Κυριακή, Ιούλιος 05, 2020
26/06/2020

Κοιμώμενος γίγαντας η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική, ένα βήμα πριν το τέλος: Αγγελής Μανίδης

Τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής που έχει απομείνει ένας «κοιμώμενος γίγαντας» κρούει ο κ. Αγγελής Μανίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδας.

«Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν το τέλος,» είπε χαρακτηριστικά στην εκπομπή του Νίκου Μπαρδουνια στο Κανάλι 1 του Πειραιά την Παρασκευή 12 ιουνίου, στην ενότητα για τη ναυτιλία που γίνεται σε συνεργασία με το maritimes.gr καθε Παρασκευή.

Με εξαίρεση το ναυπηγείο της Σύρου που τα τελευταια χρονια έχει μεταβιβαστεί στον όμιλο ONEX και σταδιακά δουλεύει με ενθαρρυντικά αποτελέσματα πέρυσι, και τα ναυπηγεία της Χαλκίδας που έχουν επινοικιαστεί σε εργολάβο, η εικόνα στα δυο μεγαλυτερα ναυπηγεία της χώρας μας είναι τραγική και το μέλλον της Ζωνης του Περαματος με το υπαρχον καθεστώς είναι χλωμό, εξήγησε ο κ. Μανίδης.

Όσον αφορά Σκαραμαγκά και Ελευσίνα πρόκειται ουσιαστικά για ανενεργά ναυπηγεία, σημειώνει.

Σημερα το ναυπηγείο της Ελευσίνας είναι «ένα βήμα πριν το κλεισιμο αν δεν μεταβιβαστεί». Εχει να παραδώσει δυο τελευταία σκάφη του πολεμικού ναυτικού και κανένα εμπορικό, ενώ βουλιάζει στα χρεη, επισημαίνει.

Ο Σκαραμαγκάς παράλληλα είναι εδώ και δυο χρόνια σε καθεστώς ειδικης εκκαθάρισης και μπορεί μονο να κάνει επισκευές για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, παρότι σε άλλες χώρες που η ναυπηγοπισκευαστική έλαβε παρανομες επιδοτήσεις όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία διευθετήθηκε το ζήτημα και τα ναυπηγεία δουλευουν κανονικά, τόνισε ο κ. Μανίδης.

«Πρέπει να προχωρήσουμε τάχιστα σε επανεκκινηση της ναυπηγοπισκευαστικής μας βιομηχανίας. Δεν είναι δυνατόν η Τουρκία να κατασκευαζει πολεμικά και εμπορικά σκάφη και εμείς όχι,» υπογραμμισε ο πρόεδρος του συλλογου.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας