Τρίτη, Αύγουστος 16, 2022
30/11/2021

Αυξάνονται οι παραγγελίες κατασκευής bulkers

Όλο και περισσότερα κατηγορίας newcastlemaxes προστίθενται στους στόλους ναυτιλιακών εταιρειών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Braemar ACM, από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, ασιατικής κατασκευής newcastlemaxes συνολικής χωρητικότητας 9.2 εκατομμύρια dwt έχουν ενταχθεί στον εμπορικό στόλο. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι παραγγελίες τους έχουν αυξηθεί κατά 12.3%, γεγονός που αποτελεί την μεγαλύτερη αύξηση από οποιονδήποτε άλλο τομέα στα bulk carrier εφέτος.

Συνολικά, ο bulk carrier στόλος έχει πλέον αυξηθεί κατά 3%, ή διαφορετικά σε χωρητικότητα, κατά 26.2 εκατομμύρια dwt μέχρι στιγμής φέτος, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 902 εκατομμύρια dwt αυτή την εβδομάδα και αποτελείται από 11.318 πλοία, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Braemar ACM. Ενώ τα Ultramaxes αποτελούν την δεύτερη επιλογή στον τομέα των bulk carriers. Επιπλέον, να αναφερθεί ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για τον bulk carrier τομέα βρίσκεται επί του παρόντος στο 7.5% του υπάρχοντος στόλου, από το χαμηλό του 6.3% τον Μάρτιο.

Από την πλευρά της η ελληνική εταιρεία Eastgate Shipping, αναφέρει ότι ο συνολικός αριθμός παραγγελιών bulk carriers πλησιάζει τα 400 πλοία εφέτος, υψηλά που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2018. Συγκεκριμένα, η Eastgate κάνει λόγο για αύξηση κατά 30% στα επίπεδα του κινεζικού δείκτη τιμών νεότευκτων (newbuilding price index), όπου τα νέα capes κοστίζουν πλέον πάνω από 60 εκατομμύρια δολάρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της εισηγμένης στο NYSE, ναυτιλιακής εταιρείας Diana Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, η οποία έγινε γνωστή για την αγορά ενός περιζήτητου Capesize από το Namura Shipbuilding. Ειδικότερα, πλήρωσε 60 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο της cape από το 2015, αφού το ιαπωνικό ναυπηγείο έλαβε πολλαπλές προσφορές για το "Tier III", χωρητικότητας 181.500 dwt, το οποίο θα πλεύσει τον Μάρτιο του επόμενου έτους (2022).Εν τω μεταξύ τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από την VesselsValue δείχνουν ότι το ναυπηγείο Namura έχει ακόμη 10 capes για παράδοση στο βιβλίο παραγγελιών της, πολλά από τα οποία δεν έχουν ακόμη συνδεθεί με κάποιον πλοιοκτήτη.

Την ίδια ώρα το τμήμα πωλήσεων και αγορών της Oldendorff έκλεισε την πρώτη του συμφωνία στην αγορά μεταχειρισμένων από τον Αύγουστο. Συγκεκριμένα, ναυτιλιακές πηγές αναφέρουν ότι η γερμανική εταιρεία επένδυσε 24 εκατομμύρια δολάρια για το οκτώ ετών & χωρητικότητας 95.000 dwt, "Bunji" ένα πλοίο που πωλήθηκε από την ιαπωνική Kambara Kisen.Εν τω μεταξύ τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από το VesselsValue δείχνουν ότι ο στόλος post-panamax της Oldendorff έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια, μετρώντας 35 πλοία,αξίας περίπου 800 εκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, την ίδια ώρα ενώ το τμήμα πωλήσεων και αγορών της Oldendorff επενδύει τα χρήματα του στον τομέα των post-panamax, οι ειδικοί των νεότευκτων εμπιστεύονται το ναυπηγείο Jiangsu Hantong της Κίνας και παραγγέλνουν έως και 12 kamsarmaxes.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας