Σάββατο, Ιανουάριος 29, 2022
14/01/2022

Δεν στέλνουν τα πλοία προς διάλυση

Η αγορά ανακύκλωσης των πλοίων ξεκίνησε με αργούς ρυθμούς την τρέχουσα χρονιά (2022).

Πιο συγκεκριμένα, στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση της, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson Platou Hellas σημείωσε ότι "Η δραστηριότητα στην αγορά των διαλύσεων συνεχίζει την υποτονική περσινή της πορεία. Εν τω μεταξύ η προσφορά χωρητικότητας παραμείνει αργή προς το παρόν, χωρίς να αναμένεται ότι τα containerships θα εισέλθουν στην αγορά των διαλύσεων ενώ θα υπάρχει περιορισμένη προσφορά και από τα bulk carriers. Όσον αφορά στις διαλύσεις των γερασμένων tankers, αυτές θα μπορούσαν δυνητικά να αυξηθούν".

Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, η Ινδική Υποήπειρος επιθυμεί να προσελκύσει πλοία προς διάλυση, καθώς υπάρχει έλλειψη χωρητικότητας τον τρέχον μήνα. Η Τουρκία από την πλευρά της εκτιμά ότι θα υπάρχει αύξηση στις διαλύσεις το 2022.

Όσον αφορά στο ατύχημα που έγινε πρόσφατα, αναφορές κάνουν λόγο για μια έκρηξη σε tanker που διαλυόταν στο ναυπηγείο ανακύκλωσης Chattogram του Μπαγκλαντές. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ατύχημα σημειώθηκε στο tanker "Jubilant" χωρητικότητας 310.000 dwt. Από την πλευρά της η Ένωση Bangladesh Shipbreakers & Recyclers τόνισε ότι βρίσκεται στη διαδικασία έκδοσης τελεσίγραφου σε αγοραστές πλοίων προς διάλυση, σχετικά με το περιστατικό που συνέβη. Συγκεκριμένα, θα εκδώσει γραπτή προειδοποίηση στους αγοραστές ειδοποιώντας τους ότι θα τους απαγορευτεί επισήμως να δραστηριοποιούνται στη χώρα εάν παραδίδουν πλοία που δεν είναι σωστά καθαρισμένα και εντελώς απαλλαγμένα από αέρια.

Την ίδια ώρα, σε μια ξεχωριστή εβδομαδιαία έκθεση, η GMS, δήλωσε ότι το 2022 ξεκινά με την Omicron να σαρώνει σε όλο τον κόσμο, καθώς οι παγκόσμιες αγορές πιέζονται και έρχονται σε κατάσταση στασιμότητας. Επιπλέον, οι ανακυκλωτές παραμένουν αβέβαιοι για το αν θα προχωρήσουν ή θα υποχωρήσουν περαιτέρω από τις μειώσεις που παρατηρήθηκαν τον τελευταίο μήνα. Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι η προσφορά παραμένει ασφυκτική, αλλά υπάρχει η αυξανόμενη αίσθηση ότι οι ανακυκλωτές δεν δείχνουν ακριβώς τις προθέσεις τους και ως εκ τούτου, είναι πιθανώς χαμηλές προσφορές (ειδικά στο Chattogram λόγω το συμβάντος). Επίσης, ενώ από τη μια πλευρά, οι τιμές του steel plate του Μπαγκλαντές έχουν αρχίσει να επιστρέφουν και μάλιστα παρέμειναν σταθερές εδώ και μερικές εβδομάδες, από την άλλη, το νόμισμα σταθεροποιείται στο Πακιστάν και την Τουρκία (σε κάποιο βαθμό) και τώρα που οι εορτασμοί και η περίοδος των διακοπών έχει τελειώσει, η ζήτηση φαίνεται να σταθεροποιείται σταδιακά σε όλες τις αγορές της υποηπείρου.

Σταθερότητα επικράτησε ακόμη και στην Τουρκία αυτή την εβδομάδα, χωρίς να αναφέρονται αξιοσημείωτες κινήσεις στο steel, ενώ η τουρκική λίρα βρήκε μια δεύτερη εβδομάδα σταθερότητας στα μεσαία προς τα υψηλά TRY 13s. Επιπλέον, με τον οριακό βαθμό προσφοράς πλοίων να παραμένει αμετάβλητος, η ζήτηση συνεχίζει να παραμένει από αυτήν την αγορά. Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι ανακυκλωτές σε όλο τον κόσμο παραμένουν πρόθυμοι να γεμίσουν με πλοία, παρόλο που δεν υπάρχει αρκετή χωρητικότητα διαθέσιμη και φαίνεται απίθανο να είναι πολυάσχολο το 2022 (σε σύγκριση με πέρυσι), με τα containerships και bulk carriers να διανύουν ακόμη μια καλή αγορά ενώ ο τομέας των tankers μπορεί επίσης να δει ανοδική πορεία εφέτος.

Πολλά μπορεί επίσης να εξαρτώνται από τη σοβαρότητα αυτού του πρόσφατου κύματος Omicron και από το αν η αύξηση των κρουσμάτων αρχίζει να περιορίζει το εμπόριο και την κίνηση, όπως παρατηρείται αυτήν τη στιγμή σε μέρη της Ασίας όπου τα ποσοστά μόλυνσης εκτοξεύονται για άλλη μια φορά. Ωστόσο, παρά την αδύναμη αισιοδοξία, με την αλλαγή της χρονιάς και καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη συνολικά παραμένουν θετικά, οι περισσότεροι στον κλάδο προσβλέπουν σε μια άλλη άνοδο (αρκετά σύντομα)", κατέληξε η GMS.

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας