Επιστροφή σε επενδύσεις από Ελληνες εφοπλιστές
Μετά από αρκετές εβδομάδες «απραξίας» Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζονται και πάλι στις ναυπηγικές εσχάρες τοποθετώντας παραγγελίες για την κατασκευή νέων πλοίων.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destinyπαραγγελίες τοποθέτησαν οι εξής εταιρείες:
• Sun Enterprise Ltd, συμφερόντων του Σταύρου Λιβανού, η οποία τοποθέτησε σε ναυπηγεία στο Νότιο Κορέα παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων, χωρητικότητας 145.072 τόνων, τα οποία θα παραδοθούν τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2016, αντίστοιχα. Η τιμή δεν έχει γίνει γνωστή.
-Samos Steamship, συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση, μιας ιστορικής εταιρείας με «ρίζες» στη Σάμο, που αρχικά είχε ξεκινήσει με δραστηριότητες στην ακτοπλοΐα για να επεκταθεί, αργότερα, στη ποντοπόρο ναυτιλία. Τοποθέτησε παραγγελία στην Ιαπωνία για ένα δεξαμενόπλοιο, χωρητικότητας 115.000 τόνων, το οποίο θα παραδοθεί το 2016. Το κόστος της επένδυσης θα ανέλθει σε 56 εκατομμύρια δολάρια.
• Η Cosmoship Mgmt SA, συμφερόντων Νίκου Σάββα, που δραστηριοποιείται, παραδοσιακά, στον χώρο των πλοίων μεταφοράς κοντέϊνερ τοποθέτησε παραγγελία στη Κορέα (για τι άλλο;) δύο πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, χωρητικότητας 1.800 TEU το καθένα και διατηρεί το δικαίωμα άσκησης option για άλλα δύο. Η παράδοση θα γίνει τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2017, αντίστοιχα. Το ύψος της συμφωνίας δεν έχει ανακοινωθεί.
Παράλληλα, οι Έλληνες εφοπλιστές κινούνται με προσεκτικά βήματα και στην αγορά από «δεύτερο χέρι» αναζητώντας ευκαιρίες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Έτσι, σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της Golden Destiny την τελευταία εβδομάδα αγοράστηκαν από Έλληνες εφοπλιστές τα εξής πλοία:
• Το bulk carrier FLORA ISLAND, χωρητικότητας 81.305 τόνων, κατασκευής 2012, το οποίο αγοράστηκε από Έλληνες αντί 18,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
• Τα δεξαμενόπλοια:
STI HERITAGE, χωρητικότητας 73.956 τόνων, κατασκευής 2008. Και
STI HARMONY, χωρητικότητας 73.919 τόνων, κατασκευής 2007
Τα δύο πλοία, που έχουν δυνατότητα πλεύσης σε παγωμένες θάλασσες (ICE CLASS 1A), αγοράστηκαν «en bloc» από ελληνική εταιρεία αντί 30 εκατομμυρίων δολαρίων (μια προηγούμενη συμφωνία, που είχε καταγραφεί στα τέλη του 2014, ακυρώθηκε).
• Το πλοίο μεταφοράς κοντέϊνερ CONTI DAPHNE, χωρητικότητας 2.127 TEU, κατασκευής 2008, αγοράστηκε σε άγνωστη τιμή από Έλληνες.
πηγή:euro2day.gr