Η Seanergy Maritime ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 202

28.05.2025

Σημαντικά σημεία και εξελίξεις:

  • TCE του στόλου στα 13.403 δολάρια ανά ημέρα, υπερβαίνοντας τον δείκτη BCI για 1ο τρίμηνο του 2025
  • Μέρισμα 0,05 δολάρια ανά μετοχή για το 1ο τρίμηνο του 2025 –  14ο συνεχόμενο τριμηνιαίο  μέρισμα – Συνολικά μερίσματα ύψους 2,26 δολαρίων ανά μετοχή ή 43,1 εκατ. δολάρια
  • Νέες χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις με ευνοϊκότερους όρους ύψους 88,1 εκατ. δολαρίων
  • Ποσοστό δανεισμού σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του στόλου κάτω από 50%, χωρίς ωριμάνσεις δανείων πριν το 2ο τρίμηνο του 2026
  • Παραλαβή δύο ιαπωνικών πλοίων και άμεση έναρξη των ναυλώσεών του
  • Διανομή μερίσματος $0,05 ανά μετοχή για το πρώτο
    τρίμηνο του 2025 

    Κύρια οικονομικά στοιχεία  

    Τριμήνου

    (εκατ. δολάρια εκτός από EPS και TCE)  

    Q1 2025

    Q1 2024

    Καθαρός κύκλος εργασιών

    $24,2

    $38,3

    Προσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα

    -$5,2

    $11,6

    Προσαρμοσμένο EBITDA

    $8,0

    $23,2

    Αποτέλεσμα ανά μετοχή (EPS) βασικά

    -$0,34

    $0,50

    Προσαρμοσμένο αποτέλεσμα ανά μετοχή βασικά

    -$0,27

    $0,58

     

    27 Μαΐου 2025 – Γλυφάδα – Η Seanergy Maritime Holdings Corp. («Seanergy» ή «Εταιρεία») (NASDAQ: SHIP), ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 και τη διανομή μερίσματος ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για την ίδια περίοδο. Πρόκειται για το 14ο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα, στο πλαίσιο της υφιστάμενης μερισματικής πολιτικής της Εταιρείας.

    Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 24,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 38,3 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 6,8 εκατ. και 5,2 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 10,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 11,6 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το EBITDA και το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθαν σε 6,6 εκατ. και 8,0 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, έναντι 21,6 εκατ. και 23,2 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024.

    Ο στόλος της Εταιρείας κατέγραψε μέσο ημερήσιο ναύλο (TCE) ύψους 13.403 δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας υπεραπόδοση της τάξης του 3% σε σύγκριση με τον δείκτη BCI της αγοράς, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 12.998 δολάρια για την ίδια περίοδο. Η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει την επιτυχημένη εμπορική στρατηγική και τις στοχευμένες κινήσεις αντιστάθμισης κινδύνου της Seanergy, ακόμα και σε περιόδους εποχικής αδυναμίας της αγοράς.

    Στις 31 Μαρτίου του 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα, ανέρχονταν σε 30,9 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 254,8 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 318,8 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 546,9 εκατ. δολάρια.

    Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:

    «Έπειτα από μια χρονιά-ορόσημο με εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις, η Seanergy ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο του 2025 με στρατηγικό στόχο να ενισχύσει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην αγορά πλοίων Capesize, αξιοποιώντας τις εξαιρετικές μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου. Μέσα από στοχευμένες προσθήκες ποιοτικών πλοίων ιαπωνικής κατασκευής και στρατηγικές χρηματοδοτικές κινήσεις, ενισχύσαμε σημαντικά τον στόλο και την χρηματοοικονομική μας ευελιξία, δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Εταιρείας.

    Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ολοκληρώσαμε με επιτυχία τις παραλαβές δύο πλοίων, ενός Capesize και ενός Newcastlemax, τα οποία έχουν ήδη χρονοναυλωθεί με ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη BCI. Με τις νέες αυτές προσθήκες, ο στόλος μας αριθμεί πλέον 21 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 3,8 εκατ. dwt., ενισχύοντας περαιτέρω την σημαντική θέση μας ως ναυτιλιακή εταιρεία με αποκλειστική δραστηριότητα στον τομέα των Capesize. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε νέες χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 88,1 εκατ. δολαρίων υπό βελτιωμένους όρους, καλύπτοντας πλήρως τις άμεσες υποχρεώσεις μας και ενισχύοντας σημαντικά τη ρευστότητά μας. Το ποσοστό δανεισμού σε σχέση με την εμπορική αξία του στόλου μας παραμένει κάτω από το 50%, επιτρέποντάς μας να έχουμε ευελιξία όσον αφορά τη χρηματοδότηση μελλοντικών ευκαιριών.

    Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου επηρεάστηκαν από τη συνήθη εποχική επιβράδυνση στις ροές προϊόντων με το ημερήσιο TCE του στόλου να διαμορφώνεται στα 13.403 δολάρια, χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα-ρεκόρ του πρώτου τριμήνου του 2024, υπερβαίνοντας όμως τον δείκτη BCI. Από τα τέλη Φεβρουαρίου, ωστόσο, η αγορά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης και αναμένουμε σημαντική άνοδο της κερδοφορίας μας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

    Έως σήμερα, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το 39% των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας για το τρίμηνο, με μέσο ημερήσιο ναύλο ύψους 22.700 δολαρίων, ενώ το εκτιμώμενο μέσο TCE αναμένεται να ξεπεράσει τα 19.000 δολάρια την ημέρα. Για το υπόλοιπο του 2025, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το ένα τρίτο των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας, με μέσο ημερήσιο ναύλο άνω των 22.000 δολαρίων. Αυτό ενισχύει τη σταθερότητα και την προβλεψιμότητα των μελλοντικών μας εσόδων.

    Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, καθώς και τη σταδιακή βελτίωση των συνθηκών της αγοράς, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο. Πρόκειται για το 14ο διαδοχικό τριμηνιαίο μέρισμα, στη βάση του οποίου το συνολικό ποσό διανομών ανέρχεται στα 43,1 εκατ. δολάρια. Παραμένουμε σταθεροί στη δέσμευσή μας για ενίσχυση της συνολικής επενδυτικής απόδοσης για τους μετόχους μας.

    Όσον αφορά την αγορά Capesize, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και η ζήτηση σε τονομίλια συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ η προσφορά πλοίων παραμένει περιορισμένη. Αυτό οφείλεται στον ιστορικά χαμηλό αριθμό παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, το αυξημένο κόστος ναυπήγησης και το αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο σε περιβαλλοντικά θέματα.

    Το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη αποδείχθηκε ανθεκτικό παρά τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες και τις γεωπολιτικές συνθήκες. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από το δεύτερο τρίμηνο, υποστηριζόμενες από την αυξημένη δραστηριότητα της Βραζιλίας και την αναμενόμενη έναρξη εξαγωγών από το Simandou (Δυτική Αφρική) έως το τέλος του έτους. Το εμπόριο βωξίτη συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, αν και οι πρόσφατες εξελίξεις στη Γουινέα ενδέχεται να προκαλέσουν πρόσκαιρες διακυμάνσεις στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές άνθρακα υποχώρησαν ελαφρώς το πρώτο τρίμηνο, μετά από μια ισχυρή χρονιά το 2024, ωστόσο παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα, υποστηριζόμενες από την ισχυρή ενεργειακή ζήτηση, κυρίως από τη Νοτιοανατολική Ασία.

    Από πλευράς προσφοράς, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου Capesize συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των πλοίων είναι άνω των 15 ετών. O ρυθμός ανανέωσης του στόλου είναι χαμηλός, ενώ ο μεγάλος αριθμός δεξαμενισμών που προγραμματίζεται για το υπόλοιπο του 2025 αναμένεται να περιορίσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα πλοίων. Ενδεικτικά, όσον αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, μόλις έξι Capesize έχουν παραγγελθεί το 2025 μέχρι στιγμής, έναντι 31 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.

