Η κρίση φέρνει συμμαχίες στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων

12.05.2016

Προκειμένου να αποφύγουν τη χρεοκοπία αλλά και να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που παρουσιάζει η αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, προχωράνε σε μια συμμαχία η οποία -εφόσον ολοκληρωθεί- θα εκπροσωπεί το ένα τρίτο σχεδόν, τις παγκόσμιας αγοράς γραμμών.

Οι Ιαπωνικές εταιρείες Nippon Yusen Kaisha (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL), Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Hanjin Shipping και την Hyundai Merchant Marine (HMM), της Νότιας Κορέας, την Ταϊβανέζικη Yang Ming και τη Γερμανική Hapag-Lloyd. Μια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τη νέα συμμαχία αναμένεται μέσα στις επόμενες 24 ώρες, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Η Hapag-Lloyd βρίσκεται επίσης, σε χωριστές συνομιλίες συγχώνευσης με την United Arab Shipping Co. UASC με έδρα το Ντουμπάι, η οποία είτε θα είναι μέρος της νέας συμμαχίας ή θα συμμετάσχει στην μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών συγχώνευση, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Τα μέλη της νέας συμμαχίας είναι γνωστό ότι έχουν συναντηθεί με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ναυτιλίας των ΗΠΑ χθες.

Η νέα συμμαχία σχηματίστηκε μετά την αποτυχία συνεργασίας των G6 και CKYHE, θα ανταγωνίζεται την υπάρχουσα συμμαχία 2Μ, η οποία απαρτίζεται από την Maersk και την MSC , αλλά και το σχήμα Ocean Alliance, που συμμετέχουν οι CMA CGM, η κινεζική China Cosco Shipping Cosco Shipping, η OOCL, η Evergreen και, ενδεχομένως, η APL, όπου έχει οριστεί να ξεκινήσει το 2ο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Σχολιάζοντας την νέα συμμαχία στην αγορά γραμμών, ο Lars Jensen της SeaIntelligence Consulting, ανέφερε πως οι εξέλιξη αυτή θα αλλάξει το τοπίο στον ανταγωνισμό των γραμμών μεταξύ Ανατολής-Δύσης από το επόμενο έτος. Ωστόσο, μια συμμαχία των επτά εταιρειών θα είναι μια πρόκληση όσον αφορά την επίτευξη συμφωνίας προς ένα δίκτυο. Για να πετύχει, θα απαιτήσει από τα μέλη να παραμερίσουν σημαντικά τμήματα των δικών τους ειδικών αναγκών προς το συλλογικό συμφέρον της συμμαχίας. Αυτό με τη σειρά του θα απαιτήσει ισχυρή διακυβέρνηση, καθώς και, πιθανότατα, μια ιδιαίτερη πυγμή από τα μεγαλύτερα μέλη της συμμαχίας όπως η Hapag-Lloyd, για τον καθορισμό του βασικού πλαισίου και σχεδιασμού του δικτύου.”

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!