Ερώτηση στη Βουλή για την κατάρρευση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε πολλές περιοχές της χώρας
Τα σημάδια κατάρρευσης που εμφανίζει σήμερα η ακτοπλοϊκή σύνδεση σε πολλές περιοχές της χώρας ανέδειξε ο Βουλευτής Β’ Αθηνών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον αρμόδιο Υπουργό.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην ερώτησή του, σημειώνει ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση αποτελεί για εκατοντάδες χιλιάδεςκατοίκουςνησιωτικών περιοχώνζωτικό συγκοινωνιακό αγαθό που διασφαλίζει τόσο την επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα, όσο και τη δυνατότητά τους ναδιακινούνπροϊόντακαιαγαθά.
«Για το λόγο αυτό», αναφέρει ο κ. Βαρβιτσιώτης, «τους τελευταίους 18 μήνες,δεδομένωνκαιτωνσωρευμένων ζημιών που εμφάνιζελόγω της οικονομικής κρίσηςο κλάδοςτης ακτοπλοΐας,εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου,με γνώμονα όχι μόνοτη διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ των νησιών, αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών».
«Τις τελευταίες ημέρες, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐαεμφανίζει σημάδια κατάρρευσης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Β’ Αθηνών, τονίζοντας ότι ολοένα και περισσότερα πλοία που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές μεσύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες επιδοτούνται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές νησιωτικές περιοχές να παραμένουν, ήδη, για μεγάλο χρονικό διάστημααπομονωμένες και η επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα να δυσχεραίνεται διαρκώς», καταλήγει συγκεκριμένα.
Ο Βουλευτής Β’ Αθηνών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο Υπουργό, ζητά να πληροφορηθεί για τις ενέργειές του, προκειμένου να αποκατασταθεί η εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών που σήμερα δεν εκτελούνται, για τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να ρυθμίσει το πρόβλημα της καταβολής των δεδουλευμένων στους απλήρωτους ναυτικούς, καθώς και για το εάν σκοπεύει να υλοποιήσει την εξαγγελία του για σύσταση κρατικού φορέα ακτοπλοΐας, «επαναφέροντας έτσι τις εποχές των κρατικών μονοπωλίων που κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας».
ΟΝΟΜΑ-ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ:Β’ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: ΥπουργόΟικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
Θέμα:Υπό κατάρρευσηηακτοπλοϊκή σύνδεσησεπολλές περιοχές της χώρας
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση αποτελεί για εκατοντάδες χιλιάδεςκατοίκουςνησιωτικών περιοχώνζωτικό συγκοινωνιακό αγαθό που διασφαλίζει τόσο την επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα, όσο και τη δυνατότητά τους ναδιακινούνπροϊόντακαιαγαθά.Για το λόγοαυτό, τους τελευταίους 18 μήνες,δεδομένωνκαιτωνσωρευμένων ζημιών που εμφάνιζελόγω της οικονομικής κρίσηςο κλάδοςτης ακτοπλοΐας,εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου,με γνώμονα όχι μόνοτη διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ των νησιών, αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών.
Τις τελευταίες ημέρες, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐαεμφανίζει σημάδια κατάρρευσης.Ολοένα και περισσότερα πλοία που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές μεσύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες επιδοτούνται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους.Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», που από τις 18 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, για το Ε/Γ- Ο/Γ «AQUASPIRIT», που από τις 19 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί τα ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια των Ανατολικών Κυκλάδων, καθώς και για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που από τις 27 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος, με συνέπεια το Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΝΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» που το αντικατέστησε να μην εξυπηρετεί από εκείνη την ημέρα τη δρομολογιακή γραμμή Mήλος-Θήρα-Ανάφη-Κάσος-Κάρπαθος-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές νησιωτικές περιοχές να παραμένουν, ήδη, για μεγάλο χρονικό διάστημααπομονωμένες και η επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα να δυσχεραίνεται διαρκώς.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο Υπουργός:
•Τιπροτίθεται να πράξει για την αποκατάσταση της εξυπηρέτησης των δρομολογιακών γραμμών που σήμερα δεν εκτελούνται;
•Με ποιόν τρόπο σκοπεύει να ρυθμίσει το πρόβλημα της καταβολής των δεδουλευμένων στους απλήρωτους ναυτικούς;
•Σκοπεύει να προχωρήσει στη σύσταση κρατικού φορέα ακτοπλοΐας,όπως επανειλημμένα έχει εξαγγείλει, επαναφέροντας έτσι τις εποχές των κρατικών μονοπωλίων που κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας; Έχει εξεταστεί η συμβατότητα Κρατικού Φορέα Ακτοπλοΐας με τον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 3577/92 για την ελευθερία των ενδομεταφορών στα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;