« Έχουμε cluster που λειτουργεί άτυπα »

22.01.2017

Στα πλαίσια του 3ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου Ναυτεμπορικής, με θέμα «Ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία- Ανταγωνιστικότητα και προοπτικές σε καιρούς αβεβαιότητας», που διεξήχθη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017, μεταξύ άλλων θεμάτων, η πόλη του Πειραιά προσέλκυσε το ενδιαφέρον όλων σε συνάρτηση με τη δημιουργία και τη λειτουργία του ελληνικού ναυτιλιακού cluster.

Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος του ΝΕΕ, κ. Μιχάλης Σαρλής παρουσίασε το πρώτο ελληνικό ναυτιλιακό cluster, το Maritime Hellas, δείχνοντας παράδειγμα για το πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα αναζήτησης στον ιστότοπο maritimehellas.org.

Ο Δήμαρχος του Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης έθεσε ως βασική προϋπόθεση για την ανάκτηση των χαμένων θέσεων εργασίας την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, η οποία θα φέρει τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας σε εθνικό επίπεδο.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στο σχέδιο «Πειραιάς 2020» και εστίασε στην αναπτυξιακή στρατηγική του δήμου, που σε συνδυασμό με τις νέες ευκαιρίες, θα συμβάλει θετικά στην προώθηση του νέου, για τα μέχρι τώρα ελληνικά δεδομένα, ναυτιλιακού cluster.       

« – Σε κυρίαρχη θέση βρίσκεται η γαλάζια οικονομία » είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μώραλης, κάνοντας λόγο για την ανάγκη του Πειραιά να καταστεί παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, μέσω της συμβολής του ως « θεσμικού εταίρου » στην ανάπτυξη ενός δυναμικού ναυτιλιακού cluster.

Όπως ο ίδιος δήλωσε, « ο Πειραιάς αλλάζει και πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας ».       

Στη συνέχεια, ο Καθηγητής, Επικεφαλής Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του Athens Information Technology, κ. Γρηγόρης Γιοβανώφ προβάλλοντας τον χάρτη των ναυτιλιακών cluster της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπογράμμισε το γεγονός ότι « στην Ελλάδα, στον Πειραιά δεν υπάρχει ένα θεσμοθετημένο ναυτιλιακό cluster ».

Μάλιστα, την παραπάνω θέση αποσαφήνισε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Θεοτοκάς, ο οποίος τόνισε ότι « έχουμε cluster που λειτουργεί άτυπα » με βάση τον Πειραιά, όπου υπάρχουν ναυτιλιακές εταιρείες.     

Με τη σειρά του, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κ. Βασίλης Κορκίδης υπενθύμισε ότι μόλις το 2016 θεσπίστηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας ο όρος «επιχειρηματική συστάδα» (cluster), βάσει του επιχειρηματικού Νόμου υπ’ αριθμόν 4349.

« – Αυτή τη στιγμή είμαστε η 17η χώρα στα δίκτυα των cluster. Σκοπός είναι να καταλάβουμε την 1η θέση με οδηγό την ελληνική εμπορική ναυτιλία που έχει την πρωτιά διεθνώς » επεσήμανε ο κ. Κορκίδης και πρόσθεσε ότι 814 επιχειρήσεις δραστηριοποιούμενες σε παραναυτιλιακά επαγγέλματα και μέλη του Επιμελητηρίου του Πειραιά, πρόκειται να εγγραφούν στο διαδικτυακό cluster.

Τέλος, ο Εμπορικός Διευθυντής του ΣΕΠ Α.Ε., κ. Τάσος Βαμβακίδης διαβεβαίωσε το ακροατήριο ότι η COSCO προτίθεται να εγγραφεί στο ηλεκτρονικό cluster, εφόσον πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια που έχει θέσει το ΕΒΕΠ.

Επιπλέον, ο κ. Βαμβακίδης, όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ότι ήταν το « ταχύτερα αναπτυσσόμενο » για το διάστημα 2013- 2014, ενώ σημείωσε ότι το 2016 η διαχειριστική ικανότητα του λιμανιού άγγιξε τα 3,6 εκατομμύρια containers.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!