Η Ελληνική πρωτοκαθεδρία στα πλοία μεταφοράς LNG

15.01.2024

Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι «Greeks» ελέγχουν το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες επένδυσαν σημαντικά στο LNG τα τελευταία χρόνια, «βλέποντας» από πολύ νωρίς τον αναβαθμισμένο ρόλο του αερίου στο ενεργειακό τοπίο. Ενδεικτικό είναι ότι πριν από 10 χρόνια, οι Έλληνες ήλεγχαν μόλις το 3% του παγκόσμιου στόλου, με βάση τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής Clarksons Research. μεγαλύτερη εταιρεία ελληνικών συμφερόντων με στόλο LNG carriers είναι Maran Gas, βραχίονας LNG του εφοπλιστικού ομίλου της Μαρίας Αγγελικούση. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, εν ενεργεία στόλος της εταιρείας αποτελείται σήμερα από 45 πλοία, ενώ υλοποιεί διευρυμένο ναυπηγικό πρόγραμμα για 13 ακόμη. Στη δεύτερη θέση έπεται όμιλος GasLog του Πήτερ Λιβανού, στον στόλο του οποίου εντοπίζονται 34 LNG carriers, ενώ, παράλληλα, ναυπηγεί τέσσερα ακόμη. Ακολουθεί Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, οποία διαχειρίζεται -μαζί με την εισηγμένη Dynagas LNG Partners- 21 LNG carriers, ενώ το βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας περιλαμβάνει 8 βαπόρια. Η TMS CardiffGas, συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου, ελέγχει επί του παρόντος 17 LNG carriers, ενώ διαθέτει orderboolc επτά ακόμη πλοίων. Η Capital Gas ελέγχει 18 πλοία μεταφοράς LNG. Υπενθυμίζεται ότι λίγο πριν από την έλευση του 2024, εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Capital Product Partners συμφώνησε με mv Capital Gas για την αγορά 11 νεότευκτων πλοίων της πρώτης.

Με ραγδαίο ρυθμό επεκτείνεται Alpha Gas, βραχίονας LNG του εφοπλιστικού ομίλου της Άννας Αγγελικούση. Πέρα από τα έξι σύγχρονα πλοία που βρίσκονται σήμερα στον στόλο της, εταιρεία αναμένει την παραλαβή δύο ακόμη νεότευκτων. Συνολικά οκτώ LNG carriers διαχειρίζεται Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, ενισχύοντας το 2022 και το 2023 τον στόλο με ποιοτικό secondhand τονάζ. Τη λίστα με τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά μεταφοράς LNG κλείνουν Minerva Gas του Ανδρέα Μαρτίνου με πέντε υφιστάμενα LNG carriers και δύο υπό παραγγελία, Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου με τρία βαπόρια, Latsco Marine Management, συμφερόντων Πάρι Κασιδόκωστα – Λάτση με δύο πλοία, ενώ τον ίδιο αριθμό διαχειρίζεται και Chandris (Hellas), συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή. Τελευταίο «entry» ήταν Evalend Shipping, συμφερόντων Κρίτωνα Λεντούδη, οποία προχώρησε μέσα στο 2023 στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων.
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!