Η Vale σε συνομιλίες με κινεζικά ναυπηγεία για να χτίσει πάνω από 50 mega Bulk Carriers
Η Vale SA, από τις μεγαλύτερες εταιρείας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο, βρίσκεται σε συνομιλίες με κινεζικά ναυπηγεία και εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης για την κατασκευή περίπου 50 γιγαντιαίων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία προς την Κίνα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της The Wall Street Journal, ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco Holdings Co. μπορεί να χτίσει 20 από τα πλοία, ενώ οι ναυτιλιακοί χρηματοδότες, Shandong Shipping Corp., ICBC International Leasing Ltd, όπως και η China Merchants Energy Shipping Co., μπορεί να χτίσουν από 10 έκαστος.
«Τα πλοία θα είναι ναυλωμένα για 20 χρόνια και είναι μια καλή στιγμή για να κατασκευαστούν λόγω των χαμηλότερων τιμών των κατασκευών» αναφέρει το δημοσίευμα που επικαλείται αξιόπιστη πηγή.
Εάν επιβεβαιωθεί η παραγγελία, θα είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία για αυτά τα πλοία. Η Vale δεν θα μπορούσε αμέσως να σχολιάσει.
Τα 400.000 τόνων χωρητικότητας πλοία, γνωστά ως Valemaxes, είναι τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που κατασκευάστηκαν ποτέ. Μεσίτες στη Σιγκαπούρη, είπαν πως η πιθανή εντολή είναι επιθετική, λόγω της χαλαρής αγοράς σιδηρομεταλλεύματος αλλά και της αγοράς χύδην φορτίου γενικότερα. Ο δείκτης Baltic Dry Index, είναι σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ οι εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα παραμένουν αδύναμες.
«Η χρονική στιγμή και το μέγεθος της εντολής είναι να κεντρίσει το ενδιαφέρον, αναφέρεται στο δημοσίευμα και υποστηρίζει πως πρόκειται για μια συμφωνία μεταξύ της Κίνας και της Vale όπου οι όροι θα είναι υπέρ της Vale.
Η Vale ψάχνει να καθορίσει τα ποσοστά σε περίπου 13 δολάρια ανά τόνο σιδηρομεταλλεύματος που θα αποστέλλονται, με τις τρέχουσες τιμές στα περίπου 10 δολάρια ανά τόνο.”
Κάθε πλοίο υπολογίζεται να μεταφέρει περίπου δύο εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα σε ετήσια βάση.