 26% για 20 ετών πλοία, για παράδειγμα. Ωστόσο, στη βασική περίπτωση της MSI, όλοι οι παράγοντες για τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων εξασθενούν απότομα το 2024. Μια μικρή απόκλιση μεταξύ της κατεύθυνσης των κερδών και των τιμών νεότευκτων/scrap το 2025 σημαίνει ότι η πρόβλεψη της MSI για τις αξίες των μεταχειρισμένων περιουσιακών στοιχείων κατά το έτος αυτό είναι γενικά σταθερή, πριν από μια άνοδο το 2026, όπως καταλήγει η MSI.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!