Σάββατο, Φεβρουάριος 04, 2023
24/01/2023

Το 28% των υπό ναυπήγηση tankers ανήκουν σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες

Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν το 28% του βιβλίου παραγγελιών tankers στα μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου, σύμφωνα με νέα ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Banchero Costa, δείχνοτας για ακόμη μια φορά την κυριαρχία τους στο κλάδο της ναυτιλίας. Χαρακτηριστικά παραδείγμα ελληνικών ναυτιλιακών εταιρείων είναι αυτά των "Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ)", συμφερόντων του Νίκου Τσάκου, "TMS Tankers", συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου, "Oceangold Tankers", συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη & "Atlas Maritime", συμφερόντων του Λέοντα Πατίτσα.

Δεύτεροι με ποσοστό 11% ακολουθούν ναυτιλιακές εταιρείες βελγικών συμφερόντων. Ενώ την τρίτη και τέταρτη θέση καταλαμβάνουν Ρώσοι και Κινέζοι εφοπλιστές με ποσοστα 11% και 6% αντίστοιχα. Αναμφισβήτητα καθοριστικό ρόλο στην ζήτηση αγοράς tankers έχει παίξει η άνοδος των ναύλων, στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία.

Σχετικά με την επιλογή ναυπηγείων, το νοτιοκορεάτικα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση ενώ και τα κινεζικά καταγράφουν άνοδο. Αντίθετα στα ιαπωνικά ναυπηγεία οι συμφωνίες δείχνουν μειωμένες. Όσον αφορά στα είδη tankers, στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνονται κυρίως Aframaxes & VLCCs και ακολουθούν τα Suezmaxes. Παρ'όλα αυτά αξίζει να αναφερθεί ότι το τελευταίο διάστημα η επιλογή των πλοιοκτητών επικεντρώνεται στα μικρού ή μεσαίου μεγέθους πλοία, λόγω της αύξησης του κόστους ναυπήγησης του. Ενδεικτικά ένα VLCC αποτιμάται σήμερα στα 119.8 εκατομμύρια δολάρια (Xclusiv Shipbrokers).

Τέλος, σύμφωνα με την Banchero Costa το 2022 ο στόλος των tankers αυξήθηκε κατά 4%, ενώ το 2023 αναμένει αύξηση μόλις κατά 1%, το 2024 καμία μεταβολή (0%) και για το 2025 εκτιμά ότι θα καταγραφούν αρνητικά πρόσημα (-1%).

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας