Lloyd’s Register:Εγκρίνει την τεχνολογία περιορισμού ισχύος για tanker της Neda
Το σύστημα περιορισμού ισχύος του άξονα (Shaft Power Limitation – ShaPoLi) μπορεί να βελτιστοποιήσει την απόδοση του κινητήρα ενός tanker πριν από τους επικείμενους EEXI κανονισμούς.
Έτσι η Lloyd’s Register ενέκρινε για πρώτη φορά το εν λόγω σύστημα (ShaPoLi) προκειμένου να τοποθετηθεί στο VLCC “Aragona” χωρητικότητας 319.000 dwt, που διαχειρίζεται η Neda Maritime Agency. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα, το οποίο αναπτύχθηκε από τη SELMA σε συνεργασία με το Tankers Technical Department της Neda Maritime Agency Co Ltd, θα επιτρέψει την πλήρη χρήση της διαθέσιμης ισχύος κινητήρα. Το σύστημα ShaPoLi χρησιμοποιεί τη ροπή του άξονα της προπέλας (shaft torque) και τους αισθητήρες περιστροφικής ταχύτητας (rotational speed) για να υπολογίζει και να περιορίζει αυτόματα την αναπτυγμένη ισχύ ώστε να συμμορφώνεται με το εγκεκριμένο τεχνικό αρχείο LR, παρέχοντας παράλληλα εγκαταστάσεις καταγραφής και έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με τον κανονισμό MEPC335[76].
“Με τους EEXI κανονισμούς στο κατώφλι, υπάρχει μια αυξανόμενη πρόκληση σχετικά με την αποτελεσματικότητα και είμαστε υπερήφανοι που προσφέρουμε την τεχνογνωσία μας, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες μας θα αντιμετωπίσουν καλύτερα τις επερχόμενες απαιτήσεις με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα”, δήλωσε ο Χάρης Φαναραδέλλης, Technical Support Office Manager της Νότιας Ευρώπης για την Lloyd’s Register.
“Το σύστημα SELMA ShaPoLi είναι ένα πρωτοποριακό έξυπνο σύστημα ελέγχου που παρέχει μια βιώσιμη μέθοδο ελέγχου της ανεπτυγμένης ισχύος άξονα, άψογα διασυνδεδεμένη με τον υπάρχοντα έλεγχο κινητήρα του πλοίου, διατηρώντας ταυτόχρονα τα αρχικά χαρακτηριστικά ασφαλείας. Το σύστημα συμβάλλει στη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και με τη σειρά του στη μείωση των εκπομπών CO2”, δήλωσε από την πλευρά του ο Δρ. Πάνος Δεληγιάννης, Τεχνικός Διευθυντής Tankers της Neda Maritime Agency Co Ltd.
Τέλος, να αναφερθεί ότι κατευθυντήριες γραμμές για την ανάπτυξη περιορισμού ισχύος άξονα/κινητήρα υιοθετήθηκαν από τον κανονισμό MEPC335[76] τον Ιούνιο του 2021 ως μέρος της βραχυπρόθεσμης στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.