Η United Marine βρίσκεται σε δυναμική θέση για να επωφεληθεί από τη βελτίωση της αγοράς
Η United Maritime ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 και διανομή μερίσματος ύψους 0,01 δολαρίων ανά μετοχή
Κύρια οικονομικά στοιχεία | |||
(εκατ. δολάρια εκτός από LPS) |
Q1 2025 |
Q1 2024 |
|
Καθαρός κύκλος εργασιών |
$7,8 |
$10,6 |
|
Προσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα |
-$4,4 |
-$1,1 |
|
Προσαρμοσμένο EBITDA |
$0,9 |
$3,7 |
|
|
|
||
Αποτέλεσμα ανά μετοχή (LPS) βασικά & απομειωμένα |
-$0,52 |
-$0,15 |
|
Προσαρμοσμένο αποτέλεσμα ανά μετοχή βασικά & απομειωμένα |
-$0,50 |
-$0,13 |
Σημαντικά σημεία και εξελίξεις:
Σταθερές Αποδόσεις για τους Μετόχους: Η Εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα 0,01 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025, συνεχίζοντας για δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο τις τακτικές διανομές. Από τον Νοέμβριο του 2022, η United έχει διανείμει συνολικά 12,9 εκατ. δολάρια ή 1,62 δολάρια ανά μετοχή.
Στρατηγική Διαφοροποίηση μέσω Επένδυσης στον κλάδο του Offshore: Η Εταιρεία ανακοίνωσε την αύξηση του μεριδίου της στην υφιστάμενη κοινοπραξία κατασκευής ενός πλοίου τύπου Energy Construction Vessel («ECV»). Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της για διαφοροποίηση των πηγών εσόδων και αντιστάθμιση του συνολικού επενδυτικού κινδύνου. Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση, καθώς ενισχύει τη θέση της εταιρείας σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο που υποστηρίζεται από την αυξανόμενη αποτίμηση των εν λόγω πλοίων και τις θετικές προοπτικές της ναυλαγοράς.
22 Μαΐου 2025 – Γλυφάδα – Η United Maritime Corporation («United» ή η «Εταιρεία») (NASDAQ: USEA), ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η Εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη διανομή ενός ακόμα τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,01 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 7,8 εκατ. δολαρίων έναντι 10,6 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 0,9 εκατ. δολάρια έναντι 3,7 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 4,5 εκατ. και 4,4 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημιές και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 1,3 εκατ. και 1,1 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν 9.953 δολάρια, σε σύγκριση με τα 15.165 δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 31 Μαρτίου του 2025 ανέρχονταν σε 3,4 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 55,6 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 94,5 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 151,3 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:
«Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η United κατέγραψε καθαρά έσοδα ύψους 7,8 εκατ. δολαρίων και EBITDA 0,7 εκατ. δολαρίων, ενώ το ημερήσιο TCE διαμορφώθηκε στα 9.953 δολάρια. Αν και τα οικονομικά μας αποτελέσματα επηρεάστηκαν από την εποχικότητα που επικράτησε στην αγορά ξηρού φορτίου, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου. Σε αυτή τη βάση, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,01 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο — το δέκατο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα. Από τον Νοέμβριο του 2022, έχουμε διανείμει συνολικά 1,62 δολάρια ανά μετοχή στους μετόχους μας, γεγονός που επιβεβαιώνει τις δεσμεύσεις μας ανεξάρτητα από τις συνθήκες της ναυλαγοράς.
Όσον αφορά τον στόλο μας, εντός του δεύτερου τριμήνου αναμένουμε την ολοκλήρωση της πώλησης του παλαιότερου πλοίου μας, M/V Gloriuship, το οποίο μέχρι την παράδοσή του εξακολουθεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα, ξεπερνώντας τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς. Την ίδια στιγμή, οι υφιστάμενες χρονοναυλώσεις των M/V Goodship και M/V Nisea, σε ημερήσια ναύλα υψηλότερα από τις αντίστοιχες αγορές, προσφέρουν προβλεψιμότητα και σταθερότητα στα μελλοντικά μας έσοδα.
Για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το 79% των διαθέσιμων ημερών, με μέσο ημερήσιο ναύλο 16.835 δολάρια, ενώ αναμένουμε ότι το ημερήσιο TCE για το τρίμηνο θα διαμορφωθεί περίπου στα 15.653 δολάρια, με βάση τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών FFA. Συνολικά, τέσσερα πλοία, συμπεριλαμβανομένου του M/V Gloriuship, είναι χρονοναυλωμένα με σταθερούς ημερήσιους ναύλους, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία, παραμένουν σε χρονοναυλώσεις συνδεδεμένες με την spot αγορά. Η σημαντική αυτή βελτίωση σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο αποδίδεται τόσο στην ανάκαμψη της αγοράς όσο και στη στοχευμένη στρατηγική αντιστάθμισης κινδύνου που ακολουθούμε.
Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την αύξηση της συμμετοχής μας στο υπό ναυπήγηση πλοίο «Υποστήριξης Ενεργειακών Υποδομών» ECV (Energy Construction Vessel) υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Η συμμετοχή μας στο έργο ανέρχεται πλέον στο 30%, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο και μια στρατηγική διαφοροποίησης. Η επένδυσή μας αυτή αναμένεται να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ζήτηση, τόσο στον τομέα της παραδοσιακής offshore αγοράς ενέργειας όσο και στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των ανανεώσιμων πηγών, σε μια περίοδο όπου η προσφορά παραμένει ιδιαίτερα περιορισμένη.
Αναφορικά με την αγορά ξηρού φορτίου, το πρώτο τρίμηνο του 2025 επηρεάστηκε από την εποχική πτώση στο εμπόριο άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος. Από τον Μάρτιο και μετά, παρατηρούμε μια τάση εξομάλυνσης, με τους ημερήσιους ναύλους να βελτιώνονται αισθητά. Παρότι η αγορά δείχνει σημάδια ανάκαμψης, οι συνθήκες παραμένουν μεταβλητές καθώς δραστηριοποιούμαστε σε ένα παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που διακρίνεται από την τρέχουσα αβεβαιότητα γύρω από τις εξελίξεις στις διεθνείς εμπορικές πολιτικές.
Μακροπρόθεσμα, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς ξηρού φορτίου παραμένουν θετικά, χάρη στον περιορισμένο ρυθμό αύξησης του στόλου και στη σταθερή ζήτηση για πρώτες ύλες και βασικά εμπορεύματα.
Παρότι το περιβάλλον παραμένει ρευστό βραχυπρόθεσμα, πιστεύουμε ότι η United βρίσκεται σε δυναμική θέση για να επωφεληθεί από τη βελτίωση της αγοράς. Με ισορροπημένη κεφαλαιακή δομή, στρατηγική ευελιξία στον στόλο και στοχευμένη επέκταση στον τομέα του offshore, παραμένουμε αισιόδοξοι για τη δυνατότητά μας να προσφέρουμε βιώσιμη ανάπτυξη και ελκυστικές αποδόσεις στους μετόχους μας.»
Ο στόλος της Εταιρείας:
Όνομα πλοίου |
Τύπος πλοίου |
Μεταφορική Ικανότητα (σε dwt) |
Έτος κατασκευής |
Ναυπηγείο |
Τύπος ναύλωσης |
Ελάχιστη περίοδος ναύλωσης |
Μέγιστη περίοδος ναύλωσης |
Goodship |
Dry Bulk / Capesize |
177.536 |
2005 |
Mitsui |
Χρονοναύλωση |
Οκτ-25 |
Δεκ -25 |
Tradership |
Dry Bulk / Capesize |
176.925 |
2006 |
Namura |
Χρονοναύλωση |
Ιαν-25 |
Ιουν-25 |
Gloriuship |
Dry Bulk / Capesize |
171.314 |
2004 |
Hyundai |
Spot ναύλωση |
N/A |
N/A |
Nisea |
Dry Bulk / Kamsarmax |
82.235 |
2016 |
Oshima |
Χρονοναύλωση |
Ιουλ-25 |
Σεπ-25 |
Cretansea |
Dry Bulk / Kamsarmax |
81.508 |
2009 |
Universal |
Χρονοναύλωση |
Σεπ-25 |
Δεκ-25 |
Chrisea |
Dry Bulk / Panamax |
78.173 |
2013 |
Shin Kurushima |
Χρονοναύλωση |
Μαρ-27 |
Ιουλ-27 |
Synthesea |
Dry Bulk / Panamax |
78.020 |
2015 |
Sasebo |
Χρονοναύλωση |
Αυγ-25 |
Δεκ-25 |
Exelixsea |
Dry Bulk / Panamax |
76.361 |
2011 |
Oshima |
Χρονοναύλωση |
Ιουν-25 |
Οκτ -25 |
Σύνολο |
|
922.072 |
15,1 έτη μέσος όρος |
|
Σχετικά με την United Maritime Corporation
Η United Maritime Corporation είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που ειδικεύεται στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. Η Εταιρεία αποτελείται από 8 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (3 Capesize, 2 Kamsarmax και 3 Panamax), με συνολική μεταφορική ικανότητα 922.072 dwt τόνων περίπου. Με την ολοκλήρωση της πώλησης του M/V Gloriuship, ο στόλος της Εταιρείας θα αποτελείται από 2 Capesize, 2 Kamsarmax και 3 Panamax, με συνολική μεταφορική ικανότητα 750.758 dwt τόνων περίπου.
Η United Maritime Corporation έχει κεντρικά γραφεία στην Γλυφάδα Αττικής και έδρα τα Marshall Islands. Οι μετοχές της Εταιρείας διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Nasdaq Capital Market με τον κωδικό «USEA».
Πληροφορίες για την Εταιρεία είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα: www.unitedmaritime.gr.