Πέμπτη, Μαϊος 19, 2022
26/01/2022

Safe Bulkers: Νέα εξαγορά, στα 40 bulkers πλέον ο στόλος της

Η εισηγμένη στο NYSE, ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers (SB), συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, προχώρησε στην εξαγορά ενός Capesize, δημιουργώντας ένα στόλο που αποτελείται πλέον από 40 bulk carriers.

Πιο συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε την απόκτηση ενός ιαπωνικού secondhand bulker, χωρητικότητας 181.000 dwt, & κατασκευής τους 2014. Το εν λόγω πλοίο θα μετονομαστεί σε "MV Maria" και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή εταιρεία εντός του Φεβρουαρίου 2022.

Το κόστος της εξαγοράς ανήλθε σε 33.8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το συγκεκριμένο πλοίο τον περασμένο Οκτώβριο κόστιζε 41.8 εκατομμύρια δολάρια. Να σημειωθεί ότι η χρηματοδότηση της εξαγοράς του θα γίνει από τα ταμειακά διαθέσιμα (ίδια κεφάλαια) της εταιρείας. Γενικότερα, τα δάνεια της ναυτιλιακής εταιρείας των assets της (περιουσιακά στοιχεία) αντιστοιχεί περίπου στο 30%. Ενώ έχει μειώσει μέσα σε ένα χρόνο και το δανεισμό της κατά περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια, από τα περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια που ήταν στις αρχές του 2021. Την ίδια ώρα, η SB διατηρεί ισχυρή ρευστότητα, ύψους άνω των 230 εκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια βρίσκονται στα ταμεία της και πάνω από 130 εκατομμύρια δολάρια σε πιστοληπτικές γραμμές.

Ο Πρόεδρος της SB, Λουκάς Μπαρπαρής δήλωσε ότι: "Αυτό θα είναι 6ο capesize και το 40ο πλοίο του στόλου μας. Το MV Maria είναι αδελφό πλοίο του προσφάτως αποκτηθέντος MV Stelios Y και αγοράστηκε όπως πιστεύουμε σε ανταγωνιστική τιμή, αφού εκμεταλλευτήκαμε την αδύναμη αυτή την περίοδο ναυλαγορά των Cape".

Προς υπενθύμιση και σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή εταιρεία, την περσινή χρονιά πούλησε συνολικά επτά μεγάλης ηλικίας bulk carriers και εξαγόρασε πέντε secondhand bulk carriers (συμπεριλαμβανομένου του MV Maria). Επίσης, τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε την απόκτηση ενός υπό ναυπήγηση ιαπωνικού Kamsarmax bulk carrier, χωρητικότητας 82.000 dwt. Μετά από αυτήν την κίνηση, το βιβλίο παραγγελιών (orderbook) της SB ανήλθε σε εννέα υπό κατασκευή ιαπωνικά πλοία (συμπεριλαμβανομένων 3 Post-panamaxes, χωρητικότητας 87.000 dwt έκαστο & 6 Kamsarmaxes, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο) με τις παραδόσεις τους αναμένεται να ξεκινήσουν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας