Grimaldi Lines: Παρέλαβε το νεότευκτο PCTC “Grande Melbourne”

26.10.2025

Η Grimaldi Lines παρέλαβε το νεότευκτο Pure Car & Truck Carrier (PCTC) “Grande Melbourne”, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 22 Οκτωβρίου στη Σαγκάη.

Επισημαίνεται ότι το νέο PCTC αποτελεί το τρίτο από μια σειρά επτά υπερσύγχρονων πλοίων διπλού καυσίμου – αμμωνίας, που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) και China Shipbuilding Trading Company (CSTC). Με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 38 μέτρων και ολική χωρητικότητα 77.500 τόνων, το “Grande Melbourne” σχεδιάστηκε για τη μεταφορά έως 9.241 αυτοκινήτων (Car Equivalent Units), αλλά και άλλων τύπων τροχοφόρου φορτίου, όπως φορτηγά, λεωφορεία και μηχανήματα βιομηχανίας, με δυνατότητα φόρτωσης βαρέων φορτίων έως 250 τόνους.Να σημειωθεί ότι στην τελετή παρέστησαν εκπρόσωποι του SWS, του Ομίλου Grimaldi, καθώς και στελέχη της Scania, που είναι μακροχρόνιος συνεργάτης του ομίλου. Η Xu Huayan, διευθύντρια του Shanghai Haitong International Automotive Terminal, ήταν η “νονά” του πλοίου, επιβεβαιώνοντας τη στενή συνεργασία των δύο πλευρών.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuel Grimaldi, δήλωσε πως τα νέα PCTCs της εταιρείας καθορίζουν ένα νέο πρότυπο στις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο, τονίζοντας τη σημασία της ενεργειακής απόδοσης και της καινοτομίας στον στόλο.

Το “Grande Melbourne” θα ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι στα τέλη Οκτωβρίου, μεταφέροντας περίπου 5.900 αυτοκίνητα και 800 μέτρα γραμμικά τροχοφόρων φορτίων από τα λιμάνια Taicang και Xiaomo στην Κίνα και Laem Chabang στην Ταϊλάνδη, με προορισμό λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και της Μεσογείου, όπως Southampton, Αντβέρπη, Βρέμη, Σετούμπαλ και Tanger Med. Στη συνέχεια, το πλοίο θα συνεχίσει προς La Réunion, Ινδία, Περσικό Κόλπο, Ταϊβάν και πάλι πίσω στην Κίνα.

Επιπλέον, το “Grande Melbourne” φέρει το όνομα της αυστραλιανής πόλης Μελβούρνης, που από το 2023 εντάχθηκε στο τακτικό δρομολόγιο της Grimaldi από την Ευρώπη προς την Ωκεανία. Εκτός των άλλων, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κινητήρα τελευταίας τεχνολογίας, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO₂, NOx και SOx.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι σχεδιαστικές βελτιώσεις και ο εξοπλισμός αιχμής μειώνουν κατά έως και 50% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά μονάδα φορτίου, σε σχέση με τα προηγούμενα πλοία του ίδιου τύπου. Επιπλέον, το εν λόγω πλοίο έχει λάβει πιστοποίηση “Ammonia Ready” από το RINA, γεγονός που της επιτρέπει μελλοντικά να μετατραπεί σε πλοίο που θα χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο μηδενικών εκπομπών.

Τέλος, να σημειωθεί ότι το νεότευκτο πλοίο είναι εξοπλισμένo και για cold ironing, δηλαδή τη δυνατότητα να τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά κατά τη διάρκεια των σταθμών σε λιμάνια, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!