Η Seanergy Maritime ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 202
Σημαντικά σημεία και εξελίξεις:
- TCE του στόλου στα 13.403 δολάρια ανά ημέρα, υπερβαίνοντας τον δείκτη BCI για 1ο τρίμηνο του 2025
- Μέρισμα 0,05 δολάρια ανά μετοχή για το 1ο τρίμηνο του 2025 – 14ο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα – Συνολικά μερίσματα ύψους 2,26 δολαρίων ανά μετοχή ή 43,1 εκατ. δολάρια
- Νέες χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις με ευνοϊκότερους όρους ύψους 88,1 εκατ. δολαρίων
- Ποσοστό δανεισμού σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του στόλου κάτω από 50%, χωρίς ωριμάνσεις δανείων πριν το 2ο τρίμηνο του 2026
- Παραλαβή δύο ιαπωνικών πλοίων και άμεση έναρξη των ναυλώσεών του
-
Διανομή μερίσματος $0,05 ανά μετοχή για το πρώτο
τρίμηνο του 2025Κύρια οικονομικά στοιχεία Τριμήνου
(εκατ. δολάρια εκτός από EPS και TCE) Q1 2025
Q1 2024
Καθαρός κύκλος εργασιών $24,2
$38,3
Προσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα -$5,2
$11,6
Προσαρμοσμένο EBITDA $8,0
$23,2
Αποτέλεσμα ανά μετοχή (EPS) βασικά -$0,34
$0,50
Προσαρμοσμένο αποτέλεσμα ανά μετοχή βασικά -$0,27
$0,58
27 Μαΐου 2025 – Γλυφάδα – Η Seanergy Maritime Holdings Corp. («Seanergy» ή «Εταιρεία») (NASDAQ: SHIP), ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 και τη διανομή μερίσματος ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για την ίδια περίοδο. Πρόκειται για το 14ο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα, στο πλαίσιο της υφιστάμενης μερισματικής πολιτικής της Εταιρείας.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 24,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 38,3 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 6,8 εκατ. και 5,2 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 10,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 11,6 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το EBITDA και το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθαν σε 6,6 εκατ. και 8,0 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, έναντι 21,6 εκατ. και 23,2 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024.
Ο στόλος της Εταιρείας κατέγραψε μέσο ημερήσιο ναύλο (TCE) ύψους 13.403 δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας υπεραπόδοση της τάξης του 3% σε σύγκριση με τον δείκτη BCI της αγοράς, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 12.998 δολάρια για την ίδια περίοδο. Η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει την επιτυχημένη εμπορική στρατηγική και τις στοχευμένες κινήσεις αντιστάθμισης κινδύνου της Seanergy, ακόμα και σε περιόδους εποχικής αδυναμίας της αγοράς.
Στις 31 Μαρτίου του 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα, ανέρχονταν σε 30,9 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 254,8 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 318,8 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 546,9 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:
«Έπειτα από μια χρονιά-ορόσημο με εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις, η Seanergy ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο του 2025 με στρατηγικό στόχο να ενισχύσει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην αγορά πλοίων Capesize, αξιοποιώντας τις εξαιρετικές μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου. Μέσα από στοχευμένες προσθήκες ποιοτικών πλοίων ιαπωνικής κατασκευής και στρατηγικές χρηματοδοτικές κινήσεις, ενισχύσαμε σημαντικά τον στόλο και την χρηματοοικονομική μας ευελιξία, δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ολοκληρώσαμε με επιτυχία τις παραλαβές δύο πλοίων, ενός Capesize και ενός Newcastlemax, τα οποία έχουν ήδη χρονοναυλωθεί με ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη BCI. Με τις νέες αυτές προσθήκες, ο στόλος μας αριθμεί πλέον 21 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 3,8 εκατ. dwt., ενισχύοντας περαιτέρω την σημαντική θέση μας ως ναυτιλιακή εταιρεία με αποκλειστική δραστηριότητα στον τομέα των Capesize. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε νέες χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 88,1 εκατ. δολαρίων υπό βελτιωμένους όρους, καλύπτοντας πλήρως τις άμεσες υποχρεώσεις μας και ενισχύοντας σημαντικά τη ρευστότητά μας. Το ποσοστό δανεισμού σε σχέση με την εμπορική αξία του στόλου μας παραμένει κάτω από το 50%, επιτρέποντάς μας να έχουμε ευελιξία όσον αφορά τη χρηματοδότηση μελλοντικών ευκαιριών.
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου επηρεάστηκαν από τη συνήθη εποχική επιβράδυνση στις ροές προϊόντων με το ημερήσιο TCE του στόλου να διαμορφώνεται στα 13.403 δολάρια, χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα-ρεκόρ του πρώτου τριμήνου του 2024, υπερβαίνοντας όμως τον δείκτη BCI. Από τα τέλη Φεβρουαρίου, ωστόσο, η αγορά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης και αναμένουμε σημαντική άνοδο της κερδοφορίας μας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Έως σήμερα, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το 39% των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας για το τρίμηνο, με μέσο ημερήσιο ναύλο ύψους 22.700 δολαρίων, ενώ το εκτιμώμενο μέσο TCE αναμένεται να ξεπεράσει τα 19.000 δολάρια την ημέρα. Για το υπόλοιπο του 2025, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το ένα τρίτο των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας, με μέσο ημερήσιο ναύλο άνω των 22.000 δολαρίων. Αυτό ενισχύει τη σταθερότητα και την προβλεψιμότητα των μελλοντικών μας εσόδων.
Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, καθώς και τη σταδιακή βελτίωση των συνθηκών της αγοράς, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο. Πρόκειται για το 14ο διαδοχικό τριμηνιαίο μέρισμα, στη βάση του οποίου το συνολικό ποσό διανομών ανέρχεται στα 43,1 εκατ. δολάρια. Παραμένουμε σταθεροί στη δέσμευσή μας για ενίσχυση της συνολικής επενδυτικής απόδοσης για τους μετόχους μας.
Όσον αφορά την αγορά Capesize, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και η ζήτηση σε τονομίλια συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ η προσφορά πλοίων παραμένει περιορισμένη. Αυτό οφείλεται στον ιστορικά χαμηλό αριθμό παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, το αυξημένο κόστος ναυπήγησης και το αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο σε περιβαλλοντικά θέματα.
Το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη αποδείχθηκε ανθεκτικό παρά τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες και τις γεωπολιτικές συνθήκες. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από το δεύτερο τρίμηνο, υποστηριζόμενες από την αυξημένη δραστηριότητα της Βραζιλίας και την αναμενόμενη έναρξη εξαγωγών από το Simandou (Δυτική Αφρική) έως το τέλος του έτους. Το εμπόριο βωξίτη συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, αν και οι πρόσφατες εξελίξεις στη Γουινέα ενδέχεται να προκαλέσουν πρόσκαιρες διακυμάνσεις στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές άνθρακα υποχώρησαν ελαφρώς το πρώτο τρίμηνο, μετά από μια ισχυρή χρονιά το 2024, ωστόσο παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα, υποστηριζόμενες από την ισχυρή ενεργειακή ζήτηση, κυρίως από τη Νοτιοανατολική Ασία.
Από πλευράς προσφοράς, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου Capesize συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των πλοίων είναι άνω των 15 ετών. O ρυθμός ανανέωσης του στόλου είναι χαμηλός, ενώ ο μεγάλος αριθμός δεξαμενισμών που προγραμματίζεται για το υπόλοιπο του 2025 αναμένεται να περιορίσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα πλοίων. Ενδεικτικά, όσον αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, μόλις έξι Capesize έχουν παραγγελθεί το 2025 μέχρι στιγμής, έναντι 31 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Συμπεραίνοντας, είμαστε ικανοποιημένοι από τη στρατηγική θέση του στόλου μας, την προσδοκώμενη αύξηση των εσόδων και την ισχυρή χρηματοοικονομική μας θέση για το υπόλοιπο του 2025. Η αγορά Capesize επέδειξε ανθεκτικότητα μέσα σε ένα απαιτητικό πρώτο τρίμηνο και παραμένουμε αισιόδοξοι ότι θα συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε βελτίωση στη κερδοφορία μας και ανταγωνιστικές αποδόσεις για τους μετόχους μας, καθώς οι συνθήκες της αγοράς βελτιώνονται.»
Ο στόλος της Εταιρείας:
Όνομα πλοίου
Μεταφορική Ικανότητα (σε dwt)
Έτος κατασκευής
Ναυπηγείο
Scrubber
Τύπος ναύλωσης
FFA
Ελάχιστη περίοδος ναύλωσης
Μέγιστη περίοδος ναύλωσης
Ναυλωτές
Titanship 207.855
2011
NACKS
–
Χρονοναύλωση
Όχι
09/2026
03/2027
Costamare
Meiship 207.851
2013
Imabari
–
Χρονοναύλωση
Όχι
02/2026
06/2026
Costamare
Patriotship 181.709
2010
Imabari
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
10/2025
03/2026
Glencore
Dukeship 181.453
2010
Sasebo
–
Χρονοναύλωση
Ναι
06/2025
09/2025
NYK
Paroship 181.415
2012
Koyo -Imabari
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
08/2025
01/2026
Oldendorff
Worldship 181.415
2012
Koyo – Imabari
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
10/2025
02/2026
NYK
Kaizenship 181.396
2012
Koyo Dock
–
Χρονοναύλωση
Ναι
07/2025
10/2025
MOL
Iconship 181.392
2013
Imabari
–
Χρονοναύλωση
Ναι
03/2026
06/2026
Costamare
Hellasship 181.325
2012
Imabari
–
Χρονοναύλωση
Ναι
04/2026
07/2026
NYK
Honorship 180.242
2010
Imabari
–
Χρονοναύλωση
Ναι
03/2025
07/2025
NYK
Fellowship 179.701
2010
Daewoo
–
Χρονοναύλωση
Ναι
06/2026
11/2026
Anglo American
Championship 179.238
2011
Sungdong SB
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
04/2027
08/2027
Cargill
Partnership 179.213
2012
Hyundai
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
02/2026
05/2026
NYK
Knightship 178.978
2010
Hyundai
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
11/2025
01/2026
Glencore
Lordship 178.838
2010
Hyundai
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
01/2026
05/2026
Costamare
Blueship 178.459
2011
Mitsui SB
–
–
Ναι
06/2026
11/2026
NYK
Friendship 176.952
2009
Namura
–
Χρονοναύλωση
Ναι
12/2025
04/2026
NYK
Flagship 176.387
2013
Mitsui
–
Χρονοναύλωση
Ναι
05/2026
07/2026
Cargill
Geniuship 170.057
2010
Sungdong SB
–
Χρονοναύλωση
Ναι
06/2025
09/2025
NYK
Premiership 170.024
2010
Sungdong SB
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
03/2027
05/2027
Glencore
Squireship 170.018
2010
Sungdong SB
Ναι
Χρονοναύλωση
Ναι
03/2027
05/2027
Glencore
Σύνολο 3.803.918
13,9
μέσος όρος ηλικίας
–
–
–
–
–
–
–
Σχετικά με την Seanergy Maritime Holdings Corp.
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. αποτελεί μια κορυφαία εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Η Seanergy παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μέσω ενός σύγχρονου στόλου πλοίων Capesize. Ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από 21 πλοία (2 Newcastlemax και 19 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα φορτίου 3.803.918 dwt. και με μέση ηλικία στόλου τα 13,9 περίπου έτη.
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι ναυτιλιακή εταιρεία με κεντρικά γραφεία στην Γλυφάδα Αττικής και έδρα τα Marshall Islands. Οι μετοχές της Εταιρείας διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Nasdaq Capital Market με τον κωδικό «SHIP».