Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων

17.11.2022

Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν τόσο στις παραγγελίες νέων πλοίων όσο και στις πωλήσεις παλαιότερων πλοίων. Αξιοσημείωτο είναι ότι από την αρχή του 2022 έως και τις 13 Νοεμβρίου της τρέχουσας χρονιάς εξαγόρασαν 228 πλοία, έναντι 5.022,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πούλησαν 201 πλοία εισπράττονας 4.551,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αναλυτικότερα, χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό της Minerva Marine, συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου, η οποία εξαγόρασε από την ExxonMobil δύο LNG carriers. Ειδικότερα, το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries γνωστοποίησε ότι στις 11 Νοεμβρίου εξασφάλισε παραγγελίες για δύο LNG carriers, έναντι 443.4 εκατομμύρια δολάρια με παράδοση έως τον Μάρτιο του 2026.Επίσης, η Maran Gas, συμφερόντων του Ομίλου Αγγελικούση και με επικεφαλής τη Μαρία Αγγελικούση, συμφώνησε με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) τη ναυπήγηση ενός πλοίου LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων, που θα λειτουργεί με καύσιμο LNG. Η αξία του πλοίου ανέρχεται σε 253 εκατομμύρια δολάρια και η παράδοση του αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2026. Υπενθυμίζεται ότι η Maran Gas ναυπηγεί ακόμη 11 LNG carriers και η Maran Tankers εξίσου του Ομίλου Αγγελικούση ναυπηγεί τέσσερα δεξαμενόπλοια. Άλλες αγορές πλοίων, αφορούν την Capital Gas, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη η οποία ναυπηγεί οκτώ πλοία, την Top Ships, συμφερόντων του Ευάγγελου Πιστιόλη, που ναυπηγεί δύο πλοία, την Brave Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά που εξαγόρασε δύο πλοία (τα “Aquafortune” χωρητικότητας 175.000 dwt & κατασκευής 2011 και “HL Shinboryeong” χωρητικότητας 179.300 dwt & κατασκευής 2010). Λίγες ημέρες πριν η TEN Ltd., συμφερόντων του Νίκου Π. Τσάκου ανακοίνωσε την απόκτηση του νοτιοκορεάτικου VLCC “Elandra Kilimanjaro”, κατασκευής του 2020 & χωρητικότητας 299.999 dwt, το οποίο μετονομάστηκε σε “Δίας”, ενώ ναυπηγεί και τέσσερα tankers. Ενώ γίνεται λόγος και για τη ναυπήγηση 10 πλοίων με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu Rongsheng Heavy Industries, από την Cardiff Marine, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου.

Όσον αφορά στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Allied, Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν συνολικά από την αρχή του έτους 429 πλοία, αξίας 9.573,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Πιο αναλυτικά, Έλληνες εφοπλιστές φέρονται ότι αγόρασαν 115 bulk carriers, 105 tankers, 3 containerships και 3 LNG carriers. Επιπρόσθετα, την ίδια περίοδο πούλησαν 94 bulk carriers, 76 tankers, 18 containerships και 8 LNG carriers.

Σε παγκόσμιο επίπεδο άλλαξαν χέρια 1.656 πλοία, ενώ οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια 523 πλοία, χωρητικότητας 13.965 εκατομμυρίων dwt. Στις αγορές πλοίων, δεύτεροι έρχονται οι Κινέζοι με 183 πλοία, τρίτοι οι Τούρκοι με 61 πλοία, εφοπλιστές από τη Μέση Ανατολή με 48 πλοία και Ελβετοί εφοπλιστές με 48 πλοία. Ενώ τέλος στις πωλήσεις πλοίων, δεύτεροι μετά τους Έλληνες έρχονται οι Ιάπωνες με 145 πλοία και τρίτοι οι Κινέζοι με 124 πλοία.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!