Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να βρίσκονται στην πρώτη θέση στις αγοραπωλήσιες πλοίων

28.12.2022

Από την αρχή του 2022 έως και τις 25 Δεκεμβρίου Έλληνες εφοπλιστές εξαγόρασαν συνολικά 254 πλοία έναντι 5.602,3 δισεκατομμύρια δολάρια και πούλησαν 241 πλοία εισπράττοντας 5.263,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied.

Αντίστοιχα σε παγκόσμιο επίπεδο άλλαξαν χέρια 1.838 πλοία και ο τζίρος ανήλθε σε 40.017,8 δισεκατομμύρια δολάρια.Υπενθυμίζεται ότι την περσινή χρονιά (2021), πραγματοποιήθηκαν 1.898 αγοραπωλησίες πλοίων με τζίρο 31.753,0 δισεκατομμύρια δολάρια. Αξίζει να αναφερθεί ότι η διαφορά ανέρχεται σε 60 πλοία, με τις χρηματικές συναλλαγές να είναι ανεβασμένες λόγω της αύξησης των τιμών των πλοίων.

Αναλυτικότερα, Έλληνες εφοπλιστές ένταξαν στου στόλους τους 129 bulk carriers, 115 tankers, 3 containerships & 4 gas carriers και πούλησαν 104 bulk carriers, 107 tankers, 16 containerships & 8 gas carriers. Η αύξηση σε σχέση με πέρυσι ήταν κατά 25 bulk carriers και 8 tankers και η μείωση κατά 13 containerships και 4 gas carriers.

Σε παγκόσμιο επίπεδο στις αγορές πλοίων Κινέζοι πλοιοκτήτες καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με 194 πλοία, τρίτοι Τούρκοι με 77 πλοία, τέταρτοι Ελβετοί με 53 πλοία και την πέμπτη θέση καταλαμβάνουν πλοιοκτήτες από τη Μέση Ανατολή με 52 πλοία. Ενώ όσον αφορά στις πωλήσεις τη δεύτερη θέση έχουν Ιάπωνες πλοιοκτήτες με 161 πλοία, τρίτοι Κινέζοι με 138 πλοία, τέταρτοι πλοιοκτήτες από τη Σιγκαπούρη με 110 πλοία και την πέμπτη θέση πλοιοκτήτες από τη Νορβηγία με 80 πλοία.

Τέλος, σχετικά με τις διαλύσεις πλοίων, Ιάπωνες έχουν προχωρήσει σε 34, Έλληνες σε 23, Ινδοί σε 15 και Ρώσοι αλλά και πλοιοκτήτες από την Ινδονησία από 14. Συνολικά διαλύθηκαν 569 πλοία (συμπεριλαμβανομένων 53 bulk carriers, 164 tankers, 8 containerships & 16 gas carriers), χωρητικότητας 14.590.000 dwt.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!