Παρασκευή, Δεκέμβριος 02, 2022
26/09/2022

Τα ναύλα των LNG carriers άγγιξαν τα $300.000 ημερησίως

Οι ανάγκες για προμήθεια του LNG από όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις έχει ωθήσει το κλάδο των LNG carriers σε νέα εξαιρετικά υψηλά.

Αναλυτικότερα, ο μέσος όρος των spot ναύλων για ένα πλοίο δύο ετών, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων αυξήθηκε κατά 36% από εβδομάδα σε εβδομάδα σε νέο υψηλό ρεκόρ ύψους 297.500 δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με την Clarksons Research.

"Τα ναύλα των LNG carriers συνεχίζουν να παρουσιάζουν ισχυρή ανοδική δυναμική λόγω μιας πολύ στενής λίστας διαθέσιμων πλοίων", σημείωσε σε πρόσφατη έκθεση της, η Jefferies, προσθέτοντας ότι ο κλάδος είχε επωφεληθεί από την έντονη ζήτηση τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Ασία για φορτία αμερικανικής προέλευσης.

Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση στο LinkedIn του Oystein Kalleklev, του Διευθύνοντα Συμβούλου της Flex LNG, η ζήτηση στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Ταϊβάν και την Ταϊλάνδη αναμένεται να αυξηθεί συνολικά κατά 46.6 εκατομμύρια τόνους εφέτος με την Ευρώπη να αντιπροσωπεύει το 85% αυτής της αύξησης, καθώς η ήπειρος όλο και "απομακρύνεται" από τις παραδόσεις των ρωσικών αγωγών. Σημειώνεται ότι πέρυσι το ρωσικό αέριο αντιπροσώπευε το 45% των εισαγωγών της Ευρώπης , με το μεγαλύτερο μέρος του να προέρχεται μέσω αγωγού. Έτσι καθώς η ήπειρος είναι πιθανό να μην λάβει ρωσικό αέριο το επόμενο έτος, υπάρχει ανάγκη για την προμήθεια επιπλέον 140 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Επίσης, να αναφερθεί ότι τον περασμένο μήνα, το 70% όλων των LNG φορτίων του Ατλαντικού πήγε στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη Rystad Energy, από μόλις 38% ένα χρόνο πριν.

Τέλος, νέα έκθεση της Clarksons Research αναφέρει ότι "Τα LNG term rates έχουν αυξηθεί σε πολυετή υψηλά και με μια ευρωπαϊκή ώθηση προς την ενεργειακή ασφάλεια, δείχνει ένα εμπόριο 630 εκατομμυρίων τόνων το 2030 έναντι 380 εκατομμυρίων τόνων του περασμένου έτους", εξηγόντας ταυτόχρονα το σημερινό εξαιρετικά μεγάλο βιβλίο παραγγελιών για LNG carriers, το οποίο πλέον ξεπερνά το 40% του υπάρχοντος στόλου.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας