Γιώργος Πατέρας: Αφήστε την επιστήμη να αντιμετωπίσει την περιβαλλοντική κρίση

21.06.2024

Η προστασία του Περιβάλλοντος από την κλιματική κρίση θα πρέπει να αποτελέσει βασική στρατηγική τόσο των επιστημονικών  όσο και των πολιτικών δράσεων υποστήριξε χθες ο δρ Γιώργος Πατέρας στην ομιλία του κατά την ανακήρυξή του σε επίτιμο διδάκτορα  του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Υποστήριξε ότι η κλιματική κρίση βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και αυτή την στιγμή θα πρέπει να επικρατήσει η επιστήμη και όχι οι πολιτικός λόγος. ‘

“Ολοι αυτοί οι υπερβολικοί περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα προκαλέσουν αλλαγή του τρόπου εκτέλεσης των μεταφορών,  με κακό αποτέλεσμα. Η Μεσόγειος φημίζεται για τα νησιά της… Μην δημιουργήσουμε περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα αδειάσουν τα νησιά μας. Αντίθετα πρέπει να προστατέψουμε τα νησιά μας με λιγότερους από 200.000 κατοίκους και να τους δώσουμε χρόνο να προσαρμοστούν” είπε χαρακτηριστικά.

Ανάφερε ότι «το Αιγαίο και η Μεσόγειος είναι το σπίτι μας και δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε ξανά περιβαλλοντικό λάθος”, ενώ σχετικά με τα οικολογικά είναι τα πράσινα καύσιμα, μεταξύ άλλων τόνισε:

1)– Το LNGείναι γενικά 78% μεθάνιο CH4 – το πιο θανατηφόρο από τα αέρια του θερμοκηπίου.

2)– Η παραγωγή μεθανόλης (ακόμη και πράσινης μεθανόλης) είναι ένας μεγάλος παραγωγός CO2

3)– Η αμμωνία είναι θανατηφόρα. Φανταστείτε ένα πλοίο με 2000 τόνους  αμμωνίας να προσαράξει στο Αιγαίο. Είμαστε όλοι νεκροί.

4)– Το υδρογόνο ακούγεται καλό καθώς είναι χωρίς άνθρακα, αλλά το hydrogenship επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του μεθανίου, CH4 στη στρατόσφαιρα.

 Προτάσεις

Κατά τον δρ Γιώργο πατέρα  υπάρχουν προτάσεις που μπορούν να βελτιώσουν την όλη κατάσταση, ειδικότερα:

-Βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων, Βελτίωση των hull forms, Χρώματα χαμηλής τριβής.

Επίσης, όπως είπε, υπάρχουν και πρακτικές λύσεις όπως:

-να σβήνουμε   τις ηλεκτρικές συσκευές τη νύχτα

-να μην αφήνουμε το μικρό κόκκινο φωτάκι “stand-by” αναμμένο.

Ακόμη, είπε ότι “χρειαζόμαστε “cold ironing” στα λιμάνια, αλλά πρέπει το ρεύμα του λιμανιού να είναι πιο πράσινο από την παροχή ρεύματος του βαποριού.

Για να λειτουργήσει αυτό, συνέχισε, η τροφοδοσία από την ακτή πρέπει να είναι τουλάχιστον 60% από ανανεώσιμες πηγές, λόγω των απωλειών ισχύος λόγω της μεγάλης απόστασης από την παροχή στην χρήση. Αλλιώς απλώς μετατοπίζουμε τις εκπομπές CO2 σε άλλον, όπως κάνουμε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Ακόμη είπε ότι  «σε εταιρικό επίπεδο, στην Contships εφαρμόζουμε πολλές από τις παραπάνω μεθόδους και έχουμε παρατηρήσει μείωση των εκπομπών μας.

Τέλος αποκάλυψε ότι  το ΝΕΕ σ ε θεσμικό επίπεδο, “ηγούμαστε ενός project για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. Ηλεκτρικοί κινητήρες με standard σύστημα διαχείρισης ενέργειας, όπου η πηγή ενέργειας είναι εναλλάξιμη. σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. ‘Ολα αυτά μέχρι να πάμε στην πυρηνική ενέργεια”.

