Ι. Προκοπίου: “Οι καλοί κανονισμοί συμβάλλουν στο να ευδοκιμούν οι βιομηχανίες”

12.06.2025

Με γνώμονα τις προκλήσεις της εποχής όπως η απανθρακοποίηση και τα νέα καύσιμα, πραγματοποιήθηκε χθες με επιτυχία στο Ωδείο Αθηνών, η Ναυτιλιακή Σύνοδος Κορυφής με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity».

Σημαντική ήταν η παρέμβαση της Ιωάννας Προκοπίου, διευθύνουσα σύμβουλος της  Prominence Maritime και  αντιπρόεδρος της BIMCO, η οποία αναφερόμενη στην πρόσφατη σύνοδο της MEPC, επισήμανε την ανάγκη ορθής χρήσης των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν για μια δίκαιη ενεργειακή μετάβαση.

Την ίδια ώρα, η ίδια υπογράμμισε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο λειτουργούν 11.000 ναυτιλιακές επιχειρήσεις σε συνθήκες πλήρως ανταγωνισμού, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι “Αν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφανιστούν, οι συνέπειες θα είναι μεγάλες για τα κόστη μεταφοράς, καθώς θα μειωθεί ο ανταγωνισμός. Η ναυτιλία δεσμεύεται στον ΙΜΟ, ωστόσο πρέπει να προστατέψουμε τον ΙΜΟ από γεωπολιτικές ατζέντες και βραχυπρόθεσμο οπορτουνισμό. Χρειαζόμαστε παγκόσμιους, σταθερούς κανονισμούς”.

Παράλληλα η Ι. Προκοπίου ανάφερε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί κανονισμοί, τονίζοντας ότι “Οι μεν κακοί μπορούν να καταστρέψουν οποιαδήποτε βιομηχανία, ενώ οι καλοί συμβάλλουν ώστε οι βιομηχανίες να ευδοκιμήσουν” υπογραμμίζοντας “την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών στη ναυτιλία, όπως οι κατασκευαστές μηχανών, οι ναυλωτές, οι ιδιοκτήτες φορτίων, τα ναυπηγεία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας”.

Μεταξύ άλλων, η ίδια αναφερόμενη στα καύσιμα, αποκάλυψε ότι η ναυτιλία χρειάζεται 40 εκατομμύρια τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατομμύρια ετησίως,  470 εκατομμύρια τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6.4 εκατομμύρια ετησίως, 180 εκατομμύρια τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0.01 εκατομμύρια ετησίως και τέλος, αλλά και 1.5 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου κάθε χρόνο από τους 70 εκατομμύρια τόνους.  Ενώ η κ. Προκοπίου κατέληξε ότι “Ο ΙΜΟ αποφάσισε για κάποιο λόγο να τιμωρήσει το LNG, το οποίο είναι μεγάλο λάθος. Το LNG έχει πολλά θέματα όπως η ολίσθηση μεθανίου, αλλά χρειάστηκαν περίπου 40 χρόνια για την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού. Πρόκειται για ένα λάθος μήνυμα προς τους early movers”.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!