Σάββατο, Ιανουάριος 29, 2022
26/11/2021

Η χαμηλή ναυλαγορά στέλνει τα δεξαμενόπλοια στα διαλυτήρια

Οι πλοιοκτήτες ήταν αρκετά ενεργοί στην αγορά των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα, καθώς οι τιμές εξακολουθούν να είναι αρκετά ελκυστικές. Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του, η ναυλομεσιτική εταιρεία Clarkson Platou Hellas ανάφερε ότι "Καθώς οι τιμές ναύλωσης των tankers συνεχίζουν να μην είναι ανεβασμένες, αρκετοί πλοιοκτήτες φαίνεται αποφασίζουν να προλάβουν την αγορά διάλυσης που παραμένει καλή, καθώς υπάρχουν πολλά μεγάλα δεξαμενόπλοια που είναι προς πώληση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Το ερώτημα είναι, ωστόσο, εάν αυτά τα tankers πάνε τελικά προς διάλυση ή αν εμφανίζονται περαιτέρω αγοραστές που διαπραγματεύονται και αγοράζουν τα tankers από τους διαλυτές. Την ίδια ώρα, οι διαλυτές από το Μπαγκλαντές φαίνεται να είναι σε προνομιακή θέση να αποκτήσουν οποιαδήποτε διαθέσιμο tanker, καθώς οι τρέχουσες τιμές τους παραμένουν υψηλότερες από τις αντίστοιχες σε άλλα μέρη της υποήπειρου. Επίσης, οι τιμές του Πακιστάν εξακολουθούν να είναι καλές, ωστόσο είναι χαμηλότερες από αυτές που προσφέρονται από το Μπαγκλαντές, ενώ η ινδική αγορά αυτή την εβδομάδα σημείωσε πτώση κατά περίπου 25 δολάρια ανά ldt μετά τη σημαντική πτώση των τελικών προϊόντων χάλυβα (steel) τις τελευταίες 14 ημέρες . Όσον αφορά στις τιμές του plate του Μπαγκλαντές, αυτές συνεχίζουν να δικαιολογούν τις πρόσφατες υψηλές προσφορές από τους αγοραστές". 

Από την πλευρά της η Allied Shipbroking πρόσθεσε ότι "Τα tankers συνεχίζουν να αποτελούν το βασικό απόθεμα για την αγορά διάλυσης πλοίων, με όλο και περισσότερους πλοιοκτήτες να έχουν την επιλογή να πουλούν τα παλιά πλοία τους λόγω των μη καλών κερδών από τα φορτία. Ωστόσο, η αναμενόμενη ανάκαμψη της αγοράς στο συγκεκριμένα τομέα, θα μπορούσε να ανατρέψει τη διαθέσιμη δυνητική χωρητικότητα για διάλυση τις επόμενες εβδομάδες. Εν τω μεταξύ το ενδιαφέρον για διάλυση στους υπόλοιπους βασικούς ναυτιλιακούς κλάδους εξακολουθεί να είναι ελάχιστο. Ενώ αναφορικά με το Μπαγκλαντές, να αναφερθεί ότι δεν μπόρεσε να προσελκύσει πολλά πλοία κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας. Ως εκ τούτου, αναμένεται να προκύψουν περισσότερες συμφωνίες τις ερχόμενες εβδομάδες. Αντίθετα, η Ινδία έχει δει τη δραστηριότητα της να αυξάνεται πρόσφατα, με τις συμφωνίες HKC να εξακολουθούν να αποτελούν βασική πηγή. Ωστόσο, οι μειωμένες τιμές διάλυσης που σημειώθηκαν αυτές τις δύο τελευταίες εβδομάδες είναι πιθανό να αποκλίνουν το ενδιαφέρον στο εγγύς μέλλον. Τέλος, μια ακόμη ήσυχη εβδομάδα σημειώθηκε και στο Πακιστάν, καθώς οι ντόπιοι παίκτες δεν μπόρεσαν να ανταγωνιστούν την υπόλοιπη Ινδική Υποήπειρο".

Εν τω μεταξύ, η GMS, η μεγαλύτερη αγοράστρια εταιρεία πλοίων προς διάλυση με μετρητά στον κόσμο, δήλωσε ότι "Η πρόσφατη αξιοσημείωτη πτώση στην ινδική αγορά ανακύκλωσης πλοίων φαίνεται να έχει αντηχήσει σε ολόκληρο τον τομέα της διάλυσης στην υποήπειρο αυτή την εβδομάδα, καθώς οι ανταγωνιστικές αγορές αρχίζουν να αντιστρέφουν τις προσφορές πλοίων τους σχεδόν από κοινού . Το Μπαγκλαντές δεν έδειξε κινητικότητα για μεγάλο μέρος της εβδομάδας, καθώς παρατηρεί τις συνεχιζόμενες μειώσεις των τιμών, ενώ οι τοπικοί διαλυτές αναμένουν περαιτέρω πτώσεις στη συνέχεια. Επίσης, οι τιμές του steel plate στην Ινδία μειώθηκαν κατά σχεδόν 45 δολάρια ανά ldt τις τελευταίες εβδομάδες, αφήνοντας τους Alang αγοραστές μάλλον φοβισμένους να διατηρήσουν προηγούμενες προσφορές ή ακόμη και να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσφέρουν σε νέα πλοία. Παρόλα αυτά, καθώς η εβδομάδα πλησίαζε στο τέλος της, υπήρξαν σημάδια ελαφριάς ανάκαμψης στις τιμές και το κλίμα του steel. Φυσικά, μπορεί να χρειαστούν ακόμα μερικές εβδομάδες σταθερότητας μέχρι το τέλος oι αγοραστές να επιστρέψουν ξανά στους πίνακες προσφορών. Όμως, η αγορά φαίνεται να έχει κορυφωθεί σε αυτούς τους εξαιρετικούς αριθμούς πάνω από τα 600 δολάρια ανά ldt και οι τελικοί αγοραστές αγωνίζονται να συμφιλιωθούν με νέες αγορές σε αυτά τα εντυπωσιακά επίπεδα. Πολλοί αναμένουν μια πιο αδύναμη αγορά το 2022, αλλά ο κλάδος συνολικά έχει εκπλαγεί από τη συνεχιζόμενη απόδοση της αγοράς κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς οι τιμές έχουν αυξηθεί πάνω και πέρα από κάθε προσδοκία, έχοντας υπερδιπλασιαστεί από ένα χαμηλό σχεδόν 250 δολαρίων ανά ldt μέχρι τα μέσα του 2020. Επιπλέον, το Πακιστάν παραμένει εγκλωβισμένο στο περιθώριο, παρακολουθώντας τις εξελίξεις της αγοράς τόσο στην Ινδία όσο και στο Μπαγκλαντές, παρόλο που η προσφορά πλοίων για διάλυση παραμένει εξαιρετικά αραιή. Τέλος, η Τουρκία παρά το γεγονός ότι η ζήτηση παραμένει σταθερή, η έλλειψη προσφοράς έχει κρατήσει τα τοπικά ναυπηγεία ολοένα και πιο ανυπόμονα για χωρητικότητα, ενώ η λίρα σπάει ακόμη περισσότερα ρεκόρ έναντι του δολαρίου (ΗΠΑ)".

demorank 26112021

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας