Δευτέρα, Νοέμβριος 29, 2021
24/11/2021

Από τους ακριβότερους στόλους στον κόσμο ο ελληνικός – πρώτος ο Κινεζικός

Στοιχεία για τις αξίες των εμπορικών στόλων των μεγάλων δυνάμεων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας δημοσίευσε η Vessels Value.
Ο Κινέζικός με αξία 191,2 δισεκατομμύρια, ο Ιαπωνικός με 187,6 και ο Ελληνικός με 145,8.

Να αναφερθεί ότι ο στόλος αφορά σε Bulkers, Tankers, Containerships, Reefers, Small Dry vessels, LNGs, LOCs, Vehicle Carriers, RoRos, Cruises, OSVs, OCVs, MODUs & CTVs. (Στοιχεία της VesselsValue)

Πιο συγκεκριμένα, η χώρα μας ανέβηκε σε αυτή τη θέση της κατάταξης από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Η συνολική αξία του στόλου της αυξήθηκε από 93.2 δισεκατομμύρια δολάρια στην αρχή του έτους σε 145 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Ελλάδα κατέχει τα περισσότερα tankers και παρόλο που τα κέρδη παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ, έχουμε δει αυξήσεις στα ναύλα που έχουν ανεβάσει αξίες για ολόκληρο τον στόλο. Οι αξίες νεότευκτων και επομένως οι αξίες μεταπώλησης, έχουν αυξηθεί κατά 20 με 30% στα VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους. Επίσης, η Ελλάδα είναι κάτοχος του πολυτιμότερου LNG στόλου, με τις τρέχουσες τιμές spot να είναι στα ύψη και η αξία του στόλου τους να έχει αυξηθεί κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια από την αρχή του έτους. Όσον αφορά στον ελληνικό στόλο bulkers έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία και συγκεκριμένα από 28 δισεκατομμύρια δολάρια σε 53 δισεκατομμύρια δολάρια, ως αποτέλεσμα των υψηλών ναύλων. Οι Έλληνες παραμένουν ενεργοί στην αγορά S&P, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τέταρτο των bulkers που αγοράστηκαν μέχρι στιγμής φέτος.

Την πρώτη (1η) θέση καταλαμβάνει η Κίνα, η οποία ανέβηκε από τη δεύτερη θέση τον Ιανουάριο στην πρώτη θέση αυτή τη φορά, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 191 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Κίνα κατέχει τον μεγαλύτερο αριθμό Containerships και κατά συνέπεια η πρόσφατη άνοδος των τιμών και των αξιών, τα ανέβασε στην πρώτη θέση ως προς την αξία του στόλου. Η αύξηση των τιμών προκάλεσε επίσης μια αύξηση παραγγελιών στον εν λόγω τομέα, καθώς η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στην αγορά εκτινάχθηκε. Συνολικά έχουν παραγγελθεί 516 containerships από τον Ιανουάριο του 2021, το 46% αυτών των παραγγελιών έγινε από κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των OOCL, SITC & COSCO Shipping. Επιπλέον, υπάρχει μια σημαντική αύξηση στα ναύλα των bulkers από την αρχή του έτους, με ένα Capesize 54-TCA να αυξάνεται από 16.656 δολάρια την ημέρα την πρώτη Ιανουαρίου σε ένα ανώτατο όριο των 86.953 δολαρίων την ημέρα στις επτά Οκτωβρίου, σημειώνοντας αύξηση κατά 420%. Αυτό έχει σχεδόν διπλασιάσει τη συνολική αξία του στόλου των Bulkers της Κίνας τους τελευταίους 10 μήνες και ειδικότερα από 28 δισεκατομμύρια δολάρια σε 53 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Ιαπωνία έπεσε από την πρώτη στη δεύτερη (2η) θέση, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία αξίας 187 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για μια αύξηση άνω των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Ιανουάριο του 2021, εξαιτίας της αύξησης των αγορών Bulkers, LPGs και Vehicle Carriesr. Από τις 10 κορυφαίες χώρες, η Ιαπωνία κατέχει τον LPG στόλο με την υψηλότερη αξία, ύψους 7.4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Επιπλέον, τα κέρδη και οι πωλήσεις έχουν προκαλέσει αύξηση της συνολικής αξίας του στόλου κατά 1.6 δισεκατομμυρία δολάρια από τον Ιανουάριο. Επιπλέον, η συνολική αξία των Vehicle Carriers υπό ιαπωνική πλοικτησία ανέρχεται σε 13.4 δισεκατομμυρία δολάρια, σημειώνοντας αύξηση ύψους 6.1 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες μέσα στο έτος. Αυτή η αύξηση προκλήθηκε από τις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες MOL, NYK Line & K Line που παρήγγειλαν 26 νεότευκτα πλοία από την αρχή του έτους. Εκτός των άλλων, τα ιαπωνικά ναυπηγεία αύξησαν τους δασμούς τους στα 100 εκατομμύρια δολάρια για ένα LNG διπλού καυσίμου, 7.000 CEU Vehicle Carrier, αυξημένα κατά 10 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με πέρυσι.

Οι ΗΠΑ έχουν πέσει στην τέταρτη (4η) θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους με συνολικά 96 δισεκατομμύρια δολάρια στο ενεργητικό τους. Συγκεκριμένα, 56 δισεκατομμύρια δολάρια από αυτά αφορούν σε Cruise ships, που δεν αποτελούν έκπληξη καθώς οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, η Carnival και η Royal Caribbean, εδρεύουν και οι δύο στις ΗΠΑ. Παρά την επίθεση που γνώρισε ο κλάδος λόγω της πανδημίας COVID-19, οι ΗΠΑ εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους ως ο μεγαλύτερος παγκόσμιος ιδιοκτήτης κρουαζιέρας παρά το γεγονός ότι η αξία του στόλου τους μειώθηκε συνολικά κατά 7 δισεκατομμύρια δολάρια από την αρχή του έτους. Επίσης, οι ΗΠΑ είναι εξέχοντες στον τομέα του RoRo με συνολική ιδιοκτησία ύψους 2.1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπου η αγορά έχει σημειώσει αύξηση σε αξία κατά 1.2 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Ιανουάριο.

Η Σιγκαπούρη παρέμεινε στην πέμπτη (5η) θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους με παρόμοια κέρδη στον τομέα των Bulkers και Containerships όπως άλλες χώρες. Οι επενδύσεις τους στον τομέα των containerships ακολούθησαν την παγκόσμια άνοδο, αυξάνοντας την αξία του στόλου τους από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε 25 δισεκατομμύρια δολάρια.Από την αρχή του έτους, εταιρείες όπως η OM Maritime και η X-Press Feeders έκαναν παραγγελίες μικρότερων containerships, μεταφορικής ικανότητας 2.700 και 1.800 TEU. Στη μεταχειρισμένη αγορά, αναφέρθηκε μια συγκεκριμένη πώληση και συγκεκριμένα του "RDO Concert" (μεταφορικής ικανότητας 6.969 TEU & κατασκευής τον Δεκέμβριο του 2009 στο ναυπηγείο Hyundai HI) που πουλήθηκε στην OM Maritime από την D Oltmann Reederei έναντι 110 εκατομμυρίων δολαρίων και θεωρείται η υψηλότερη τιμή που καταβλήθηκε για ένα Post- Panamax Containership (κατασκευής του 2009) από το 2007.

Η Γερμανία παρέμεινε στην έκτη (6η) θέση κατέχοντας συνολικά 76.8 δισεκατομμύρια δολάρια. Ένα μεγάλο μέρος του στόλου τους αποτελούνταν πάντα από Containerships και κατά συνέπεια η τεράστια έκρηξη των Containerships, οδήγησε στην αύξηση της αξίας του γερμανικού στόλου κατά 34 δισεκατομμύρια δολάρια από την αρχή του έτους. Επίσης, επιβραβεύονται και οι επενδύσεις τους στον τομέα του Small Dry. Η συνολική αξία του στόλου έχει αυξηθεί κατά ένα δισεκατομμύριο δολάρια από τον Ιανουάριο, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους.

Η Νότια Κορέα ανέβηκε στην έβδομη (7η) θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ξεπερνώντας το Ηνωμένο Βασίλειο. Η συνολική αξία του στόλου τους ανέρχεται πλέον σε 58 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αρχή του έτους. Οι επενδύσεις της Νότιας Κορέας στους τομείς LNG και LPG αποδίδουν επιτέλους με τις αξίες να διπλασιάζονται από την αρχή του έτους. Με τις τιμές LNG να κορυφώνονται το δεύτερο εξάμηνο του 2021, οι αξίες του στόλου έχουν διπλασιαστεί για τον τομέα φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας. Η Hyundai LNG, η Pan Ocean και η H Line παρήγγειλαν 15 μεγάλα LNG carriers φέτος, με την πιο πρόσφατη παραγγελία στα 200 εκατομμύρια δολάρια, μια αύξηση 20 εκατομμυρίων δολαρίων σε τιμές νέας κατασκευής. Η Νότια Κορέα εξακολουθεί να διατηρεί δεσπόζουσα θέση ως παγκόσμιος εξαγωγέας θαλάσσιων αυτοκινήτων. Κορυφαίες πλοιοκτήτριες/διαχειριστρίες είναι η Glovis, η οποία έχει επεκτείνει τον PCTC στόλο της τα τελευταία χρόνια αλλά και η Eukor με το 20% των μετοχών που κατέχει η Hyundai Glovis και η Kia Motors. Ο μεγάλος όγκος της κατασκευής αυτοκινήτων και των θαλάσσιων εξαγωγών καθιστά τη Νότια Κορέα τον τρίτο μεγαλύτερο ιδιοκτήτη Vehicle carriers.

Το Ηνωμένο Βασίλειο έπεσε στην όγδοη (8η) θέση έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 54 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η συνολική αξία του στόλου της έχει αυξηθεί κατά 15 δισεκατομμύρια δολάρια από την αρχή του έτους, με τα περισσότερα κέρδη να σημειώνονται στους τομείς των Bulkers και Containerships.

Επιπρόσθετα, η Ταϊβάν έκανε νέα εμφάνιση στην πρώτη 10άδα της κατάταξης και συγκεκριμένα στην ένατη θέση (9η) καθώς οι επενδύσεις της σε Bulkers και Containerships καρποφορούν. Η συνολική αξία του στόλου της είναι 47 δισεκατομμύρια δολάρια, με 32 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο από τον στόλο των containerships. Εταιρείες όπως η TS Lines, η Wan Hai Lines και η Evergreen έχουν κάνει συνολικά 107 παραγγελίες μέχρι στιγμής φέτος, το ένα πέμπτο των συνολικών παραγγελιών που έχουν υποβληθεί.

Τέλος, η Νορβηγία έχει υποχωρήσει μία ακόμη θέση και συγκεκριμένα βρίσκεται στη δέκατη (10η) θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, κυρίως λόγω της μείωσης της αξίας του στόλου της. Πολλές από τις επενδύσεις της Νορβηγίας είναι στον τομέα MODU, επομένως καθώς οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου μειώνουν επιθετικά την CAPEX, οι συμβάσεις MODU τερματίζονται, αναστέλλονται ή καθυστερούν. Γενικότερα, οι υπεράκτιες αξίες σε όλες τις ηλικίες και τύπους επηρεάστηκαν και μεγάλοι πλοιοκτήτες MODU, όπως η Borr Drilling, έχασαν μισό δισεκατομμύριο σε αξία του στόλος τους.

Το ΤΟΠ 10

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας