Global Ship Lease (Γιουρούκος): Προχώρησε σε συμφωνίες πώλησης και αγοράς πλοίων
Η Global Ship Lease (GSL), συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου, επιβεβαίωσε συμφωνίες πώλησης και αγοράς επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αναλυτικότερα, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία γνωστοποίησε ότι πούλησε τρία παλαιότερα πλοία για 54.5 εκατομμύρια δολάρια, υπερδιπλάσια της συνολικής λογιστικής τους αξίας των 24.9 εκατομμυρίων δολαρίων. Επισημαίνεται ότι τα αδελφά containerships μεταφορικής ικανότητας 2.200 teu “Akiteta” (κατασκευής του 2002) και το “Keta”, (κατασκευής του 2003), είτε παραδόθηκαν είτε θα παραδοθούν στον νέο τους πλοιοκτήτη το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή εταιρεία έκανε γνωστό ότι έχει εξασφαλίσει κάλυψη συμβολαίων για το 89% των ημερών το έτος 2025 και το 66% του έτους 2026.Επίσης, το ετήσιο μέρισμα που θα δώσει η εταιρεία ανέρχεται σε 2.10 δολάρια ανά μετοχή της Κατηγορίας Α.
Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου και του δωδεκαμήνου του 2024. Ειδικότερα, τα λειτουργικά έσοδα του 4ου τριμήνου 2024 ανήλθαν σε 182.4 εκατομμύρια δολάρια και τα λειτουργικά έσοδα του έτους διαμορφώθηκαν στα 711.1 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 5.4% σε σχέση με το 2023. Το καθαρό εισόδημα του 4ου τριμήνου 2024 διαθέσιμο σε κοινούς μετόχους ανήλθε στα 90,2 εκατομμύρια δολάρια ή 2,54 δολάρια κέρδη ανά μετοχή (EPS). Το καθαρό εισόδημα του έτους 2024 ήταν 344,1 εκατομμύρια δολάρια, ή 9,74 δολάρια, αυξημένα κατά 16,6% σε σχέση με τα καθαρά έσοδα του 2023.
Εκτός των άλλων, η εταιρεία αγόρασε τέσσερα eco containerships, μεταφορικής ικανότητας 9.000 teu, με εξασφαλισμένες ναυλώσεις, με συνολική τιμή 274 εκατομμυρίων δολαρίων και συμφωνήθηκε 10ετής χρηματοδότηση για την απόκτηση τους με τιμή SOFR + 2,50%. Τρία από αυτά τα πλοία παραλήφθηκαν τον Δεκέμβριο του 2024 και το τέταρτο τον Ιανουάριο του 2025. Επιπρόσθετα, η ναυτιλιακή εταιρεία πούλησε τρία παλαιότερα πλοία, σύμφωνα με τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας. Πρόκειται για τα πλοία “Tasman” (μεταφορικής ικανότητας 5.900 teu & κατασκευής του 2000), “Akiteta” (μεταφορικής ικανότητας 2.200 teu & κατασκευής του 2002) και “Keta” (μεταφορικής ικανότητας 2.200 teu & κατασκευής του 2003), στην συνολική τιμή των 54.5 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι συνολικής λογιστικής αξίας 24.9 εκατομμυρίων δολαρίων στις 31 Δεκεμβρίου. Η πώληση του πλοίου “Tasman” συμφωνήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024, ενώ του “Keta” και του “Akiteta” τον Φεβρουάριο του 2025. Το “Akiteta” παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες στις 19 Φεβρουαρίου 2025 και τα υπόλοιπα δύο πλοία έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους το πρώτο εξάμηνο του 2025. Εξάλλου, προστέθηκαν 884,8 εκατομμύρια δολάρια σε συμβατικά έσοδα κατά τη διάρκεια του 2024 και των πρώτων δύο μηνών του 2025, ανεβάζοντας τα συμβατικά έσοδα σε 1,88 δισεκατομμύρια δολάρια, με σταθμισμένη μέση υπολειπόμενη διάρκεια 2,3 ετών.