Επισκευαστική βάση για τα πλοία της Cosco αναζητούν οι Κινέζοι
Στην δημιουργία μιας επισκευαστικής βάσης, ίσως στα ναυπηγεία Ελευσίνας, για τα πλοία της Cosco φαίνεται να εστιάζεται το κινέζικο ενδιαφέρον με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη στην Ελλάδα του προέδρου του κινέζικου ναυπηγικού κολοσσού Fujian Shipbuilding, Zhao Jinjie και ομάδας στελεχών της εταιρείας.
Η κινεζική αντιπροσωπεία, ως γνωστών, συναντήθηκε με τον επικεφαλής του ομίλου Νεωρίου (σε αυτόν ανήκουν και τα ναυπηγεία Ελευσίνας) κ. Νίκο Ταβουλάρη «αναζωπυρώνοντας» τα σενάρια περί κινέζικου ενδιαφέροντος για ελληνικά ναυπηγεία.
Η ανάλυση του οίκου Golden Destiny
Σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny σχετικά με την επίσκεψη των κινέζων στην Ελλάδα επισημαίνει ότι βρέθηκαν στην Ελλάδα για να αναζητήσουν συνεργασίες με προμηθευτές μηχανημάτων και ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Στην διάρκεια της σύντομης παραμονής τους υπήρξε μια επίσκεψη στα ναυπηγεία Ελευσίνας, το δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ελλάδας, «πιθανόν ενδιαφερόμενη να επενδύσει σε container terminals ακολουθώντας την Cosco, στον Πειραιά, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει μια συνεργασία με την Cosco, με το βλέμμα στην ανάληψη της επισκευής και συντήρησης των πλοίων της Cosco».
Σε αυτό το πλαίσιο αποδίδεται το ενδιαφέρον του Zhao Jinjie για ανάπτυξη συνεργασιών με Ελληνικά ναυπηγεία και Έλληνες κατασκευαστές εξοπλισμού.
Έτσι, με βάση τα δεδομένα, που διαμορφώνονται με την επίσκεψη του προέδρου της Fujian Shipbuilding, που απασχολεί 20.000 εργαζόμενους και η ετήσια παραγωγικότητα των νέων ναυπηγήσεων έχει φτάσει σε χωρητικότητα συνολικού βάρους 1.050.000 τόνων (DWΤ), φαίνεται ότι το ενδιαφέρον των κινέζων για την διαμόρφωση επισκευαστικής βάσης στρέφεται προς την Ελευσίνα.
«Μόνο επισκευές και μικρά πλοία»
Έχει ενδιαφέρον ότι στην διάρκεια της επίσκεψης της κινέζικης αντιπροσωπείας στην Ελλάδα, σύμφωνα με δημοσίευμα της νορβηγικής ναυτιλιακής εφημερίδας TradeWinds ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Παναγιώτης Μίχαλος πρότεινε να αναθέτει η Fujian μέρος των υπογεγραμμένων συμβάσεών τους σε ναυπηγεία, όπως η Ελευσίνα, πιθανόν ως μέρος του αδρανούς «ταμείου» των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο δημιούργησε η China Development Bank προς όφελος των Ελλήνων εφοπλιστών, που επιθυμεί να παραγγείλει πλοία στην Κίνα.
«Λιγότερο από ένα δισεκατομμύριο δολάρια από το εν λόγω ταμείο έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα, έτσι ώστε μέρος αυτού θα μπορούσε να κατευθύνεται προς συν-παραγωγή μεταξύ των κινεζικών και ελληνικών ναυπηγείων», είπε ο κ. Μίχαλος προ τη νορβηγική εφημερίδα.
Είναι άγνωστο τι απάντησαν οι κινέζοι σε αυτό. Ωστόσο, η έγκυρη εφημερίδα επικαλούμενη πηγές του κλάδου αναφέρει ότι υπάρχουν μεγάλες αμφιβολίες πως ελληνικά ναυπηγεία θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα τέτοιο έργο, στη σημερινή κακή κατάσταση τους.
«Επισκευές και handysize πλοία (σ.σ. είναι τα μικρά φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου- bulk carrier- χωρητικότητας από 15.000 έως 20.000 τόνων), ίσως ναι, όμως μέχρι εκεί», είπε στην TradeWinds ένας από αυτούς.
Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος της Fujian έχει τρεις βασικούς πυλώνες: Fujian Mawei Shipyard, Southeast Shipyard και Xiamen ναυπηγική βιομηχανία. Οι δύο πρώτοι λέγεται ότι είναι μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών πλοίων της Κίνας ενώ Xiamen ειδικεύεται στα αυτοκίνητα.