    Συμπεραίνοντας, είμαστε ικανοποιημένοι από τη στρατηγική θέση του στόλου μας, την προσδοκώμενη αύξηση των εσόδων και την ισχυρή χρηματοοικονομική μας θέση για το υπόλοιπο του 2025. Η αγορά Capesize επέδειξε ανθεκτικότητα μέσα σε ένα απαιτητικό πρώτο τρίμηνο και παραμένουμε αισιόδοξοι ότι θα συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε βελτίωση στη κερδοφορία μας και ανταγωνιστικές αποδόσεις για τους μετόχους μας, καθώς οι συνθήκες της αγοράς βελτιώνονται.»

    Ο στόλος της Εταιρείας:

    Όνομα πλοίου

    Μεταφορική Ικανότητα (σε dwt)

    Έτος κατασκευής

    Ναυπηγείο

    Scrubber

    Τύπος ναύλωσης

    FFA

    Ελάχιστη περίοδος ναύλωσης

    Μέγιστη περίοδος ναύλωσης

    Ναυλωτές

    Titanship

    207.855

    2011

    NACKS

    Χρονοναύλωση

    Όχι

    09/2026

    03/2027

    Costamare

    Meiship

    207.851

    2013

    Imabari

    Χρονοναύλωση

    Όχι

    02/2026

    06/2026

    Costamare

    Patriotship

    181.709

    2010

    Imabari

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    10/2025

    03/2026

    Glencore

    Dukeship

    181.453

    2010

    Sasebo

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    06/2025

    09/2025

    NYK

    Paroship

    181.415

    2012

    Koyo -Imabari

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    08/2025

    01/2026

    Oldendorff

    Worldship

    181.415

    2012

    Koyo – Imabari

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    10/2025

    02/2026

    NYK

    Kaizenship

    181.396

    2012

    Koyo Dock

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    07/2025

    10/2025

    MOL

    Iconship

    181.392

    2013

    Imabari

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    03/2026

    06/2026

    Costamare

    Hellasship

    181.325

    2012

    Imabari

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    04/2026

    07/2026

    NYK

    Honorship

    180.242

    2010

    Imabari

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    03/2025

    07/2025

    NYK

    Fellowship

    179.701

    2010

    Daewoo

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    06/2026

    11/2026

    Anglo American

    Championship

    179.238

    2011

    Sungdong SB

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    04/2027

    08/2027

    Cargill

    Partnership

    179.213

    2012

    Hyundai

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    02/2026

    05/2026

    NYK

    Knightship

    178.978

    2010

    Hyundai

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    11/2025

    01/2026

    Glencore

    Lordship

    178.838

    2010

    Hyundai

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    01/2026

    05/2026

    Costamare

    Blueship

    178.459

    2011

    Mitsui SB

    Ναι

    06/2026

    11/2026

    NYK

    Friendship

    176.952

    2009

    Namura

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    12/2025

    04/2026

    NYK

    Flagship

    176.387

    2013

    Mitsui

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    05/2026

    07/2026

    Cargill

    Geniuship

    170.057

    2010

    Sungdong SB

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    06/2025

    09/2025

    NYK

    Premiership

    170.024

    2010

    Sungdong SB

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    03/2027

    05/2027

    Glencore

    Squireship

    170.018

    2010

    Sungdong SB

    Ναι

    Χρονοναύλωση

    Ναι

    03/2027

    05/2027

    Glencore

    Σύνολο

    3.803.918

    13,9

    μέσος όρος ηλικίας

     

    Σχετικά με την Seanergy Maritime Holdings Corp.

    Η Seanergy Maritime Holdings Corp. αποτελεί μια κορυφαία εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Η Seanergy παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μέσω ενός σύγχρονου στόλου πλοίων Capesize. Ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από 21 πλοία (2 Newcastlemax και 19 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα φορτίου 3.803.918 dwt. και με μέση ηλικία στόλου τα 13,9 περίπου έτη.

    Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι ναυτιλιακή εταιρεία με κεντρικά γραφεία στην Γλυφάδα Αττικής και έδρα τα Marshall Islands. Οι μετοχές της Εταιρείας διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Nasdaq Capital Market με τον κωδικό «SHIP».

     

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!