Ξηρό στοίχημα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες

07.06.2015




Η Ελλάδα και ΗΠΑ διατηρούν τα σκήπτρα στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων για τους πρώτους πέντε μήνες του 2015, αλλά έχουν διαφορετικές προτιμήσεις πλοίων.




Η πρόσφατη έκθεση της VesselsValue.com υποδηλώνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δαπανήσει συνολικά 1, 83 δις. δολάρια σε αγορές πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και σε δεξαμενόπλοια.


 


Συγκεκριμένα επένδυσαν 929 εκ. δολάρια για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και 801 εκ. δολάρια για τα δεξαμενόπλοια.



 


Ο Richard Rivlin, διευθύνων σύμβουλος της VesselsValue.com, μιλώντας στη Trade Winds είπε πως οι Έλληνες εκμεταλλεύονται την χαμηλή ναυλαγορά και αντίστοιχα τις ιστορικά χαμηλές τιμές των πλοίων κυρίως στο ξηρό φορτίο.



 


“Ωστόσο κυριαρχούν στο «παιχνίδι» για πολύ καιρό και έχουν δει τόσα πολλά σκαμπανεβάσματα, οπότε και υποθέτουν ότι η αγορά θα ανακάμψει.



 


“Φυσικά, εάν διαθέτεις μετρητά, αγοράζεις χωρίς υποθήκη το πλοίο, σε χαμηλή αγορά και πουλάς υψηλά , τότε είναι ευκολότερο.”



 


Οι αμερικανοί πλοιοκτήτες από την άλλη, επένδυσαν σε μεταχειρισμένα πλοία 1, 97 δις δολάρια για τη συγκεκριμένη περίοδο, όπου τα 1, 69 δις τα επένδυσαν στον τομέα των δεξαμενοπλοίων.




 


Οι πλοιοκτήτες της Σιγκαπούρης ήταν προσεκτικοί κατά την έναρξη του έτους καθώς επένδυσαν 350 εκ. δολάρια σε μεταχειρισμένα πλοία, σε σύγκριση με τα 1.86 δολάρια που επένδυσαν την ίδια περίοδο του 2014.



 


Οι μεσίτες υποστηρίζουν πως οι περισσότεροι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά και να πάρουν ένα ενυπόθηκο δάνειο και να περιμένουν ένα χρόνο για την άνοδο της αγορά και να επωμιστούν τις οικονομικές απώλειες σε αυτό το διάστημα.



 


Οι συνολικές δαπάνες από τις 10 κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες ήταν σημαντικά κάτω από τα 11,45 δις δολάρια μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου του 2014 με τα 6.,5 δις δολάρια κατά τους πρώτους μήνες του 2015.


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!