Ινδία: Πουλάει μερίδιο της από το ναυπηγείο Cochin
Η ινδική κυβέρνηση πουλάει μερίδιο έως και 5% περίπου στη ναυπηγική εταιρεία Cochin Shipyard.
Το βασικό μέγεθος της προσφοράς έχει οριστεί στο 2.5%, που ανέρχεται σε περίπου 6.6 εκατομμύρια μετοχές, με δυνατότητα πώλησης επιπλέον μεριδίου 2.5%. Η κατώτατη τιμή των 1.540 ₹ (18.3 $) ήταν κοντά στο 8% έκπτωση στο κλείσιμο της μετοχής την Τρίτη, αποτιμώντας το συνολικό μερίδιο σε περίπου 241 εκατομμύρια δολάρια.
Η ινδική κυβέρνηση κατείχε σχεδόν το 73% των μετοχών στο ναυπηγείο στις 30 Ιουνίου, σύμφωνα με στοιχεία ανταλλαγής. Η πώληση μετοχών άνοιξε την Τετάρτη για μη ιδιώτες επενδυτές, με την τιμή της μετοχής να πέφτει περίπου 5%. Οι μικροεπενδυτές θα έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν τις μετοχές σήμερα (Πέμπτη).
Να σημειωθεί ότι το Cochin ιδρύθηκε το 1972 και είναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο κατασκευών και επισκευών πλοίων στην Ινδία.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του τρέχοντος έτους, το ναυπηγείο ξεκίνησε μια νέα αποβάθρα (dry dock) μήκους 310 μέτρων και μια ολοκαίνουργια εγκατάσταση επισκευής πλοίων. Ο κυβερνητικός αξιωματούχος της Ινδίας ισχυρίστηκε τότε ότι το κρατικό ναυπηγείο πρόκειται να γίνει ένας από τους σημαντικότερους κόμβους επισκευής πλοίων και ναυπηγικής.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ινδία βρίσκεται εκτός των 10 κορυφαίων ναυπηγικών χωρών παγκοσμίως με μερίδιο αγοράς μικρότερο από 1%, αλλά ο πρωθυπουργός της χώρας, Narendra Modi, στοχεύει στην πρώτη πεντάδα στο μέλλον, με τον Cochin να διπλασιάζει τον κύκλο εργασιών μέσα σε τέσσερα χρόνια.
Τέλος, τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια OSVs ναυτιλιακή εταιρεία “North Star” του Ηνωμένου Βασιλείου ανέθεσε στο Cochin την κατασκευή ενός πλοίου υβριδικών υπηρεσιών -hybrid service operations vessel (SOV) με προορισμό τη μακροπρόθεσμη ναύλωση στο υπεράκτιο αιολικό πάρκο East Anglia Three, ενώ τον Ιούνιο ο νορβηγικός γίγαντας mini-bulkers “Wilson”, που ελέγχεται από τον εφοπλιστή Kristian Eidesvik, υπέγραψε την κατασκευή για οκτώ ενεργειακά αποδοτικά νεότευκτα πλοία σε μια συμφωνία αξίας περίπου 132 εκατομμυρίων δολαρίων πέρα από τα έξι πλοία που παραγγέλθηκαν τον περασμένο Ιούνιο.