ΗΠΑ και Κίνα θα επηρεάσουν τις τιμές των ναύλων
Τι εκτιμά η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco σε μία ανάλυσή τηςγια την αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο άμεσο μέλλον
Ο ι τιμές των ναύλων των containers, αλλά και οι τιμές των χρονοναυλώσεων, θα αρχίσουν να εξασθενούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και θα ακολουθήσουν την ίδια τάση και το 2025, εκτιμά η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco σε μία ανάλυσή της για την αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η τάση αυτή ακολουθεί τη σχέση προσφοράς και ζήτησης καθώς διαβλέπει ότι από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και κυρίως το 2025 αναμένεται να αυξηθεί η προσφορά πλοίων εφόσον λυθεί και το πρόβλημα παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας. Ωστόσο άγνωστος «Χ» είναι οι αμερικανικές εκλογές και οι σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας, όπως και ΕΕ – Κίνας. Μια κλιμάκωση των εμπορικών διαφορών μεταξύ της Δύσης και του Πεκίνου προκαλεί διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο. Οπως επισημαίνει η Bimco μια διεύρυνση των εμπορικών διαφορών μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ από τη μία πλευρά και της Κίνας από την άλλη θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι δασμοί
Οι αυξημένοι εισαγωγικοί δασμοί που η ΕΕ και οι ΗΠΑ έχουν αποφασίσει να εφαρμόσουν σε συγκεκριμένα κινεζικά προϊόντα δεν αποτελούν άμεσα μείζονα ανησυχία, αλλά μια περαιτέρω κλιμάκωση των διαφορών θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα. Μέχρι στιγμής, η Κίνα δεν έχει αντιδράσει αυξάνοντας τους εισαγωγικούς της δασμούς, αλλά μελετά κάποιες περιπτώσεις όπως την αύξηση των δασμών στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την ΕΕ, γεγονός που θα μπορούσε να πλήξει τον στόλο των πλοίων που φέρουν ψυγεία. Επιπλέον, εάν ο Ντόναλντ Τραμπ κερδίσει τις προεδρικές εκλογές τον Νοέμβριο στις ΗΠΑ και υλοποιήσει το σχέδιό του για επιβολή δασμών 10% σε όλες τις εισαγωγές των ΗΠΑ και 60% δασμούς στα κινεζικά προϊόντα, αυτό θα μπορούσε να πλήξει τον όγκο εισαγωγών προς την Αμερική αυξάνοντας το κόστος για τον μέσο καταναλωτή και επίσης να οδηγήσει στη μετατόπιση της παραγωγής από την Κίνα στις ΗΠΑ και το Μεξικό, με προφανή τα αποτελέσματα για το θαλάσσιο εμπόριο. Ωστόσο, όπως συμπληρώνει η Bimco, μπορεί ένα μέρος της παραγωγής να μετατοπιστεί προς τη Νοτιοανατολική και Νότια Ασία αυξάνοντας τις αποστάσεις πλεύσης και τη ζήτηση για πλοία.
πηγή: ΤΑ ΝΕΑ