Κωνσταντίνος Ρόκκος: Οι νέοι κανονισμοί θα δημιουργήσουν μια ολιγοπωλιακή μορφή στη ναυτιλία
Οι νέοι κανονισμοί περιορίζουν τις δυνατότητες των πλοίων να ακολουθούν τις προδιαγραφές που είχαν μέχρι σήμερα, με άμεσες επιπτώσεις τόσο στα έσοδα του πλοίου όσο και στην υπολειπόμενη αξία του, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Ρόκκος, Διευθύνων Σύμβουλος της TST International, μιλώντας στο Maritimes TV, στα πλαίσια του 12ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου Ύδρας. Επίσης, ο κ. Ρόκκος τόνισε ότι τα νέα μέτρα δεν είναι “win win”, καθώς τα χαρακτήρισε “επιβλαβή” τόσο για τους καταναλωτές όσο και μακροπρόθεσμα και για τους πλοιοκτήτες, παρά το γεγονός ότι αρχικά μπορεί να δουν τα έσοδα τους να αυξάνονται (πλοιοκτήτες).
Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά κριτήρια ( ESG) στη χρηματοδότηση, ο κ. Ρόκκος θεωρεί ότι δεν είναι τόσο σοβαρό κριτήριο, όσο αυτό του κινδύνου, το οποίο οι τράπεζες παραβλέπουν. Εκτιμά λοιπόν οτι ο σκοπός των τραπεζών είναι να περιορίσουν νέους υποψήφιους επενδυτές. Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της TST International, πιστεύει οτι η ναυτιλία στο μέλλον θα πάρει ολιγοπωλιακή μορφή, θα επικρατήσουν οι εισηγμένες στα χρηματιστήρια ναυτιλιακές εταιρείες και οι μικροί πλοιοκτήτες θα “εξατμιστούν”, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Για μένα το πλοίο είναι μια αγάπη. Γιατί αλλιώς δεν μπορείς να μπεις στην καθημερινή περιπέτεια αντιμετώπισης των προβλημάτων» σχολιάζει ο κ Ρόκκος για το πώς αποκαλεί ο ίδιος το πλοίο, πλοίο ή asset?
Συνέντευξη: Μάρκος Κάντζιος
maritimes.gr