Τετάρτη, Οκτώβριος 28, 2020
10/10/2020

Ο ορίζοντας είναι ανοικτός για ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα: Βασίλης Κανακάκης

Η ναυπηγική βιομηχανία είναι βασικός πυλώνας της εθνικής οικονομιας που μπορει να δημιουργήσει πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και ο ορίζοντας ειναι ανοικτός για την ανάπτυξη, είπε σε πρόσφατη συνέντευξη του στο Κανάλι 1 Πειραιά ο κ. Βασίλης Κανακακης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

Σήμερα ο σύνδεσμος εκπροσωπεί 487 επιχειρήσεις εγγεγραμμένες, ενώ επιπλέον 2000 λειτουργούν δορυφορικά γύρω απο αυτές και 20.000 μόνιμοι και 6.000 έκτακτοι εργαζόμενοι απασχολούνται στον τομέα, είπε στην εκπομπή του Νίκου Μπαρδουνια που κάθε Παρασκευή γίνεται σε συνεργασία με το maritimes.gr

Η κατάσταση στην ναυπηγοεπισκευή την τελευταία δεκαετία έχει παρά πολλά προβλήματα, οι υποδομές στο Πέραμα ειναι απαρχαιωμένες και η δουλειά εκεί εξαρτάται από τα αλλα δυο μεγάλα ναυπηγεία της περιοχής, Σκαραμαγκά κ Ελευσίνα, που ουσιαστικά ειναι ανενεργά γιατι δεν λειτουργούσαν με μια σταθερή και αξιόπιστη διοίκηση, εξήγησε ο κ Κανακακης.

Ο ορίζοντας για ανάπτυξη ειναι ανοικτός αλλα τα ναυπηγεία πρέπει να δοθούν προς εκμετάλλευση σε σοβαρούς στρατηγικούς επενδυτές ακόμη και για ενα ευρώ, υπογράμμισε για την νέα προσπάθεια πώλησης τμήματος του Σκαραμαγκά.

Όσον αφορά στην Ελευσίνα «για την ωρα κεφάλαια δεν είδαμε, μόνο δηλώσεις και διάθεση.»

Αν το μοντέλο διοίκησης αλλάξει η βιομηχανία εχει προοπτικές, σημειωνει ο κ. Κανακακης. Σήμερα τα μικρά ιδιωτικά ναυπηγεία στο Πέραμα κατασκευάζουν αμφίδρομα φέρι μεχρι 120 μέτρα. Μπορούν να κάνουν εξειδικευμένες κατασκευές με χαμηλό κόστος. Τα Mega yacht στην Ιταλία ειναι πιο ακριβά.

Το μισθολογικό κόστος δεν ειναι τροχοπέδη, υπογραμμίζει. Οι συμβάσεις των εργαζομένων έχουν μειωθεί 15 τοις εκατο τα τελευταία χρόνια. Δεν υπάρχει περαιτέρω περιθώριο για μια ευρωπαϊκή χώρα με άλλο κόστος ζωής σε σύγκριση με ασιατικά κράτη, τονίζει.

«Πολλά ελληνόκτητα πλοια πάνε στην Τουρκία, ενώ δεν είναι μεγάλη η διαφορά Και ενώ μας προκαλεί με πολεμικές ιαχες. Ελπίζω να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Ανδρέα Μαρτίνου και άλλοι εφοπλιστές και να αλλάξουν προορισμο,» υπογράμμισε.

Όσον αφορά στα παράπονα πλοιοκτητών πως δεν παραλαμβάνουν εγκαιρως τα πλοία, ο κ Κανακάκης επισήμανε πως αυτο ίσχυε σε εποχή απεργιακών κινητοποιήσεων.

«Όταν πληρώνουμε τους εργαζόμενους δεν κάνουν Κινητοποιήσεις. Τα τελευταία 10 χρόνια δεν εχει γίνει απεργία στη ναυπηγοεπισκευή,» τόνισε, προσθέτοντας πως στην Ελλάδα πλέον έχουν γίνει τοποθετήσεις scrubber σε μισό χρόνο απο ό,τι στο εξωτερικό Και ποιοτικά άριστες.

Ήδη πάντως φαίνεται η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού μετα απο 10 χρόνια βαθιάς κρίσης. Πολλοί τεχνίτες άλλαξαν χώρο.

Ο σύνδεσμος ειναι σε συζητήσεις με υπουργεία ναυτιλίας και παιδείας για να προσπαθήσουμε να φέρουμε νέους ανθρώπους στον κλάδο, είπε ο κ Κανακάκης, εκφράζοντας την ελπίδα σύντομα να έχουμε σχολές εκπαίδευσης.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας