Τρίτη, Ιανουάριος 21, 2020
14/01/2020

Ισχυρό ρεύμα για τα νεότευκτα LNG, επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) έφτασαν στις 60 παραγγελίες πέρυσι σύμφωνα με ναυλομεσίτες, παρότι δεν πλησίασαν τις 77 του 2018 που ήταν και το ρεκόρ, και οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι μεταξύ των επενδυτών.

Ενώ σε άλλες κατηγορίες οι παραγγελίες ήταν μικρές, σύμφωνα με το TradeWinds, υπεγράφησαν συμφωνίες για 50 μεγάλα πλοία LNG και 10 για μικρότερα, χωρητικότητας κάτω των 20.000 cbm.

Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Jyundai Heavy Industries εξασφάλισαν τη μερίδα λέοντος παραγγελιών (20), τα Samsung Heavy Industries 13, και τα DSME 10 παραγγελίες, εκ των οποίων οι 9 από τους σταθερούς πελάτες τους, τη Maran Gas του Γιάννη Αγγελικούση και την BW LNG.

Στην Κίνα, τα Hudong-Zhonghua Shipbuilding ειχαν δύο παραγγελίες από κινεζική εταιρεία, ενώ στην Ιαπωνία τα Japan Marine United έλαβαν μία παραγγελία για ένα μικρό πλοίο.

Σύμφωνα με το Clarksons Shipping Intelligence Network, εταιρείες οπως η Capital Maritime & Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη και η Minerva Maritime του Ανδρέα Μαρτίνου ενεργοποίησαν option για πρόσθετες παραγγελίες, χάρη στο καλό κλίμα που επικρατεί στην αγορά, καθώς κολοσσοί όπως η Shell και η ExxonMobil έχουν ανάγκη για πλοία LNG.

Ελλείψει βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων

Όσον αφορά το LNG ως ναυτιλικαό κάυσιμο, απουσία άλλων αξιόπιστων και εμπορικά βιώσιμων καυσίμων για τη μετάβαση στη νέα εποχή που ορίζει ο ΙΜΟ, το LNG πρωταγωνιστεί.

Αποτελέι τη μόνη ουσιαστικά πρόσφορη λύση αυτή τη στιγμή, σύμφωνα και με μελέτη που δημοσιεύθηκε από την SEA\LNG και διεξήχθη από εμπειρογνώμονες εναλλακτικών καυσίμων της DNV GL.

Οι υπόλοιπες προτεινόμενες λύσεις (υδρογόνο, αμμωνία, μεθανόλη, υγραέριο, βιοκαύσιμα, υπό τη μορφή υδρογονοκατεργασμένου φυτικού ελαίου, και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα με μπαταρία) απαιτούν σημαντική ανάπτυξη ακόμη για να καλύψουν τις ανάγκες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, σημειώνουν οι ειδικοί, και είναι πιο ακριβά από τα παραδοσιακά ή το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

«Τα σύγχρονα πλοία έχουν προσδόκιμο ζωής περίπου ενός τετάρτου του αιώνα. Οι επενδυτές πρέπει να γνωρίζουν πώς οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τους εγκατεστημένους κινητήρες και το λειτουργικό τους κόστος, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής καυσίμων, θα επηρεαστούν από την τρέχουσα και μελλοντική περιβαλλοντική νομοθεσία. Έχοντας αρκετές επιλογές ναυτιλιακών καυσίμων να εξετάσει, η SEA\LNG ανέθεσε τη μελέτη αυτή στην DNV GL για να στηρίξει τη βιομηχανία στη λήψη αποφάσεων», εξήγησε ο Peter Keller, πρόεδρος της SEA\LNG.

Η μελέτη στηρίζει περαιτέρω την πεποίθησή μας ότι, προκειμένου να επιτευχθούν μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα άμεσα, οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πρέπει να επενδύσουν σε πλοία LNG, υπογράμμισε.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας