Ξεκίνησαν από τις αρχές του έτους τα νέα μέτρα ασφαλείας σε πλοία

05.01.2015

Νέες απαιτήσεις για τις συγκεντρώσεις επιβατών πριν ή αμέσως μετά την αναχώρηση των κρουαζιερόπλοιων τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2015 ενώ γίνεται υποχρεωτική η διενέργεια ειδικών ασκήσεων διάσωσης για όλα τα μέλη του πληρώματος σε κλειστούς χώρους του πλοίου.


Οι τροποποιήσεις του Κανονισμού ΙΙΙ /19 της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα ( SOLAS) εγκρίθηκαν, το 2013, στον απόηχο του ναυάγιου του κρουαζιερόπλοιου του«Costa Concordia», για να εξασφαλιστεί ότι οι επιβάτες συμμετέχουν σε ασκήσεις ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της συγκέντρωσης στους σταθμούς των σωσίβιων λέμβων, πριν τον απόπλου του πλοίου ή αμέσως μετά την αναχώρηση.

Προηγουμένως, η SOLAS προέβλεπε ότι η συγκέντρωση των επιβατών θα γίνεται μέσα σε 24 ώρες από την επιβίβασή τους.

Να σημειωθεί ότι μέχρι το καλοκαίρι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) θα έχει ξεκινήσει την διαδικασία για τη λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατηγών- οχηματαγωγών πλοίων με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας για την τραγωδία του «Norman Atlantic»,όπως έγραψε σε μήνυμά του στη σελίδα του ΙΜΟ στο Facebookο γενικός γραμματέας του Οργανισμού, Koji Sekimizu.

Πάντως, τώρα, με τις τροποποιήσεις, που έγιναν στη SOLAS προβλέπεται για τα κρουαζιερόπλοια ότι τα μέλη του πληρώματος τουλάχιστον, μια φορά κάθε δύο μήνες, θα κάνουν ασκήσεις έκτακτης ανάγκης για την διάσωσης από κλειστούς χώρους, ώστε να εκπαιδεύονται στη διάσωση των επιβατών από τους κλειστούς χώρους.

Παρόμοιες τροποποιήσεις έγιναν στον Διεθνή Κώδικα για την Ασφάλεια των Ταχύπλοων Σκαφών (Κώδικα HSC), στον Κώδικα για την κατασκευή και τον εξοπλισμό των Κινητών Μονάδων Γεώτρησης Ανοιχτής Θαλάσσης (Κώδικας MODU) και στον Κώδικα Ασφαλείας για τα δυναμικώς στηριζόμενα σκάφη (Κώδικας DSC).

Ο στόχος των τροποποιήσεων είναι να γίνει μια προσπάθεια ώστε να μειωθούν οι απώλειες, που θα μπορούσαν να υπάρχουν εάν το πλήρωμα εισέλθει σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή εκπαίδευση ή προστασία.

Τέλος, οι νέες αλλαγές, που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, αφορούν τον Κώδικα για τους αναγνωρισμένους οργανισμούς, που καθίσταται υποχρεωτικός βάσει της Σύμβασης SOLAS, της MARPOL και το Πρωτόκολλο του 1988 σχετικά με τη Διεθνή Σύμβαση περί γραμμών φορτώσεως του 1966.

Με τις νέες αλλαγές οι διοικήσεις (κράτη σημαίας) μπορούν να μεταβιβάσουν ορισμένες αρμοδιότητες για τον έλεγχο και την πιστοποίηση των πλοίων σε «αναγνωρισμένους οργανισμούς» (συχνά οι νηογνώμονες), οι οποίοι μπορούν να ενεργούν για λογαριασμό του κράτους της σημαίας. Ο Κώδικας προβλέπει ότι τα κράτη σημαίας θέτουν τα πρότυπα για την εποπτεία, την αξιολόγηση και την αδειοδότηση των αναγνωρισμένων οργανισμών (ROS) και αποσαφηνίζει τις αρμοδιότητες αυτών των οργανισμών.


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!