Γιατί αναπτύσσονται ραγδαία τα κινεζικά ναυπηγεία
Η επέκταση της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας είναι μια θετική εξέλιξη για την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά και θα συμβάλλει στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για νέα πλοία
H κινεζική ναυπηγική βιομηχανία γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη, λόγω της ισχυρής ζήτησης νέων πλοίων και της ανάγκης να καλυφθούν οι αυξανόμενες παγκόσμιες ναυτιλιακές ανάγκες. Αρκετά μεγάλα ναυπηγεία επενδύουν σημαντικά στην επέκταση της παραγωγικής τους ικανότητας και των δυνατοτήτων τους, εστιάζοντας στη ναυπήγηση διαφόρων τύπων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών bulkers, των δεξαμενόπλοιων, των εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
1. Η Nantong Xiangyu Shipbuilding& Offshore Engineering είναι ένα από τα ναυπηγεία που ηγούνται αυτής της επέκτασης. Πρόσφατα απέκτησαν ένα πτωχευμένο ναυπηγείο, το Jiangsu Hongqiang Ship Heavy Industry, και σχεδιάζουν να το ανακαινίσουν και να το επαναλειτουργήσουν. Η επέκταση αυτή θα αυξήσει την παραγωγική τους ικανότητα κατά περίπου 60% .
2. . Η New Times Shipbuilding είναι ένας άλλος σημαντικός παίκτης στην κινεζική ναυπηγική τους ικανότητα και να κατασκευάσουν ένα έξυπνο έργο για τα ενεργειακά πλοία. Το έργο αυτό περιλαμβάνει σχέδια για την κατασκευή ενός mega drydock μήκους 700 μέτρων, το οποίο θα μπορεί να κατασκευάσει δύο πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) δίπλα – δίπλα.
3. Η Hengli Heavy επεκτείνει επίσης την παραγωγική της ικανότητα και σχεδιάζει να εισαγάγει τη ναυπηγική της εταιρεία στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Επενδύει 11 δισεκατομμύρια γιουάν ( 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια νέα εγκατάσταση που θα διπλασιάσει την ετήσια ναυπηγική της ικανότητα. Η Hengli Heavy επεκτείνει επίσης την τρέχουσα dry dock δεξαμενή της και σχεδιάζει να κατασκευάσει πράσινα πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας και προηγμένο υπεράκτιο εξοπλισμό.
4. Η Yangzijiang Shipbuilding είναι ένα άλλο κινεζικό ναυπηγείο που σχεδιάζει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις του. Σχεδιάζουν να αποκτήσουν γη για να δημιουργήσουν μια βάση για την κατασκευή πλοίων καθαρής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου του LNG. Η εταιρεία έχει ένα βιβλίο παραγγελιών ρεκόρ αξίας 16,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων και επικεντρώνεται στην κατασκευή πράσινων προϊόντων, όπως πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης, πλοία μεταφοράς υγραερίου και πλοία VLEC.
«Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα από τα πολλά κινεζικά ναυπηγεία που επεκτείνουν την παραγωγική τους ικανότητα και τις δυνατότητές τους. Η επέκταση της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας είναι μια θετική εξέλιξη για την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά και θα συμβάλλει στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για νέα πλοία, αλλά εγείρει επίσης ανησυχίες σχετικά με την πιθανή πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στη ναυπηγική αγορά» επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers: «Παρά τις ανησυχίες αυτές, διάφοροι παράγοντες υποδηλώνουν ότι η τρέχουσα κατάσταση είναι διαχειρίσιμη και απέχει πολύ από τη δημιουργία πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας». Και αναφέρουν τα στοιχεία:
Πρώτα απ’ όλα, οι σημερινοί δείκτες βιβλίων παραγγελιών προς υπάρχοντα στόλο (σε όρους DWT, TEU και CBM) για τα bulkers (9,8%), τα δεξαμενόπλοια (12,6%), τα εμπορευματοκιβώτια (22,3%) και τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου (46,7% ) θεωρούνται γενικά υγιείς με βάση τον υπάρχοντα στόλο και τη μελλοντική εμπορική ζήτηση. Αυτό δείχνει ότι το επίπεδο των παραγγελιών νέων πλοίων είναι σύμφωνο με τις ανάγκες ανανέωσης και ανάπτυξης του στόλου.
Δεύτερον, υπάρχει ένας σημαντικός γηρασμένος στόλος. Το σημαντικό ποσοστό των παλαιότερων πλοίων σε όλες τις κύριες κατηγορίες πλοίων, πάνω από 20% για τα bulkers και 34% για τα δεξαμενόπλοια σε όρους DWT, πάνω από 30% σε όρους TEU για τα εμπορευματοκιβώτια και περίπου 29% σε όρους CBM για τα πλοία μεταφοράς αερίου είναι άνω των 16 ετών, υποδηλώνει την έντονη ανάγκη ανανέωσης του στόλου. Αυτό θα οδηγήσει επίσης στη ζήτηση για νεότευκτα πλοία τα επόμενα χρόνια.
Τρίτον, οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα επιταχύνουν πιθανότατα την απόσυρση των παλαιότερων πλοίων, συμβάλλοντας περαιτέρω στη ζήτηση για νεότευκτα πλοία. Αυτό μπορεί επίσης να αναγκάσει πολλά άλλα πλοία –που βρίσκονται ήδη στην αρχή ή στο μέσο της ζωής τους- να μετασκευάσουν και να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες, για τις οποίες θα χρειαστούν επίσης χρονοθυρίδες στα ναυπηγεία.
πηγή: ΑΞΙΑ