Δευτέρα, Σεπτέμβριος 27, 2021
14/09/2021

Η νέα δραστηριότητα νεότευκτων αποδεικνύει ότι υπάρχει εμπιστοσύνη στην αγορά των tankers

Οι επενδύσεις σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια είναι εντυπωσιακές, αρκετά ισχυρές μέχρι τώρα το 2021, λαμβάνοντας υπόψη την χαμηλή ναυλαγορά στον τομέα. Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του, η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson επεσήμανε πως "εφέτος είδαμε μια εντυπωσιακή άνοδο στις τιμές των βασικών προϊόντων. Οι τιμές του steel έφθασαν σε υψηλά επίπεδα πολλών ετών τον Μάιο και αν και έκτοτε έχουν μειωθεί, παραμένουν πάνω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν μεταξύ του 2016-2020. Η ναυτιλία δεν ήταν 'απρόσβλητη', με τις τιμές των νεότευκτων να ανεβαίνουν παράλληλα, αν και η έντονη δραστηριότητα παραγγελιών σε ορισμένους τομείς, κυρίως στα containerships, όπως επίσης και η συρρίκνωση της διαθεσιμότητας των ναυπηγείων για άμεση παράδοση, έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο. Από τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, οι τιμές των νεότευκτων tankers αυξήθηκαν κατά περίπου 15% -25%".

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Gibson, "παρά την ανοδική αυτή τάση, τη σημερινή δυσάρεστη κατάσταση της αγοράς των tankers και τις ανησυχίες για το μακροπρόθεσμο μέλλον της ζήτησης πετρελαίου, ο αριθμός των νέων παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους είναι ήδη μόλις οριακά πίσω από τον προηγούμενο σύνολο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, μόνο πάνω από 150 επιβεβαιωμένες παραγγελίες tankers (σε χωρητικότητα πάνω από 25.000 dwt) έχουν τοποθετηθεί μέχρι τώρα το 2021, σε σύγκριση με σχεδόν 165 επιβεβαιωμένες παραγγελίες για το 2020. Σχεδόν οι μισές παραγγελίες ανήκουν στα MR tankers (40-55.000 dwt), με δραστηριότητα παραγγελιών σε αυτό μέγεθος, που υπερβαίνει ήδη το επίπεδο του προηγούμενου έτους. Ο αριθμός των VLCC και Aframaxes/LR2s παραγγελιών μέχρι στιγμής το 2021 είναι ακριβώς κάτω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους, με τις επενδύσεις σε νέα VLCCs να είναι ιδιαίτερα υψηλές κατά το πρώτο τρίμηνο. Επίσης, τα Suezmaxes αποτελούν την εξαίρεση στη γενική τάση, με 15 παραγγελίες να έχουν τοποθετηθεί από τον Ιανουάριο, λιγότερες από τις μισές του 2020".

GIBSON tankers

Η ναυλομεσιτική εταιρεία πρόσθεσε ότι "πώς θα εξελιχθεί η αγορά των νεότευκτων μένει να το δούμε. Οι τελευταίες αυξήσεις στις τιμές των νεότευκτων μπορεί να αποθαρρύνουν κάποιες επενδύσεις, αλλά ποιες είναι οι πιθανότητες να δούμε πολύ χαμηλότερες τιμές σύντομα; Η έντονη δραστηριότητα παραγγελιών σε άλλα τμήματα της ναυτιλίας σημαίνει ότι τα ναυπηγεία δεν δέχονται καμία πίεση να μειώσουν τις τιμές τους βραχυπρόθεσμα. Οι τιμές του steel ενδέχεται να συνεχίσουν να υποστηρίζονται από την ισχυρή ζήτηση από τους κατασκευαστικούς και μεταποιητικούς τομείς, οι οποίοι υποστηρίζονται από διάφορα προγράμματα δημοσιονομικής τόνωσης που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν την ανάκαμψη από την πανδημία, ενώ οι κυβερνήσεις είναι επίσης υπό μικρή πίεση για να μειώσουν τις πληθωριστικές ανησυχίες".

Επίσης, η ο Gibson σημείωσε ότι "όσον αφορά στον ίδιο τον τομέα των tankers, το βιβλίο παραγγελιών παραμένει περιορισμένο, παρά τις νέες παραγγελίες και την περιορισμένη δραστηριότητα διάλυσης. Το βιβλίο παραγγελιών των Aframax/LR2 και VLCC βρίσκεται μόλις πάνω από το 10% του υπάρχοντος στόλου του, των Suezmaxes βρίσκεται στο 9.2%, ενώ των MRs στο 8.8% του τρέχοντος στόλου. Το βιβίλο παραγγελίων για Handy tankers και Panamax/LR1 είναι οριακό, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στις προτιμήσεις των πλοιοκτήτων για MRs και LR2s". "Ενώ το βιβλίο παραγγελιών είναι υγιές, ο υπάρχων στόλος συνεχίζει να γερνά. Ανάλογα με το τομέα, μεταξύ του 20% και 30% του στόλου είναι άνω των 15 ετών και θα προσεγγίσει τη φυσική τους ηλικία "συνταξιοδότησης" τα επόμενα χρόνια. Και τελευταίο αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, η κανονιστική και περιβαλλοντική πίεση δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη και αναμφίβολα θα συνεχίσει να αυξάνεται στο μέλλον. Καθώς τα παλαιότερα tankers καταναλώνουν κατά μέσο όρο περίπου 20-25% περισσότερα καύσιμα από τα πιο πρόσφατα σχεδιασμένα, οι κανόνες EEXI και CII του ΙΜΟ που πλησιάζουν, θα επιταχύνουν μόνο την απομάκρυνση των λιγότερο αποδοτικών tankers. Αν μη τι άλλο, η νέα δραστηριότητα νεότευκτων για το τρέχον έτος χρησιμεύει ως απόδειξη ότι υπάρχει εμπιστοσύνη στην αγορά των tankers. Καθώς ο κόσμος τελικά ανακάμπτει από την πανδημία και με τόσα πολλά υποψήφια πλοία για διάλυση, η αγορά νεότευκτων που προσφέρει όφελος από την καθυστερημένη παράδοση δεν είναι τελικά κακή επιλογή, παρά τις υψηλότερες τιμές των ναυπηγείων", κατέληξε η Gibson.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας