Η ναυτιλιακή κρίση πλήττει τα ναυπηγεία της Κίνας
Στη δίνη σοβαρών προβλημάτων φαίνεται ότι έχουν μπει τα ναυπηγεία της Κίνας καθώς την περυσινή χρονιά υπήρξε μείωση- ρεκόρ κατά 14,1\% στις εξαγωγές σκαφών.
Η μείωση στις εξαγωγές σκαφών της Κίνας, που το ύψος τους διαμορφώθηκε στα 23,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ήταν η μεγαλύτερη από την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης του 2008, όπως σημειώνει στην εβδομαδιαία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny αν και από το 2012 και μετά καταγράφονται διαδοχικές μειώσεις στις εξαγωγές σκαφών.
Παράλληλα, η Εθνική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας εκτιμά ότι η πτώση θα συνεχιστεί και το 2015 συγκριτικά με το 2014.
Γι’ αυτό, η κυβέρνηση της Κίνας εξετάζει όχι μόνο το κλείσιμο ή την συγχώνευση μικρότερων ναυπηγείων αλλά ενθαρρύνει τις τράπεζες να διαμορφώνουν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενισχύσουν τις κατασκευές στα ναυπηγεία της «χώρας του δράκου».
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συμφωνία ανάμεσα στην Ολλανδική ράπεζα ABN Amro και στην China Export & Credit Insurance Corporation (Sinosure), οι οποίες υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (MoU) για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στον τομέα της κατασκευής πλοίων.
Η συμφωνία θεωρείται ότι θα βοηθήσει τον κινέζικο οργανισμό εξαγωγικών πιστώσεων για την ενίσχυση της χρηματοδότησης της ναυτιλίας και των υπεράκτιων γεωτρήσεων.
Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, η ΑBN Amro στην ουσία καλείται να παράσχει την τεχνογνωσία για τις χρηματοδοτήσεις στον τομέα της ναυτιλίας και των υπεράκτιων συναλλαγών, όπου έχει διαπιστωθεί ότι οι τράπεζες της Κίνας υστερούν σημαντικά καθώς δεν έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν πλήρως γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες πλοίων τα φορτηγά πλοία φορτίου χύδην, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσώπευαν το 65,1\% του συνόλου των εξαγωγών το 2014 με το ποσό να ανέρχεται στα 15.5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ειδικά, οι εξαγωγές των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου μειώθηκαν κατά 33,5\% και ανήλθαν σε 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ οι εξαγωγές ημι- υποβρύχιων γεωτρύπανων, για πλατφόρμες παραγωγής κ.α. αντιπροσώπευσαν το 8,5\% των συνολικών εξαγωγών σκαφών και ανήλθαν σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια.