Η Επιτροπή Ναυτιλίας του δήμου μας αποτελεί σημαντικό κύτταρο διαλόγου και συνεργασίας

10.10.2025

Για την πρωτοβουλία του Δήμου Πειραιά να οργανώσει την Επιτροπή Ναυτιλίας, μίλησε ο Δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μόραλης, στο maritimes.gr στο πλαίσιο της συνάντησης της Επιτροπής την Πέμπτη 09/10 στην αίθουσα συμβούλιου του Δήμου. «Η αναγκαιότητα προήλθε από το εξής περίεργο περιστατικό. Στον Δήμο του Πειραιά στην πρωτεύουσα κατά την άποψη μου της ναυτιλίας και της ναυτοσύνης για τη χώρας μας, δεν υπήρχε υπηρεσία ή τμήμα μέσα στο δήμο μας. Ο Πειραιάς έχει τρία λιμάνια, το κεντρικό λιμάνι της χώρας, το λιμάνι της Ζέας και το μικρολίμανο και κανένα από αυτά δεν διαχειρίζεται. Η διαχείριση του κεντρικού λιμανιού την έχει η Cosco, της Ζέας την έχει η CVC και του Μικρολίμανου, το σωματείο Άγιος Κοσμάς. Αυτό που σκεφτήκαμε είναι να κάνουμε μια Επιτροπή Ναυτιλίας, να στελεχώσουμε ανθρώπους που έχουν άμεση σχέση με τη ναυτιλία ώστε να μπορούμε να κουβεντιάζουμε, να παράγονται ιδέες και διάλογοι όπως γίνεται το τελευταίο 1.5 χρόνο που λειτουργεί αυτή η επιτροπή, για διάφορα θέματα και προβληματισμούς που έμμεσα ή άμεσα αφορούν και το δήμο Πειραιά και τους πολίτες, κατοίκους κι εργαζομένους».

Σχετικά με τις κύριες προκλήσεις και τα ζητήματα που έχουν προκύψει ο δήμαρχος του Πειραιά ανάφερε χαρακτηριστικά ότι είναι δύο τα ζητήματα. «Το πρώτο είναι το πως θα καταφέρουμε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη της λειτουργίας των λιμανιών και πως θα αμυνθούμε  σε διάφορες λειτουργίες που είναι δυσάρεστες. Γιατί σε μια πόλη τα λιμάνια έχουν θετικές κι αρνητικές λειτουργίες. Δηλαδή, στις θετικές είναι τα σημεία ανάπτυξης, η συνεργασία, η εξωστρέφεια, η οικονομική ανάπτυξη, αλλά στα δυσάρεστα είναι οπωσδήποτε το κυκλοφοριακό, που είναι σημαντικό πρόβλημα στον Πειραιά, είναι η αέρια κι η θαλάσσια ρύπανση του περιβάλλοντος. Δηλαδή αυτός είναι ένας άξονας. Κι ο δεύτερος άξονας είναι να μπορέσει ο Δήμος Πειραιά να αναλάβει τη διαχείριση του Μικρολίμανου, είναι ένας στόχος που έχουμε και τον θεωρούμε και λογικό και δίκαιο, που είναι βέβαια απόφαση της κυβέρνησης, δεν αφορά στον δήμο. Είμαστε λοιπόν εδώ να δούμε πως αυτή η πρόταση μπορεί να ενισχυθεί, ώστε να δημιουργήσει στο δήμο του Πειραιά ένα λιμενικό δημοτικό ταμείο και να διαχειριστούμε το Μικρολίμανο και να μπορούμε να το αναπτύξουμε είτε ως κέντρο ιστιοπλοΐας είτε να ακούσουμε άλλες ιδέες».

Σχετικά με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ο κ. Μόραλης τόνισε ότι «Είναι ένα ζήτημα πολυπαραγοντικό, καθώς ο τουρισμός στον Πειραιά υπάρχει, τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα. Βλέπουμε μια τουριστική ανάπτυξη, βέβαια επαναλαμβάνω ο σκοπός είναι να μπορέσουμε να μεγιστοποιήσουμε την ωφέλεια της κρουαζιέρας και να μειώσουμε τα θέματα που έχουμε, όπως τα θέματα της κυκλοφορίας που άπτονται της κρουαζιέρας και συνδέονται με αυτήν. Για αυτό κάναμε για παράδειγμα έναν σταθμό μετρό και αυτός πρέπει να αξιοποιηθεί από την κρουαζιέρα, όπως με το να χρησιμοποιούν οι επιβάτες το μετρό και να πηγαίνουν π.χ. στην Ακρόπολη και να αποφύγουμε τα λεωφορεία».

Όσον αφορά στην επέκταση της επιτροπής, ο Δήμαρχος είπε ότι «Δεν μπορούμε να κάνουμε μια επιτροπή με μόνιμα πολλά μέλη, για αυτό έχουμε μια ολιγομελή επιτροπή, αλλά σε κάθε συνεδρία καλούμε και διάφορους ανθρώπους που εμπλέκονται με τη ναυτιλία. Για αυτό και σε κάθε κύκλο συνεδριάσεων όσοι ενδιαφέρονται έχουν τη δυνατότητα και να ακούσουν και να πουν τη γνώμη τους».

Την ίδια ώρα ο Πρόεδρος της επιτροπής ναυτιλίας Νίκος Χρυσοφάκης και του ναυπηγείου Saint Nicholas, την χαρακτήρισε ως ένα «Ζωντανό κύτταρο διαλόγου και συνεργασίας της ναυτιλιακής μας πόλης», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «Η συνεδρίαση είναι αφιερωμένη σε βασικούς πυλώνες της ναυτιλίας κι αποτελεί την καρδιά της οικονομίας και την ταυτότητα στον Πειραιά, την εκπαίδευση των νέων, που είναι γέφυρα προς το μέλλον, ένα μέλλον με προοπτική, τεχνογνωσία κι ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση στους τομείς της ναυπηγικής και της ναυτιλίας. Για το σκοπό αυτό έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε διακεκριμένους εκπροσώπους όπως από την εκπαίδευση και τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, με τους οποίους θα συζητήσουμε για το παρόν και το μέλλον της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας».

Όσον αφορά το project Μικρολίμανο, ο ίδιος είπε ότι «Είναι μια ιστορική περιοχή, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ταυτότητα και  με την ιστορία του Πειραιά, τονίζοντας ότι η περιοχή αυτή που μέχρι σήμερα υπάγεται στον Άγιο Κοσμά, πλέον είναι ώριμη να περάσει στον δήμο μας, ένα δήμο με βούληση και γνώση για να την αναβαθμίσει και να της δώσει μια θέση που της αξίζει, ένα σύγχρονο και λειτουργικά αναβαθμισμένο σημείο αναφοράς».

Ενώ τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο κρίσιμο ζήτημα των πλοίων LPG, που όπως είπε «Αποτελούν το μέλλον της ναυτιλίας  και με δικές μας πρωτοβουλίες μπορούμε να διεκδικήσουμε  από την κεντρική διοίκηση την κατασκευή ειδικών δεξαμενών, μια υποδομή, που θα επιτρέψει την κατασκευή τέτοιων πλοίων στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Πειραιά. Έτσι θα στηρίξουμε έμπρακτα την τοπική επιχειρηματικότητα, θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας».

Τέλος, ο ίδιος κατέληξε ότι «Ο Πειραιάς ήταν, είναι και θα είναι η ψυχή της ελληνικής ναυτιλίας με όραμα, με συνεργασία και με πράξη. Και μπορούμε να τον οδηγήσουμε σε μια νέα εποχή ανάπτυξης, μια εποχή που θα τιμά την ιστορία και θα υπηρετεί τις ανάγκες του μέλλοντος».

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Επιστολή Γιώργου Προκοπίου:

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!