Γ.Πρατικάκης: Οι απαιτήσεις για μια πράσινη ναυτιλία θα έπρεπε να ακολουθούν την τεχνολογία και όχι το αντίθετο

29.05.2022

“Ο πλωτός σταθμός αποθήκευσης & αεριοποίησης LNG (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη ξεκίνησε πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αλλά και πριν την αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Υπήρχε πάντα η δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από τα ορυκτά καύσιμα και τώρα μας βρίσκει έτοιμους να κάνουμε πράξη αυτα που είχαμε ξεκινήσει τα προηγούμενα έτη”, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ΚΑΝΑΛΙ Ένα, ο κ. Γιώργος Πρατικάκης, Ναυπηγός,της ΝΑΡ Engineering & μέλος της Hemexpo, αναφερόμενος στο ζήτημα της ενεργειακής απεξάρτησης τόσο από τα ορυκτά καύσιμα όσο και από τη Ρωσία.

pratikakis NAPΩστόσο, ο ίδιος τόνισε οτι απέχουμε αρκετά χρόνια από την εδραίωση των πράσινων καυσιμων (όπως τα βιοκαύσιμα) καθώς τα ορυκτά (καύσιμα) έχουν εδραιωθεί εδώ και πολλά χρόνια. Προς το παρόν το LNG αποτελεί μία μεταβατική κατάσταση τόσο για τη ναυτιλία όσο και τις βιομηχανίες της ξηράς (π.χ εργοστάσια). Επίσης, ο κ. Πρατικάκης, σημείωσε ότι οι εφοπλιστές καλουνται να κάνουν μόνοι τους R&D (Research & Development) στις επιχειρήσεις τους προκειμένου να βρουν τρόπους να απεξαρτητοποιηθούν, γεγονός που δεν τους καθιστά ανταγωνιστικούς. Το πρόβλημα όπως τόνισε είναι ότι “Η τεχνολογία δεν είναι τόσο μπροστά όσο είναι οι απαιτήσεις. Ενώ θα έπρεπε οι απαιτήσεις να ακολουθούν την τεχνολογία”. Αναφερόμενος στις βόρειες χώρες που δείχνουν να είναι ένα βήμα μπροστά ως προς τις έρευνες ή τα πιλοτικά προγράμματα τους για μια πιο πράσινη ναυτιλία, σημείωσε ότι σε αντίθεση με το νότο υπάρχει πιο έυκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, χωρίς όμως να υπάρχει καμία βεβαιότητα ότι αυτά που δοκιμάζουν θα είναι και τα πετυχημένα. Τέλος, μεταξύ άλλων μιλώντας για τα ελληνικά ναυπηγεία, ο κ. Πρατικάκης εκτιμά ότι θα ανοιχτούν μεγάλοι ορίζοντες, όταν αυτά εδραιωθούν και κατασκευάζουν μεγάλα πλοία. 

Ακούστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ και την εκπομπή “Προπαντός Ψυχραιμία” με τους Νίκο Μπαρδούνια & Μάρκο Κάντζιο.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!