 

 

 

(α-δ) Ο Γιώργος Αλεξανδράτος αντιπρόεδρος του ΝΕΕ, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Διονύσης Θεοδωράτος, ο, Δρ Γιώργος Πατέρας και ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης

 

 Σεραφείμ Κάπρος:  Γιατί,  τιμήθηκε  ο Γιώργος Πατέρας

«Ο Δρ Πατέρας είναι μία επιδραστική προσωπικότητα από επιστημονικής και διοικητικής άποψης στην ελληνόκτητη και παγκόσμια ναυτιλία. Αντιλήφθηκε πολύ έγκαιρα τη σημασία της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής διάστασης της ναυτιλίας, καθώς και της αναγκαιότητας «απο-ανθρακοποίησης» και μετάβασης σε «πράσινες» ενεργειακές και τεχνολογικές εναλλακτικές λύσεις.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του από υψηλές θέσεις σε διεθνείς  οργανισμούς, ανέπτυξε πρωτοποριακές  πρωτοβουλίες και δράσεις. Συντόνισε και επέβλεψε σημαντικές επιστημονικές μελέτες για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Πέραν της συμβολής του στην εμπορική ναυτιλία, αξιοσημείωτες είναι και οι πρωτοβουλίες του με επιστημονικές μελέτες και δράσεις υλοποίησης για τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, που αποτελεί προϋπόθεση για τη διασυνδεσιμότητα και αειφόρο ανάπτυξη της νησιωτικής  Ελλάδας.

Με την τεχνογνωσία του, ο Δρ Πατέρας στηρίζει συστηματικά τις πανεπιστημιακές σπουδές στη ναυτιλία, καθώς και τη ναυτική εκπαίδευση. Αξιοσημείωτη είναι η συμβολή του ειδικότερα στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων και προγραμμάτων σπουδών του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου».

Σκιαγραφώντας την προσωπικότητα του Γιώργου Πατέρα ανέφερε:

«Με την ιδιότητά του του Προέδρου ΝΕΕ, λειτουργεί ως ο σύνδεσμος μεταξύ του επιχειρηματικού κόσμου της ναυτιλίας και της Πολιτείας, καθώς μία από τις θεσμικές αποστολές του Επιμελητηρίου είναι αυτή. Η σκέψη του είναι στρατηγική. Οι εισηγήσεις του ξεπερνούν κατά πολύ την στενή και βραχυπρόθεσμη αντίληψη οικονομικών συμφερόντων ενός κλάδου και επεκτείνονται στην αειφορία και βιωσιμότητα ολόκληρης της κοινωνίας, το welfare των ανθρώπων.

Στηρίζει με πολλούς τρόπους την εκπαίδευση:

Ναυτική, ναυτιλιακή και γενικότερα, Ενθαρρύνει κάθε θετική πρωτοβουλία για την εκπαίδευση και την προαγωγή των ναυτικών και ναυτιλιακών επαγγελμάτων.

Είναι LEADER. Εμψυχώνει και ενθαρρύνει τους συνεργάτες του, τους ανθρώπους του ευρύτερου περιβάλλοντος να αναλάβουν πρωτοβουλίες, τις οποίες στηρίζει.

Είναι δοτικός και ανιδιοτελής.

Ανταποκρίνεται και είναι παντού όπου χρειάζεται να εκπροσωπήσει τον θεσμό και να συνεισφέρει στην προαγωγή και την αειφορία τα ναυτιλίας.

«Καθείς εφ’ ώ ετάχθη».

Η αναγόρευση , που πραγματοποιήθηκε από τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθηγητή Δημήτρη Παπαγεωργίου, την κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης, καθηγήτρια Μαρία Λεκάκου και τον πρόεδρο του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, καθηγητή Σεραφείμ Κάπρο. Ο τιμώμενος αποτελεί τον έκτο, κατά χρονολογική σειρά, επίτιμο διδάκτορα του τμήματος. Πρόκειται για την ύψιστη ακαδημαϊκή τιμή από τα μέλη του διδακτικού και εκπαιδευτικού προσωπικού.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!