Σάββατο, Φεβρουάριος 04, 2023
24/01/2023

“Χρυσά» deals στον κλάδο των containerships από τους Greeks τo 2022

Την περσινή χρονιά Έλληνες εφοπλιστές πραγματοποίησαν επικερδείς συμφωνίες στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Αναλυτικότερα, χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της πώλησης τριών containerships, (μεταφορικής ικανότητας 13.000 TEUs) που είχαν παραγγελθεί στο ναυπηγείο Hyundai Samho, από την Capital Ship Management Corp., συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη στην γερμανική Hapag-Lloyd. Υπενθυμίζεται ότι η Capital είχε παραγγείλει τέσσερα πλοία τον Δεκέμβριο του 2021 και δύο τον περσινό Φεβρουάριο, πληρώνοντας 103 εκατομμύρια δολάρια για καθένα από αυτά. Ενώ πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε ένα από αυτά και συγκεκριμένα το "Itaja Express".

Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό της Cosmoship Management, συμφερόντων του Νίκου Σάββα, η οποία πούλησε στην Sea Consortium με έδρα τη Σιγκαπούρη δύο containerships, έναντι 31.5 εκατομμυρίων δολαρίων (έκαστο). Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση 10 κινεζικά containerships.

Ωστόσο οι τελευταίοι μήνες χαρακτηρίζονται από χαμηλή ζήτηση και πτωτικά ναύλα στον συγκεκριμένο κλάδο. Σημαντικό ρόλο μεταξύ άλλων έπαιξε η μείωση στη ζήτηση φορτίων από την Κίνα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας Εμπορευματοκιβωτίων ο όγκος φορτίων μεταξύ Ασίας - Ευρώπης μειώθηκε κατά 25.9% τον Οκτώβριο και κατά 18.4% τον Νοέμβριο.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας