Κυρίαρχοι οι Έλληνες στα «μεταχειρισμένα» πλοία

27.02.2015

Οι Έλληνες εφοπλιστές κυριάρχησαν, κατά την περυσινή χρονιά, στην «αγορά από δεύτερο χέρι» αξιοποιώντας τις ευκαιρίες, που δημιουργεί η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση, για να ενισχύσουν την θέση τους μόλις έρθει η ανάκαμψη.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία των Clarsksons οι Έλληνες συνεχίζοντας να κάνουν αυτό που γνωρίζουν πολύ καλά, την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών, αναδείχθηκαν στους μεγαλύτερους αγοραστές «μεταχειρισμένων» πλοίων παίρνοντας το 2014 το 24\% της χωρητικότητας (11,8 εκατομμύρια κόρους), που άλλαξαν χέρια.


 


Μάλιστα, χαρακτηριστικό των προτιμήσεων των Ελλήνων είναι το γεγονός ότι αναδείχτηκαν στους καλύτερους αγοραστές πλοίων, που πώλησαν οι Ιάπωνες. Ειδικότερα, οι Ιάπωνες προχώρησαν στις περισσότερες πωλήσεις πλοίων και το 51\% σε επίπεδο χωρητικότητας και σε 41\% σε επίπεδο μονάδων έχει αναφερθεί από ναυλομεσίτες ότι αγοράστηκε από Έλληνες εφοπλιστές


 


Έπονται σε αγορές πλοίων από «δεύτερο χέρι» οι κινέζικες εταιρείες, χωρητικότητα ύψους 5,7 εκατομμυρίων τόνους να έχουν περάσει στην κυριότητά τους αν και το 56\% των μονάδων αγοράστηκαν επίσης από κινέζικες εταιρείες.


 


Πάντως, για πρώτη φορά φαίνεται να μπαίνουν γερά στο «παιγνίδι» οι ναυτιλιακές εταιρείες των ΗΠΑ των οποίων η δραστηριότητα στην αγορά των «μεταχειρισμένων» αυξήθηκε κατά 139\% την περυσινή χρονιά σε σχέση με το 2013 αγοράζοντας χωρητικότητα 4 εκατομμυρίων τόνων, με τα δεξαμενόπλοια να αντιπροσωπεύουν το 50\% αυτής της χωρητικότητας.


 


Γενικά, σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία των Clarsksons το 2014 άλλαξαν χέρια 1.320 σκάφη, συνολικής χωρητικότητας 51 εκατομμυρίων κόρων, διαμορφώνοντας έναν τζίρο συνολικού ύψους 26,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.


 


Σε επίπεδο χωρητικότητας διαμορφώθηκε ρεκόρ αλλά σε ότι αφορά τον αριθμό των πλοίων, που άλλαξε χέρια καταγράφτηκε μείωση κατά 8\% σε σύγκριση με το 2013.


 


Αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καταγράφτηκε στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, καθώς άλλαξαν χέρια 309 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 23 εκατομμυρίων τόνων, αυξημένη κατά 82\% σε σύγκριση με το 2013. Η συγκεκριμένη χωρητικότητα αντιστοιχεί στο 45\% της συνολικής χωρητικότητας, που άλλαξε χέρια.


 


Αντίθετα, οι πωλήσεις φορτηγών πλοίων- χύδην (bulk carriers) μειώθηκαν κατά 7\% σε σύγκριση με το 2013 και πωλήθηκαν συνολικά 411 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 16,9 εκατομμυρίων τόνων αν και αυτή η κατηγορία πλοίων αντιπροσωπεύει το 33\% των συνολικών πωλήσεων σε χωρητικότητα.


 


Τέλος, στον τομέα των πλοίων μεταφοράς γενικού φορτίου, όπου περιλαμβάνονται τα πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, ο όγκος της χωρητικότητας, που πωλήθηκε, αυξήθηκε κατά 48\% ενώ πωλήθηκαν 275 πλοία συνολικής χωρητικότητας 6,5 εκατομμυρίων κόρων.


 


Σε γενικές γραμμές, πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι πλοιοκτήτες έδειξαν μια μεγάλη προτίμηση στα μεσαίου μεγέθους πλοία, με χωρητικότητα περίπου 39.000 κόρων, τα οποία κατέγραψαν αύξηση κατά 37\% σε σύγκριση με το 2013, καταγράφοντας ένα σημαντικό ρεκόρ.


 


Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων καταγράφτηκε ρεκόρ με την πώληση 79 πολύ μεγάλων πλοίων (VLCCs) συνολικής χωρητικότητας 12,7 εκατομμυρίων τόνων, από τα οποία περίπου το ένα τρίτο αφορούσε en bloc προσφορές. Επίσης, και στον τομέα των φορτηγών πωλήθηκαν 60 πλοία μεγάλου μεγέθους (capesize), γεγονός που οδήγησε στην μεγάλη αύξηση του όγκου χωρητικότητας, που άλλαξε χέρια.


πηγή:pireas2day.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!