Δευτέρα, Οκτώβριος 18, 2021
14/10/2021

Ευνοϊκό ακόμη το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης

"Η αγορά μας έχει πάρει φωτιά", ήταν χαρακτηριστική η φράση του πρώτου ναυτιλιακού αναλυτή της DNB Jorgen Lian, μιλώντας στα πλαίσια του 13ου ψηφιακού συνεδρίου Annual New York Maritime, με θέμα "Shipping - Is it All Glitter or Gold", που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες (12-14/10).

Να σημειωθεί ότι το συνέδριο το διοργανώνει η Capital Link σε συνεργασία με την DNB, το New York Stock Exchange, το Nasdaq, το NYCEDC & το Port Authority of NY & NJ.

Γενικότερα, τα μέλη του πάνελ εμφανίστηκαν ενθουσιασμένα σχετικά με τις μεγάλες ευκαιρίες που υπάρχουν τόσο για τους πλοιοκτήτες όσο και για τους επενδυτές των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρείων, με την αγορά να βρίσκεται σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008.

Ο Γιάννης Κούστας, Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Corporation, ανάφερε ότι η αγορά των containerships βιώνει μια χρυσή περίοδο και οι αξίες είναι πολύ υψηλές, με τους πελάτες των πλοιοκτητών (liners) να καταγράφουν τα πιο υψηλά κέδη από ποτέ. Αναφερόμενος, στην επέκταση του στόλου του, τόνισε ότι θα γίνει, όταν θα διευκρινιστούν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, στους οποίους θα πρέπει να συμμορφωθεί. Προς το παρόν όπως ανάφερε "Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση συγκέντρωσης ρευστότητας".

O Paul Wogan, CEO της Gaslog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού, αναφέρθηκε στην LNG αγορά, η οποία όπως προβλέπει θα είναι εξαιρετική, καθώς στηρίζεται στις πολυετείς ναυλώσεις, τόσο εξαιτίας της υψηλής ζήτησης από την Κίνα, όσο και από τον μικρό αριθμό διαθέσιμων πλοίων. Ως προς το στόλο της εταιρείας του, τόνισε ότι αναμένεται να παραδοθούν πολλά υπό ναυπηγήση πλοία, τα οποία είναι ήδη ναυλωμένα.

Από την πλευρά του, ο Martyn Wade, Διευθύνων Σύμβουλος της Grindrod Shipping- ειδικός σε μικρομεσαία bulkers μοιράστηκε τον ενθουσιασμό του όταν σημείωσε ότι "Δεν έχουμε δει τέτοια αγορά εδώ και 10 χρόνια. Ήταν η πιο τέλεια καταιγίδα που θα μπορούσαμε να ζητήσουμε".

Επίσης, ο CEO της Starbulk Shipping Πέτρος Παππά τόνισε μεταξύ άλλων ότι "Αυτή είναι μια αγορά πλατινένια, καλύτερη από χρυσή" και εμφανίστηκε αισιόδοξος εξαιτίας του ευνοϊκού ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο επέκτασης του στόλου του.

Επίσης, ο κ. Wade από την Grindrod έκανε λόγο για μια στρατηγική παραμονής στην spot αγορά, με ορισμένα πλοία να έχουν ναυλωθεί για 12 μήνες, συμπληρώνοντας ότι "αρκετοί ναυλωτές έρχονται σε εμάς, προκειμένου να καλύψουν και το 2022". Αντίστοιχα και ο διευθύνων σύμβουλος της Good Bulk C Transport Maritime, John Michael Radziwill, σύστησε τους πλοιοκτήτες να διατηρήσουν όλες τις spot συναλλαγές τους.

Τέλος, μεταξύ άλλων ο Νικόλας Τσάκος, CEO της Tsakos Energy Navigation, είπε ότι τα tankers ήταν "θύματα" της επιτυχίας των πρώτων μηνών του lockdown αλλά και του υπερεφοδιασμού της αγοράς, λόγω της κρίσης πανικού. Ενώ, σημείωσε ότι πλέον τα αποθέματα χρησιμοποιούνται και ο προσεχής χειμώνας θα έχει σημάδια ανάκαμψης. Αξιοσημείωτο είναι οτι η εταιρεία του εξετάζει κινήσεις επέκτασεις και στα shuttle tankers.

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας