Σάββατο, Φεβρουάριος 04, 2023
20/01/2023

Τροπολογία SOS του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στη Βουλή

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΤΑΧΤΟΥΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΠΟΥ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ 31/01/2023

Δέκα επτά βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, κατέθεσαν κατά τη συζήτηση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Τροπολογία για τους υπό απόλυση εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Την ίδια Τροπολογία προτίθενται να επαναφέρουν και σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας που εισάγεται για συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή την ερχόμενη Τετάρτη. Δηλώνουν δε ότι, δεν θα σταματήσουν να συμπαραστέκονται στους εργαζόμενους, με κύριο στόχο να μην απολυθεί κανείς και καμιά και να επαναπροσληφθούν όλες και όλοι, στα υπό νέα ιδιοκτησία Ναυπηγεία.

Με την Τροπολογία αυτή εναλλακτικά διεκδικούν νομοθετική ρύθμιση, ώστε κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, το προς απόλυση στις 31 Ιανουαρίου 2023 πάσης φύσεως προσωπικό, της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) η οποία ετέθη σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, καθώς επίσης και το προσωπικό της πρώην Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού, να προσληφθεί υπό καθοριζόμενες στην Τροπολογία προϋποθέσεις, με την ίδια σχέση εργασίας ως Πολιτικό Προσωπικό στο Υπουργείου Άμυνας ή στο Πολεμικό Ναυτικό ή στο Υπουργείο Ναυτιλίας ή στην Επισκευαστική Βάση του Λιμενικού Σώματος Ελευσίνας ή στο Υπουργείο Εσωτερικών. Προτείνεται επίσης, ειδική αντιμετώπιση για τους απολυόμενους εργαζόμενους ηλικίας 55 έως 64 ετών.

Εκ μέρους της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ο συνυπογράφων βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών και Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας Θοδωρής Δρίτσας, με παρέμβασή του στη Βουλή υποστήριξε την Τροπολογία, τονίζοντας,

«Θέλω κυρίως να σταθώ στην Τροπολογία που καταθέσαμε αναφορικά με τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Θα την καταθέσουμε ξανά και στα επόμενα νομοσχέδια γιατί επείγει. Είναι η Τροπολογία με γενικό αριθμό 1556 και ειδικό αριθμό 51. Αφορά στη ρύθμιση της εργασιακής κατάστασης του προσωπικού των Ελληνικών Ναυπηγείων μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της «ειδικής διαχείρισης». 

Στο τέλος αυτού του μήνα οι εργαζόμενοι απολύονται! Διότι η Κυβέρνησή σας και ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων, δεν συναίνεσαν στην κατοχύρωση της εργασίας τους. Ποιοι εργαζόμενοι; Αυτοί που έχουν φτιάξει ή επισκευάσει ή αναβαθμίσει φρεγάτες, υποβρύχια, τορπιλακάτους! Αυτοί που έχουν κατακτήσει υψηλή τεχνογνωσία και είναι υπερ-πολύτιμοι. Άλλοι από αυτούς είναι στο τέλος του εργασιακού τους βίου, άλλοι είναι νεότεροι. Αντί η παραμονή τους να είναι δεσμευτική επιλογή, αναπτυξιακή αλλά και κοινωνικά δίκαιη, η νέα διοίκηση τους απολύει. Όλοι θέλουμε να επαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία αλλά γιατί αυτή η εξέλιξη να μην τους περιλαμβάνει;

Προς αυτή την κατεύθυνση η Τροπολογία μας είναι εξαιρετικά σημαντική. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες. Εμείς θα επιμείνουμε σε κάθε νομοσχέδιο.

Την υπογράφουμε οι τομεάρχες και οι Εργασίας, Άμυνας, Ναυτιλίας, Οικονομίας και Ανάπτυξης, οι αναπληρωτές τομεάρχες Άμυνας και Ναυτιλίας, ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας και Αντιπρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Βίτσας, ο Εισηγητής μας σήμερα, Χρήστος Γιαννούλη και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος Χάρης Μαμουλάκης, όπως επίσης τέλος, οι Βουλεύτριες και Βουλευτές της Β΄ Πειραιά και του Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας. Ακριβώς γιατί θέλουμε να αναδείξουμε όλο το φάσμα -κοινωνικό, στρατηγικό, οικονομικό, παραγωγικό- αυτής της αναγκαιότητας.

Προς αυτήν την κατεύθυνση είναι απολύτως αναγκαίο, όλα τα κόμματα να συμβάλουν. Έστω στο παραπέντε, η Κυβέρνηση, αλλά και η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, να προχωρήσουν στη δίκαιη αποκατάσταση.

Όσοι εργαζόμενοι δεν επαναπροσληφθούν, αν και πρέπει όλοι να επαναπροσληφθούν στα υπό νέα διοίκηση Ναυπηγεία, τουλάχιστον να αξιοποιηθούν με πρόσληψη στο Πολεμικό Ναυτικό ή στις άλλες προτεινόμενες Υπηρεσίες που έχουν πολλαπλές ανάγκες και που μπορούν να αξιοποιήσουν αυτούς τους ανθρώπους με τις πολλαπλές ειδικότητες. Αυτή θα είναι πραγματικά μια πράξη όχι μόνο δικαιοσύνης, όπως είπα, αλλά και πράξη πραγματικής ανάπτυξης».

Την Τροπολογία υπογράφουν οι βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Θοδωρής Δρίτσας, Νεκτάριος Σαντορινιός, Έφη Αχτσιόγλου, Αλέξης Χαρίτσης, Γιώργος Τσίπρας, Ανδρέας Μιχαηλίδης, Δημήτρης Βίτσας, Χρήστος Γιαννούλης, Χάρης Μαμουλάκης, Τρύφωνας Αλεξιάδης, Γιάννης Δραγασάκης, Νίνα Κασιμάτη, Χαρά Καφαντάρη, Παναγιώτης Κουρουμπλής, Φωτεινή Μπακαδήμα και Γιάννης Ραγκούσης.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών»
ΘΕΜΑ: «Ρύθμιση εργασιακής κατάστασης του προσωπικού της Ανώνυμης Εται-ρείας με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε”, η οποία ετέθη σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης των άρθρων 68 και επόμενα του Ν. 4307/2014 δυνάμει της υπ’ αριθμόν 725/08.03.2018 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (Ε-κούσια Δικαιοδοσία), καθώς επίσης και το προσωπικό της πρώην διεύθυνσης του Τροχαίου Υλικού του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά που στελεχώνει υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού στα πλαίσια του άρθρου 26 του ν. 4258/2014»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε” ετέθη σε καθε-στώς ειδικής διαχείρισης των άρθρων 68 και επόμενα του ν. 4307/2014 δυνάμει της υπ’ αριθμόν 725/ 08.03.2018 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικα-σία εκουσίας δικαιοδοσίας).

Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες απα-σχολούνται και εξειδικεύονται κυρίως σε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Έχουν κατα-σκευάσει την δεκαετία του 1990 εξ ολόκληρου τις φρεγάτες ΜΕΚΟ, ενώ στη συνέχεια -μετά το έτος 2000- κατασκεύασαν τις κανονιοφόρους κλάσεως «ΜΑΧΗΤΗΣ», πραγμα-τοποίησαν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου “S” και κατασκεύασαν τα υποβρύχια κλάσεως «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» τα οποία, τα τελευταία εννέα χρόνια, ολοκλήρωσαν στα πλαίσια της απευθείας συνεργασίας τους με το Πολεμικό Ναυτικό. Παράλληλα τα τελευ-ταία εννέα χρόνια μέσα στο ναυπηγείο έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες επισκευές και εργασίες συντήρησης του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού. Την ίδια στιγμή, μια ομάδα εργαζομένων, αυτοί της πρώην διεύθυνσης του Τροχαίου Υλικού, απασχολούνται απευ-θείας στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας καθιστώντας εφικτή, με την κατάρτιση και την εμπειρία τους, την πραγματοποίηση επισκευών στα πλοία του Στόλου.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, επίκειται η μεταβίβαση της επιχείρησης “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥ-ΠΗΓΕΙΑ Α.Ε» που έχει τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, σε νέο ιδιοκτήτη. Η μετα-βίβαση της επιχείρησης αφορά την κάθε είδους ανάληψη και συνέχιση της επιχειρηματι-κής της δραστηριότητας και της εκμετάλλευσης αυτής από τρίτον, ενώ δεν μεταβάλλεται η ταυτότητα της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης.

Επιπλέον, έως 31/01/2023 θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση των ομαδικών απολύσεων του συνόλου του προσωπικού της εταιρείας, καθώς έχουν ήδη υπογραφεί τα σχετικά πρακτικά, ώστε να προχωρήσει η μεταβίβαση χωρίς εργαζόμενους στο νέο ιδιοκτήτη.

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας σήμερα βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της ανεργίας εξαι-τίας των ομαδικών απολύσεων που πραγματοποιούνται. Επιπλέον, χάνεται μια τεράστια για το Πολεμικό Ναυτικό τεχνογνωσία και εμπειρία που αυτοί οι εργαζόμενοι διαθέτουν. Πρόκειται για εξειδικευμένο και εμπειρότατο προσωπικό, το όποιο έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητο για τις ανάγκες του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού.

Οι ως άνω εργαζόμενοι, εξ αιτίας της μεταβίβασης της επιχείρησης σε νέο ιδιοκτήτη, απολύονται στο σύνολο τους, ενώ εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του νέου ιδιοκτή-τη να προσλάβει όποιους επιθυμεί, χωρίς να αξιολογείται και να αξιοποιείται η τεχνο-γνωσία και η εμπειρία τους με βάση τις οποίες μέχρι και σήμερα κάλυπταν τις ανάγκες άμυνας της Χώρας.

Σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης είναι να διαφυλαχθεί, να διατηρηθεί αλλά και να αξιοποιηθεί η εμπειρία και η τεχνογνωσία του προσωπικού της υπό μεταβίβαση επιχεί-ρησης των Ναυπηγείων, προς όφελος του Δημοσίου Συμφέροντος και της Ελληνικής Πολιτείας.

Για το λόγο αυτό, με την προτεινόμενη διάταξη, προβλέπονται οι αναγκαίες ρυθμίσεις ώστε το προσωπικό το οποίο θα απολυθεί από την εταιρεία “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε” και δεν θα προσληφθεί από το νέο ιδιοκτήτη, συμπεριλαμβανόμενου και του προ-σωπικού της πρώην διεύθυνσης του Τροχαίου Υλικού, να προσληφθεί με την ίδια σχέση εργασίας ως Πολιτικό Προσωπικό στο Υπουργείο Άμυνας στο Πολεμικό Ναυτικό στο Υπουργείο Ναυτιλίας στην Επισκευαστική Βάση του Λιμενικού Σώματος Ελευσίνας και στο Υπουργείο Εσωτερικών, υπό την προϋπόθεση ότι α) το προσωπικό αυτό υπηρε-τούσε στην εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε» και την πρώην διεύθυνση Τροχαί-ου Υλικού του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά έως 31/12/2022, δηλαδή μέχρι την μεταβίβαση και β) αιτηθεί εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έναρξη ισχύος αυτής της ρύθμισης, την ένταξή του στις προαναφερόμενες Υπηρεσίες. Παράλληλα, με τη ρύθμιση αυτή πα-ρέχεται η νομοθετική εξουσιοδότηση ώστε με Κοινή Υπουργική Απόφαση των αρμοδίων Υπουργών να ρυθμισθούν όλα τα θέματα οργάνωσης, διαδικασίας και εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση πρόσληψης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Περαιτέρω, υπάρχει πρόβλεψη και για τους εργαζόμενους της εταιρείας, ηλικίας από 55 έως 64 ετών οι οποίοι λόγω ηλικίας δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες απασχόλησης με τους νεότερους, ώστε να εξασφαλίσουν την συνταξιοδότησή τους με τη συμμετοχή στο κόστος της ασφάλισής τους τόσο του πρώην εργοδότη τους όσο και του Κράτους.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο...
1.Κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, το πάσης φύσεως προσωπικό της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε”, η οποία ετέθη σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης των άρθρων 68 και επόμενα του ν. 4307/2014 δυνάμει της υπ’ αριθ-μόν 725/08.03.2018 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικασία ε-κουσίας δικαιοδοσίας), καθώς επίσης και το προσωπικό της πρώην διεύθυνσης του Τροχαίου Υλικού του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά που στελεχώνει υπηρεσίες του Πολεμι-κού Ναυτικού στα πλαίσια του άρθρου 26 του ν. 4258/ 2014, δύναται να προσληφθεί με την ίδια σχέση εργασίας ως Πολιτικό Προσωπικό α. στο Υπουργείο Άμυνας β. στο Πο-λεμικό Ναυτικό γ. στο Υπουργείο Ναυτιλίας δ. Στην Επισκευαστική Βάση του Λιμενικού Σώματος Ελευσίνας, στ. στο Υπουργείο Εσωτερικών, εφόσον το προσωπικό αυτό σω-ρευτικά:

α) υπηρετούσε στην εταιρεία με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε” ή την πρώην διεύθυνση Τροχαίου Υλικού του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά έως 31/12/2022 και

β) υποβάλλει αίτηση πρόσληψης στην υπηρεσία της επιλογής του εντός προθεσμίας δύο μηνών από την θέση σε ισχύ του παρόντος.

2.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών, Άμυνας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, ρυθμίζονται τα θέματα οργάνωσης, διαδικασίας και εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου, τα δικαι-ολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση πρόσληψης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λε-πτομέρεια. Με όμοια απόφαση μπορεί να παρατείνεται η προθεσμία της περίπτωση β’ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου ή να χορηγείται νέα προθεσμία.

Άρθρο...
Εργαζόμενοι ηλικίας 55 έως 64 ετών, που απολύονται από την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε” κατά το διάστημα από 01/01/2023 έως 31/01/2023, καθώς και εργαζόμενοι της πρώην διεύθυνσης του Τροχαίου Υλικού του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά που στελεχώνουν υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού στα πλαίσια του άρθρου 26 του νόμου 4258/2014 που απολύονται εντός του ιδίου χρονικού διαστήματος, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη ασφάλι-σης ή 4.500 ημέρες σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, παραμένουν άνεργοι και υποβάλλουν σχετικό αίτημα εντός διμήνου από την καταγγελία της σύμβασης εργασίας, αυτασφαλίζονται από τον εργοδότη.

Σε περίπτωση μεταβίβασης της επιχείρησης ή εγκατάστασης κατά την έννοια του άρ-θρου 479 ΑΚ, στο κόστος της αυτασφάλισης συμμετέχει υποχρεωτικά ο πρώην εργοδό-της – καταγγέλλων τη σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, κατά :

α) Ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%), προκειμένου για ασφαλισμένους που έχουν συ-μπληρώσει ημερολογιακά το 55ο έτος της ηλικίας τους και δεν έχουν υπερβεί το 60ο έ-τος και για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση του ορίου ηλικί-ας και των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος από ίδιο δικαίωμα και μέχρι πέντε (5) χρόνια κατ΄ ανώτατο όριο.

β) Ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%), προκειμένου για ασφαλισμένους που έχουν συ-μπληρώσει ημερολογιακά το 60ο έτος της ηλικίας τους και δεν έχουν υπερβεί το 64ο έ-τος και για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση του ορίου ηλικί-ας και των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος από ίδιο δικαίωμα και μέχρι τρία (3) χρόνια κατ΄ ανώτατο όριο.

γ) Το υπόλοιπο ποσοστό του κόστους της αυτασφάλισης καταβάλλεται από το Κράτος.

Αθήνα, 19/01/2023

Οι Προτείνοντες Βουλευτές

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Δρίτσας Θοδωρής

Σαντορινιός Νεκτάριος

Αχτσιόγλου Έφη

Χαρίτσης Αλέξης

Τσίπρας Γιώργος

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Βίτσας Δημήτρης

Γιαννούλης Χρήστος

Μαμουλάκης Χάρης

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Δραγασάκης Γιάννης

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Μπακαδήμα Φωτεινή

Ραγκούσης Γιάννης

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας