Η Πρόταση υπαγωγής της Ναυτιλίας στο ΣΕΔΕ της ΕΕ, ένα κάλεσμα αφύπνισης για τον ΟΗΕ;

12.03.2017

Η Πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να συμπεριληφθεί η ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ (ETS) από το 2023 σε περίπτωση που ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO)

δεν καταφέρει να συμφωνήσει σε ένα παγκόσμιο μέτρο για τη μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας θα πρέπει να είναι ένα κάλεσμα αφύπνισης για τον ΟΗΕ, όπως δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος της Κομισιόν.   

Σύμφωνα με τον Επικεφαλής του Τμήματος Δράσης για το Κλίμα της Κομισιόν, κ. Jos Delbeke οι Ευρωβουλευτές « έστειλαν ένα σαφές μήνυμα της απογοήτευσής τους που εργάζονται σε έναν παγκόσμιο στόχο που δεν θα επιτευχθεί αρκετά γρήγορα ».

Τον περασμένο μήνα, η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε για να συμπεριληφθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του τομέα της ναυτιλίας στο ΣΕΔΕ της ΕΕ, μια κίνηση που, αν γίνει αποδεκτή από τις κυβερνήσεις της ΕΕ, θα ρυθμίσει τις εκπομπές CO2 των πλοίων για πρώτη φορά.      

Οι διαχειριστές πλοίων θα πρέπει είτε να αγοράσουν άδειες για το ΣΕΔΕ από το 2023 είτε να συνεισφέρουν ένα αντίστοιχο ποσό για ένα νέο ταμείο υπέρ του θαλάσσιου κλίματος. Το ταμείο θα επανεπενδύσει μέρος των εσόδων που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή λιμένων και πιο αποδοτικών, φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.

Η πρόταση θα συζητηθεί τώρα στις τριμερείς διαπραγματεύσεις μεταξύ των κυβερνήσεων της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Κομισιόν.

 « – Η Επιτροπή παραμένει πλήρως προσηλωμένη σε μια παγκόσμια ατζέντα, διότι η ναυτιλία είναι μια παγκόσμια βιομηχανία, αλλά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ένας συρρυθμιστής » εξήγησε ο κ. Delbeke και πρόσθεσε ότι ο καθορισμός ενός στόχου αποτελεί έναν χρήσιμο τρόπο απάντησης προς τους Ευρωβουλευτές.  

Καθώς οι κυβερνήσεις της ΕΕ εξετάζουν τώρα την εισαγωγή της ναυτιλίας στο ΣΕΔΕ, η Transport & Environment (T&E) είπε ότι θα πρέπει να λογαριάσουν προσεκτικά αν απορρίψουν μια «πολιτική ασφάλειας» που προστατεύει τη φιλοδοξία της Ευρώπης για το κλίμα, σε περίπτωση που ο IMO δεν καταφέρει να συμφωνήσει σε ένα μέτρο για τη μείωση του άνθρακα από το 2023.         

« – Δυστυχώς το παρελθόν του IMO ως προς την ανάληψη της ευθύνης για τις κλιματικές επιδράσεις της ναυτιλίας υπήρξε μια συνεχόμενη αποτυχία. Ο οργανισμός του ΟΗΕ πρώτος επωμίστηκε την εφαρμογή του Πρωτοκόλλου του Κιότο το 1997 και τώρα, δύο δεκαετίες αργότερα, το τελευταίο σχέδιο του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, προβλέπει μια επιπλέον περίοδο επτά ετών προκειμένου να συλλέξει δεδομένα και μια ολοκληρωμένη οπτική χωρίς τη δέσμευση να δράσει στο τέλος όλων αυτών » είπε ο Διευθυντής Ναυτιλίας της T&E, κ. Bill Hemmings.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!