Πέμπτη, Μαϊος 19, 2022
26/01/2022

Έως και $22 εκατ επιπλέον το κόστος νεότευκτου VLCC με αμμωνία ως καύσιμο

Τα πρόσθετα κόστη προκειμένου ένα δεξαμενόπλοιο very large crude carrier (VLCC) να λειτουργεί με LNG αντί με συμβατικό καύσιμο είναι περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια, ενώ θα απαιτηθούν 2 εκατομμύρια δολάρια περίπου επιπλέον στο στάδιο κατασκευής, ώστε να είναι έτοιμο το πλοίο για μελλοντική μετασκευή σε αμμωνία, όπως εκτιμάται από τον DNV.

Ειδικότερα, σε ένα κοινό βιομηχανικό έργο, ο DNV και οι συνεργάτες της TotalEnergies, Samsung Heavy Industries και μια μεγάλη ασιατική ναυτιλιακή εταιρεία ενέργειας ερεύνησαν τη λογική της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου για ένα νέο σχέδιο ενός VLCC tanker, LNG διπλού καυσίμου και τις επιχειρηματικές υποθέσεις για τη μετατροπή του πλοίου σε αμμωνία.

Η μελέτη βρήκε πέντε βασικά ζητήματα για τη μετατροπή και τη μετασκευή από LNG διπλού καυσίμου σε αμμωνία διπλού καυσίμου. Δηλαδή, το σύστημα παροχής αερίου καυσίμου LNG πρέπει να αντικατασταθεί πλήρως. Επίσης, τροποποιήσεις είναι απαραίτητες στο σύστημα δεξαμενής, στον κύριο κινητήρα, στα συστήματα ασφαλείας, στις γεννήτριες και στους λέβητες.

Για ένα νεότευκτο πλοίο με αμμωνία, οι ρυθμίσεις σχεδιασμού πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τόσο το LNG όσο και την αμμωνία. Σύμφωνα με τον DNV, η ενεργειακή πυκνότητα της αμμωνίας είναι σημαντικά χαμηλότερη από εκείνη του LNG, σχεδόν η μισή ως προς τον όγκο, περιορίζοντας την αυτονομία των πλοίων και ζητώντας να επανεκτιμηθεί μια στρατηγική ανεφοδιασμού καυσίμων. Στη μελέτη, η πιο οικονομική στρατηγική συμμόρφωσης σε όλες τις περιπτώσεις ήταν η λειτουργία με LNG με αυξανόμενες ποσότητες συνδυασμένων bio-LNG, καθώς η απαιτούμενη τεχνολογία μετατροπής δεν είναι πλήρως διαθέσιμη.

Η μελέτη εξέτασε ένα σχέδιο VLCC με διάρκεια ζωής 20 ετών, που υποτίθεται ότι θα λειτουργεί στη διαδρομή Μέσης Ανατολής προς Άπω Ανατολή Ασία από το 2024 με ταχύτητα 13 κόμβων.

Σε σχετικές ειδήσεις, ο DNV επιλέχθηκε να ηγηθεί μιας μελέτης ασφάλειας ανεφοδιασμού αμμωνίας από το Παγκόσμιο Κέντρο Ναυτιλιακής Απανθρακοποίησης (GCMD) στη Σιγκαπούρη. Η μελέτη θα διεξαχθεί σε συνεργασία με την Surbana Jurong και τη Ναυτική Ακαδημία της Σιγκαπούρης (SMA) και στοχεύει στον καθορισμό ενός συνόλου οδηγιών ασφάλειας και επιχειρησιακών φακέλων που θα δημιουργήσουν τη βάση ενός ρυθμιστικού sandbox για δοκιμές ανεφοδιασμού αμμωνίας στη Σιγκαπούρη.

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας