Κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων για τους Έλληνες εφοπλιστές. Αποδόσεις έως και 32%.

21.10.2014

Υπεραξίες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων έχουν δημιουργήσει Έλληνες εφοπλιστές που αγόρασαν πλοία σε χαμηλές τιμές κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών ( 2010 -2013) και είδαν τις αξίες τους να αυξάνονται σημαντικά έως και 32\% , καθώς η ναυλαγορά σταδιακά, πλέον, εξέρχεται από την κρίση.

Εφοπλιστές όπως ο Θανάσης Μαρτίνος, ο Θεόδωρος Βενιάμης, ο Πέτρος Παππάς, η Αγγελική Φράγκου, ο Γιώργος Οικονόμου, ο Σπόρος Λάτσης, οι αδελφοί Αδάμ και Σπόρος Πολέμης, ο Στάθης Τοπόζογλου και η Φωτεινή Καραμανλή τοποθετήθηκαν είτε σε μεταχειρισμένα πλοία στη δευτερογενή αγορά είτε σε νεότευκτα, βάζοντας παραγγελίες σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, και με τις επενδυτικές τους κινήσεις την τελευταία διετία κατέγραψαν σημαντικές υπεραξίες .


Στις αποδόσεις αυτές του asset play, (όπως ονομάζεται στον χώρο των ναυλαγορών η επένδυση σε πλοία με στόχο την υπεραξία), δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα από την εκμετάλλευσή τους, τα οποία για ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο VLCC ανήλθαν σε 4,9 εκατ. δολ. στη διετία που έληξε στα τέλη Μαΐου και για ένα μεγάλο φορτηγό Capesize στα 4,7εκατ. δολ.


Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ανεξάρτητη εταιρεία αποτίμησης πλοίων VesselsValue.com, τα οποία δημοσίευσε πρόσφατα και το περιοδικό .


Σε λιγότερο από 12μηνο


Χαρακτηριστικά παραδείγματα : 1)Η εταιρεία Golden Union, συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη, σύμφωνα με τη VesselsValue, έχει επενδύσει 426 εκατ. δολ. σε νεότευκτα και 240 εκατ. σε μεταχειρισμένα. Από τις επενδύσεις της αυτές έχει σημειώσει αθροιστικά υπεραξίες 154 εκατ. δολ.


2) Οι επενδύσεις που έκαναν την τελευταία διετία από κοινού ο εφοπλιστής Παππάς και το επενδυτικό σχήμα Oaktree Capital, μέσω της εταιρείας Ocean Bulk, ύψους 741,49 εκατ. δολαρίων, οι οποίες έχουν αποφέρει (λογιστικό) κέρδος ύψους 155,9 εκατ. δολ.


Πρόκειται για τις υπεραξίες από τις ανατιμήσεις, λόγω βελτίωσης των συνθηκών στις αγορές, των περιουσιακών στοιχείων που έχουν αγοραστεί, δηλαδή των πλοίων, μεταχειρισμένων και νεότευκτων.


Η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία Star Bulk Carriers Corp., συμφερόντων της οικογένειας του Πέτρου Παππά, συγχωνεύεται τώρα με την ιδιωτική ναυτιλιακή OceanBulk. Η OceanBulk, όπως και η Star Bulk, ανήκει επίσης στα συμφέροντα των δύο μετόχων, και ειδικότερα του ομίλου Παππά και του Oaktree Capital.


Με βάση τους όρους της συμφωνίας, το σχήμα Oaktree Capital θα ελέγχει το 61,3\% της νέας εταιρείας και ο όμιλος Παππά το 12,5\%, ενώ το υπόλοιπο είναι στα χέρια του ευρύτερου επενδυτικού κοινού.


3) Η κοινοπραξία που σχημάτισαν το αμερικανικό private equity Blackstone και η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Eletson, συμφερόντων των οικογενειών Κερτσικώφ, Καρασταμάτη και Χατζηελευθεριάδη, με την οποία δομήθηκε η Eletson Gas. Πρόκειται για ναυτιλιακό σχήμα διαχείρισης στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG), στο οποίο η Eletson εισήλθε με στόλο πέντε δεξαμενοπλοίων μεσαίου μεγέθους και η Blackstone με μετρητά που χρηματοδοτούν τη ναυπήγηση οκτώ νέων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς LPG. Στο υπό εξέταση διάστημα έχουν ήδη επενδυθεί, σύμφωνα με τη VesselsValue.com, 293 εκατ. δολ. που έχουν αποφέρει λογιστικά κέρδη 82 εκατ. δολ., δηλαδή υπεραξίες 28\%, και μάλιστα σε διάστημα μικρότερο του έτους.


4) Υπεράξιες 90,57 εκατ. δολ. από αρχική επένδυση ύψους 591 εκατ. δολ. έχει σημειώσει κατά την τελευταία διετία και η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα. Η Dorian LPG δημιουργήθηκε από τις Dorian Hellas, συμφερόντων του, και Seacor Holdings. Η πλευρά Χατζηπατέρα φέρεται να ελέγχει το 19,5\%, το hedge fund Kensico περί το 10\% και η ναυτιλιακή Scorpio άλλο 26,5\%.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!